جاباما
۲۷۴۹۰۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راهکار مطهری برای جلوگیری از فساد

علی مطهری نماینده با اشاره به اهمیت ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی در کشور همواره یک نیاز بوده و هست زیرا حکومت احتیاج به نقد منصفانه بویژه از سوی این قشر دارد.

خبرگزاری ایرنا: علی مطهری نماینده با اشاره به اهمیت ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی در کشور همواره یک نیاز بوده و هست زیرا حکومت احتیاج به نقد منصفانه بویژه از سوی این قشر دارد.

علی مطهری شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه گلستان در گرگان گفت: متاسفانه عده ای فکر می کنند جنبش دانشجویی به دنبال سرنگونی رژیم شاه بوده و در آن زمان توجیه داشت ولی بعد از انقلاب اسلامی فعالیت این جنبش دیگر معنا و مفهومی ندارد.

وی به تعبیر شهید مرتضی مطهری در خصوص اهمیت نقد در حکومت اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند 'اگر حکومت در حکومت قرار بگیرد به طور قطع فاسد می شود' یا 'هر مقام غیرمعصوم در جایگاه غیرنقد قرار بگیرد هم خودش و هم جامعه را فاسد می کند'.

وی با بیان این که قدرت همیشه محتاج نقد است و یکی از نقدکننده های موثر در جامعه نیز می تواند قشر دانشجو باشد، افزود: بیان خوب، نداشتن بار زندگی بر دوش و زنده بودن فطرت عدالت خواهی از جمله شرایط ویژه ای است که قشر دانشجو نسبت به سایر اقشار جامعه دارد لذا می تواند به خوبی تحولات و حوادث جامعه را رصد کند.

مطهری اضافه کرد: البته در نقد قدرت بهتر است دانشجو ضمن رعایت انصاف و تسلط بر موضوع همراه با خیرخواهی اجازه ندهد احساسات بر او غلبه کند و ابزار گروه های سیاسی نیز نشود.

وی گفت: این که پیشنهاد می شود همه احزاب در کشور یکصدا شوند خوب نیست و داشتن یک اقلیت منتقد برای جامعه مفید است زیرا فساد در جامعه بیشتر نمی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس از ۱۶ آذر سال ۳۲ به عنوان فریاد دانشجویان در برابر سکوت مطلق و بر هم زننده خواب رژیم شاه یاد کرد و گفت: این روز تاریخی بود که نماد جنبش دانشجویی در کشور شد و با پیروزی انقلاب اسلامی نیز رشد این جنبش ادامه دارد.

مطهری در خصوص سناریوی نفوذ در کشور و اعتراض برخی به آن گفت: طرح این موضوع به مناسبت برجام بود و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده اند مراقب باشیم در توافق برجام نقاطی وجود دارد که امکان نفوذ دشمن می رود ولی این مسئله جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب وجود داشته است.

وی افزود: غربی ها همواره تلاش دارند از راه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نفوذ کنند که امروز نفوذ فرهنگی آن ها را در سبک زندگی خودمان می بینیم اما ما هم وظیفه داریم به مقابله بپردازیم و با نفوذ خویش اسلام را میان آن ها گسترش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج