۲۷۵۵۴۵
۶۲۸۸
۶۲۸۸
پ

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده

درست كردن يك باغچه جمع و جور كار سختي نيست. مي‌توان با استفاده از وسايلي ساده به‌راحتي يك حريم گلدار داشت.

مجله منزل - ايليا كوشا: براي خيلي از ما داشتن يك وجب باغچه آرزو شده؛ اينكه حريم كوچكي در اختيار داشته باشيم كه بتوانيم با خيال راحت هر روز صبح به آن سر بزنيم و عصرها با ديدنش حال‌مان را بهتر كنيم. زندگي‌هاي شهرنشيني و آپارتمان‌ها هميشه مانع رسيدن به اين آرزوي محال بوده‌اند اما مي‌شود با كمي خلاقيت حريمي هر چند كوچك براي روياي گلدارمان درست كنيم؛ حتي اگر اين حريم فقط يك مترمربع فضا در كوچه باشد. با يك ايده ساده همان يك متر را از آن خود كنيد و روياي‌تان را به گل بنشانيد!

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده

اين مدل عمودي كنده‌هاي درخت است و مناسب براي باغچه‌هايي كه گل‌هاي رستني آن با ارتفاع بيشتري رشد مي‌كنند. مي‌توانيد از نجار محل بخواهيد كنده درخت باريك‌تري در اختيارتان بگذارد و آن را به اندازه‌هاي مساوي براي‌تان ببرد. راه دوم هم استفاده از كنده‌هاي فانتزي است كه اين روزها در پارك‌ها و بوستان‌هاي شهر زياد ديده مي‌شوند. فقط كافي است به اولين فروشگاه لوازم تزييني باغ سری بزنيد.

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده


براي داشتن يك حريم ساده براي گل و گياه‌تان فقط كافي است به ميوه‌فروشي سر خيابان سری بزنيد و از او درباره جعبه‌هاي چوبي حمل ميوه بپرسيد. اگر هنوز در ميوه‌فروشي محل‌تان چوب‌ها‌ جاي‌شان را به بسته‌هاي پلاستيكي نداده باشند مي‌توانيد چندتايي جعبه چوبي گير بياوريد و با اره كردن الوارهاي آن براي خودتان يك حريم زيبا در باغچه درست كنيد.

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده


يك روز با دوستان و خانواده به دل طبيعت بزنيد و هر سنگ درشت و البته هم‌شكلي را كه ديديد جمع كنيد و با خودتان به خانه بياوريد. سنگ‌ها را كه تميز بشوييد تازه متوجه مي‌شويد چه ابزار زيبايي براي حريم‌سازي باغچه پيدا كرده‌ايد. آنها را دورتادور محلي كه در نظر گرفته‌ايد قرار دهيد و پشت‌شان كمي گل و گياه رونده بكاريد.

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده


بطري‌هاي رنگي نوشيدني‌ها را ديگر دور نريزيد. اين روزها به دليل توليد انواع و اقسام نوشيدني‌هاي گازدار و آبميوه‌هاي عجيب و غريب كه در بازار سروكله‌شان پيدا شده رنگ به رنگ بطري پلاستيكي و شيشه‌ای هم توي خانه‌ها هست. حريم مورد نظر را به اندازه در بطري سوراخ كنيد و بطري‌ها را در آن فروببريد. مي‌توانيد اطراف آنها را هم سيمان بريزيد يا حتي با سيم‌هاي فلزي به هم ربط دهيد.

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده


تنه‌هاي بريده درختاني كه چندان به کار نمي‌آيد در هر نجاري پيدا مي‌شود؛ البته شايد كمي هزينه‌بر باشد. براي صرفه‌جويي در هزينه يا حتي استفاده از جنس بادوام‌تر مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي فروش لوازم باغباني يا تزيينات باغچه، كنده‌هاي سيماني با طرح چوب تهيه کرده و حريم باغچه‌تان را با آنها تزيين كنيد.

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده


آنهايي كه خودشان دستي بر آتش دارند و از فوت و فن نجاري و. . . سردرمي‌آورند، مي‌توانند يك چهارديواري چوبي درست کنند و دورش فنس بکشند. اين طراحي خاص مناسب برای گل‌هاي گران‌قيمت يا سبزيكاري است كه اجازه دست‌درازي هيچ جانوري را به آنها نمي‌دهد.

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده


فرقي ندارد فلزي باشند يا پليمري. فقط كافي است لوله‌هايي با قطع و اندازه‌هايي يكسان باشند؛ البته خيلي‌ها شكل و شمايل لوله‌هاي زنگ‌زده قديمي را براي تزيين باغچه‌شان ترجيح مي‌دهند. اين لوله‌ها كه تا ميزان مشخصي در خاك اطراف باغچه فرورفته‌اند مي‌توانند حريمي محكم براي باغچه‌تان باشند؛ ضمن اينكه هركدام‌شان مي‌توانند به عنوان يك گلدان مناسب براي گل‌هاي ريشه كوتاه مانند كاكتوس‌ها و. . . به كار بروند.

درست کردن باغچه جمع و جور با وسایل ساده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج