جاباما
۲۷۴۸۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۱۰ توصیه زمستانی برای مبتلایان به آسم

آب و هوای سرد ماشه عمده علائم آسم است. انجمن آسم بریتانیا اعلام کرده است که یک چهارم مبتلایان به آسم در زمستان علائم بیماری شان بدتر می شود و بخصوص با ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دچار وخیم تر شدن نشانه ها می شوند.

پارسینه: آب و هوای سرد ماشه عمده علائم آسم است. انجمن آسم بریتانیا اعلام کرده است که یک چهارم مبتلایان به آسم در زمستان علائم بیماری شان بدتر می شود و بخصوص با ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دچار وخیم تر شدن نشانه ها می شوند.

استنشاق هوای سرد و وارد شدن آن به ریه ها منجر به وخیم تر شدن حال بیماران می گردد. این در حالی است که اگر آسم به خوبی کنترل شده باشد، به احتمال زیاد افراد بهتر می توانند در برابر خطرات ناشی از ماه های زمستان مقاومت کنند.

انجمن آسم بریتانیا نیز اعلام کرده که شما می توانید آسم خود را با رعایت موارد زیر در هوای سرد کنترل کنید و کمتر به عوارض ناشی از آن دچار شوید:

۱. حفظ و مصرف داروهای جلوگیری کننده از علائم زیر نظر پزشک ضروری است.

۲. بینی و دهان خود را برای گرم کردن هوایی که تنفس می کنید، بپوشانید.

۳. در هنگام ورزش در هوای سرد مراقبت بیشتری از خود کنید. ابتلا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدن خود را گرم نمایید و حتی یک یا دو پاف اسپری قبل از شروع کردن ورزش بزنید. برای شما مناسب تر این است که در هوای سرد در خانه ورزش کنید.

۴. با شروع فصل سرما اطرافیان و خانواده های خود را از حملات آسم و علائم آن آگاه کنید. این علائم عبارتند از: گرفتگی نفس، سرفه بیش از حد معمول، خس خس سینه، احساس تنگی در قفسه سینه، داشتن مشکل در صحبت کردن یا عدم توانایی در کامل کردن جملات.

۵. فراموش نکنید که شستن مرتب دست ها با آب وصابون یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای جلوگیری از پراکنده شدن ویروس سرما خوردگی است. شستشو و ضد عفونی کردن دست ها با الکل نیز راه حل مناسبی است.

۶. داشتن آسم شما را در مقابل ویروس آنفلوآنزا حساس تر نمی کند اما اگر بیمار شوید، مشکل شما از سایر افراد بیشتر است پس واکسن آنفلوآنزا دریافت کنید.

۷. کنار اجاق یا شومینه ننشینید. چون هوای آن برای ریه شما اگر مبتلا به آسم هستید، بسیار مضر است.

۸. با دهان بسته نفس بکشید.

۹. سیستم گرمایی منزل شما ممکن است گرد و خاک را به درون خانه شما منتفل کند، مخصوصا زمانی که شما برای اولین بار آن را در زمستان روشن می کنید. بسیار مهم است که قبل از این کار فیلتر آن را تمیز و یا تعویض کنید تا از ورود گرد و خاک جلوگیری کنید.

۱۰. کنترل حملات آسمی، ممکن است در این فصل کمی مشکل باشد، ولی رعایت این توصیه ها، می تواند به شما کمک کند بدون مشکل این فصل را بگذرانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج