۲۷۶۱۰۳
۵۱۶۹
۵۱۶۹
پ

خانه خوش‌ آهنگ

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

شنيدن نواي خوش در خانه اتفاقي است كه حتي اگر خودتان هم دستي بر نواختن يك ساز نداشته باشيد، حتما از آن استقبال مي‌كنيد. فقط كافي است تجربه يك‌بار شنيدن صداي ساز را در جمعی خودماني يا يك ‌مهماني كوچك داشته باشيد ‌تا به معجزه «نواي خوش» ايمان بیاورید.

مجله منزل - مينا متوسليان: شنيدن نواي خوش در خانه اتفاقي است كه حتي اگر خودتان هم دستي بر نواختن يك ساز نداشته باشيد، حتما از آن استقبال مي‌كنيد. فقط كافي است تجربه يك‌بار شنيدن صداي ساز را در جمعی خودماني يا يك ‌مهماني كوچك داشته باشيد ‌تا به معجزه «نواي خوش» ايمان بیاورید؛ صدايي كه مي‌تواند تا سال‌هاي سال خاطره آن ‌مهماني كوچك را در ذهن‌تان زنده نگه دارد.

با داشتن چنين تجربه‌اي اصلا بعيد نيست دل‌تان بخواهد اين نواي خوش را به بخشي از صداي هميشگي خانه‌تان تبديل كنيد. براي اينكه اين تصميم‌تان عملي شود مي‌توانيد يك «پيانو»ی زيبا، باشكوه و دوست‌داشتني را به يكي از اعضاي خوش‌صداي خانه‌تان تبديل كنيد.

دكورسازي كنيد

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

اگر پيانوی مدرن ايستاده و قديمي داريد كه فضاي زيادي را اشغال مي‌كند، لازم نيست آن را جلوي يكي از ديوارهاي اتاق پذيرايي يا نشيمن بگذاريد تا حس كنيد اتاق‌تان شلوغ شده است. گوشه دنجي در يكي از راهروهاي خانه يا فضاي زيرپله‌هايي كه فضاي نشيمن را از فضاي اتاق‌خواب‌ها جدا مي‌كند، جاي مناسبي براي اين پيانوست. در اين گوشه دنج با پيانو دكورسازي كنيد. با قرار دادن آينه‌ای بزرگ بالاي پيانو و شمعدان يا آباژور روي آن، پيانو به بخشي از دكوراسيون داخلي خانه‌تان تبديل مي‌شود.


فضاي مناسب براي پيانو

نوازنده‌هاي حرفه‌اي پيانو مي‌دانند كه پيانو‌ها دو نسل آكوستيك و ديجيتال دارند. پيانوهاي آكوستيك همان پيانو‌هايي بزرگي هستند كه درهاي بزرگي هم دارند و بايد فضاي زيادي را براي جا دادن‌شان در خانه در نظر گرفت. كوچك‌ترين پيانوهاي آكوستيك ۱۵۲ سانتي‌متر عرض و ۱۵۲ سانتي‌متر طول دارند و نوع بزرگ‌تر آنها هم حداقل ۱۸۳ سانتي‌متر طول دارند. براي محاسبه فضاي مورد نياز يك پيانو در خانه بايد اندازه نيمكت جلوي آن را هم در نظر بگيريد.

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

يك نيمكت كه ۵۱ سانتي‌متر عرض و ۱۰۷ سانتي‌متر طول دارد، تقريبا براي قراردادن مقابل يك پيانو با اندازه‌اي معمولي مناسب است. طبق اين ابعاد بهتر است فضايي با ۲۵۰ سانتي‌متر عرض و ۳۲۰ سانتي‌متر طول براي قرار دادن پيانو در خانه در نظر بگيريد؛ البته پيانوهاي ديجيتال كمي كوچك‌تر و جمع‌جورتر هستند و گزينه مناسبي براي خانه‌هاي آپارتماني‌ محسوب می‌شوند.


اطراف را طراحي كنيد

وقتي مي‌خواهيد پيانو را به بخشي از دكوراسيون خانه‌تان تبديل كنيد، طوري كه در مركز توجه باشد و از صدايش نهايت لذت را ببريد، ديوار پشت آن را طوري طراحي كنيد كه ديدنش براي خودتان و ‌مهمان‌هاي‌تان دلچسب باشد.

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

اگر پيانوی مشكي داريد، ديوار پشت آن را رنگ روشن بزنيد تا فضاي خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. برعكس ديوار پشت پيانویی به رنگ چوب روشن يا سفيد مي‌تواند رنگی تيره مثل قهوه‌اي باشد. استفاده از قاب عكسي كه با رنگ پيانو همخواني دارد و ديوار پشت پيانو را از يك‌دستي درمي‌آورد هم انتخاب چشمنوازي براي تكميل دكوراسيون خانه‌تان با پيانوست.


جداسازي كنيد

اگر نوازنده حرفه‌اي پيانو نيستيد يا ترجيح مي‌دهيد وقتي در يك ‌مهماني پيانو نواخته مي‌شود فرصت گپ‌وگفت با ‌مهمان‌هاي‌تان را از دست ندهيد، آن را در گوشه‌ای از فضاي اتاق پذيرايي قرار دهيد. در اين حالت هم مي‌توانيد از شنيدن صداي آن و هم از معاشرت با ‌مهمان‌هاي‌تان لذت ببريد.

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

در اين چيدمان يكي، دو صندلي يا نشيمنگاه راحت نزديك پيانو بگذاريد تا ‌مهمان‌هايي كه دوست دارند با دقت به صداي پيانو گوش دهند، جايي براي نشستن داشته باشند. در اين چيدمان بهتر است فضاي اطراف پيانو خالي باشد تا تفكيك در دكوراسيون به چشم بيايد.


خانه را متعادل كنيد

اگر اتاق پذيرايي يا اتاق نشيمن بزرگي داريد كه شومينه در مركز آن قرار ندارد و به همين دليل نمي‌توانيد خيلي راحت چيدمان فضاي‌تان را متعادل كنيد، پيانو كمك بزرگي براي‌تان است.

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

حتي اگر فضاي اتاق پذيرايي‌تان فرورفتگي‌‌اي دارد كه نمي‌دانيد آن را با چه مبلماني پر كنيد كه به كار بيايد، پيانو را در آن فضا قرار دهيد. در اين وضعيت هم چيدمان زيبايي خواهيد داشت و هم پيانو در فضايی خصوصي ميان وسايل ديگر خانه مي‌درخشد. فضاي زير پنجره‌هاي بزرگ كه در ارتفاع بالايي قرار دارند هم محل مناسبي براي پيانوست.


كتابخانه آهنگين بسازيد

اگر خانه‌تان ديوار عريضي دارد كه خالي است با يك ايده درخشان ديوار خانه‌تان را تبديل به كتابخانه‌اي كنيد كه فضايی مخصوص براي پيانو دارد. در اين حالت هم پيانو در يك محفظه قرار دارد و با تغييرات دماي خانه آسيب نمي‌‌بيند و هم ديوار عريض خانه شكل متنوعي پيدا مي‌كند.

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

در قفسه‌هاي نزديك پيانو كتاب‌هاي موسيقي‌تان يا نت‌ها را قرار دهيد يا از مجسمه‌هاي دكوري كوچكي استفاده كنيد كه نماد و نشانه‌اي مرتبط با موسيقي دارند. حواس‌تان باشد رنگ كتابخانه را با رنگ پيانو هماهنگ كنيد؛ مثلا وقتي يك پيانوی مشكي داريد، قفسه‌هاي كتابخانه را رنگ روشن بزنيد تا فضا کوچک به نظر نرسد.


ورود پيانو ممنوع

پیانوی دوست داشتنی، بخشی از دکوراسیون خانه

براي اينكه نواي خوش پيانو در خانه‌تان ماندگار شود و فقط به عنوان وسيله‌ای دكوري از آن استفاده نكنيد، پيانو را در محلي كه دماي آن در طول روز و شب تغيير زيادي مي‌كند، قرار ندهيد. تغيير دما بيشترين آسيب را به پيانوی دوست‌داشتني شمامی‌زند. نزديك اوپن آشپزخانه، ‌نزديك شومينه‌اي كه روشن مي‌شود، زير سيستم تهويه گرم‌كننده و سردكننده هوا، آفتابگير‌ترين نقطه اتاق پذيرايي و زيرزميني كه رطوبت دارد، محل‌هاي نامناسب خانه براي قرار دادن پيانوست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج