جاباما
۲۷۶۱۲۶
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان

اين روزها استفاده از طرح‌هاي هندسي و نقش‌هاي غير متعارف روي ديوار خانه فضايي متفاوت ايجاد مي‌كند. يك تخته بزرگ براي برش، يك كاسه سريش و رول‌هاي كاغذي نقش‌دار؛ اينها تمام ابزاري است كه تا امروز براي انجام كاري خارق‌العاده در خانه نياز بود.

مجله منزل - ماندانا بخشایش: يك تخته بزرگ براي برش، يك كاسه سريش و رول‌هاي كاغذي نقش‌دار؛ اينها تمام ابزاري است كه تا امروز براي انجام كاري خارق‌العاده در خانه نياز بود. هر زمان نيازي به نقشي عجيب روي ديوارها احساس مي‌شد فوري اين ابزارها به دست ماهرترين كارشناسان رديف مي‌شدند و كاغذهاي رنگي خانه‌ها را به نقشي متفاوت درمي‌آوردند. اما حالا ماجرا كمي فرق كرده؛ حالا در ابزار كار گروه ديگر خبري از رول‌هاي كاغذي نيست. آنها جاي‌شان را به قلم‌موها داده‌اند. نقش‌هاي چاپي روي كاغذها هم واقعي‌تر شده‌اند؛ هنري‌تر و ملموس‌تر. براي داشتن خانه‌ای متفاوت اصلا لازم نيست كار خاصي بكنيد. فقط باید كمي با رنگ و قلم‌مو بيشتر دوست باشيد!

طرح‌هاي هندسي از محبوب‌ترين نقش‌هايي هستند كه اين روزها در طراحي اتاق‌هاي منزل از آنها استفاده مي‌شود؛ البته نه به صورت كاغذديواري بلكه به صورت نقاشي‌هايي كه با ظرافت طرح‌ها را در كنار هم قرار داده‌اند. طرح‌هاي هندسي كه اغلب به صورت سه‌بعدي هم كشيده مي‌شوند در انواع بزرگ و كوچك مي‌توانند در اتاق نقش ببندند؛ فقط با توجه به اين نكته كه بايد در زمان ترسيم به ارتفاع ديوار دقت داشت تا نقشي نيمه‌كاره باقي نماند.

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان

مساله رنگ هم در طرح‌هاي هندسي مطرح است. اين روزها ديگر اصلا لازم نيست طرح‌تان با دكوراسيون خانه هماهنگ باشند. نيازي نيست رنگ‌هاي طرح خانه با رنگ كاناپه و ديگر مبلمان همخواني داشته باشد. گاهي جذاب‌ترين فضا، فضايي است كه حضور يك اثر هنري با رنگ‌هاي متضاد با رنگ دكوراسيون در آن به چشم مي‌خورد. پس اصلا از رنگ نترسيد و تا مي‌توانيد مثلث، دايره و مستطيل رنگي روي ديوارها بكشيد.


رنگ قرمز تند ديوارهاي اين خانه خودش يك داستان است و طرحي كه براي تزيين ديوار اصلي اتاق نشيمن انتخاب شده است نيز داستانی ديگر. اين روزها خيلي‌ها براي تزيين ديوارهاي خانه‌شان ترجيح مي‌دهند به جاي استفاده از تابلوهاي هنري كل ديوار خانه را به طرح دلخواه‌شان درآورند. اين وسط بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه حتما نبايد تم يا موضوع خاصي در طرح ديوار وجود داشته باشد؛ مثلا مي‌توانيد در خانه‌اي كلاسيك يا روستيك يك اثر هنري آبستره (انتزاعي) به نمايش بگذاريد؛ بنابراين با در نظر گرفتن سبك و تم در دكوراسيون خانه دست خود را در انتخاب اثر هنري مورد علاقه‌تان نبنديد و خودتان را محدود نكنيد.

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان

گاهي انتخاب يك اثر هنري مي‌تواند راهي براي نزديك كردن دكوراسيون به سبك و سليقه شخصي شما باشد. پس هر طرحي خواستيد به اتاق‌تان بزنيد و بعد رنگ باقي ديوارها را با آن متناسب كنيد؛ به‌خصوص زماني كه يك هنر آبستره را پسنديده‌ايد و مي‌خواهيد فضا را كمي هنري جلوه دهيد. اين‌جور وقت‌ها بايد خودتان را رها كنيد و فقط به فكر نهايت هنر باشيد!


استفاده از استيكر درخت‌ها روي ديوارهاي خانه زماني باب بود؛ به‌خصوص در اتاق خواب‌ها و اتاق بچه‌ها كه براي هركدام طرح و نقشه‌هاي زيادي با جزييات تمام به بازار آمده بود. اما داستان درخت‌هاي ديواري در خانه‌ها اين روزها به جاهاي عجيبي رسيده؛ اينكه به جاي استفاده از استيكرهاي مصنوعي از طرح و رنگ‌هاي واقعي استفاده شود؛ يعني اول زمينه اتاق را به رنگ دلخواه درآورد و بعد روي آن هر شكل و شمايلي از درخت‌ها را به نمايش گذاشت.

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان

مي‌توان با كمي دقت جزييات ديگري هم وارد درخت‌هاي رديف شده در اتاق كرد؛ مانند پرنده‌ها يا شاخ و برگ‌هاي اضافي. داشتن يك درخت نقاشي اين روزها خيلي بيشتر از استيكرهاي براق مصنوعي طرفدار دارد.


طرحي را كه مي‌بينيد نه يك كاغذديواري يك‌پارچه است و نه پوستر چاپي. اين اثر هنري زيبا كه به ديوار تمام سفيد اين خانه طرحي عجيب داده نقش آبرنگ است كه فقط با سايه روشني از رنگ‌هاي پايه به وجود آمده است. كار زياد سختي هم نيست. اگر خودتان اهل كار هنري باشيد مي‌توانيد از پس آن بربياييد.

بازی با رنگ‌ها روی دیوار خانه تان

اول ساقه‌هاي گل‌ها را بكشيد؛ يعني از رنگ‌هاي پايه آب كمك بگيريد و با قلم‌مويي مناسب ساقه‌هاي سبز رنگ را نقش بزنيد. بهتر است خطوط صاف و دقيق نباشند و بخش‌هايي از آن كم‌رنگ و بخش‌هايي پررنگ بمانند. بعد هم رسم گل‌ها شروع مي‌شود؛ با تكنيك پخش كردن رنگ‌ها از غليظ‌ترين حالت ممكن به رقيق‌ترين. كافي است قبل از كار فقط طرحي را كه مي‌خواهيد يك‌بار مرور كنيد و كار طراحي آن را به آدم خبره‌اي بسپاريد. طرح‌هاي آبرنگي روي ديوار اين روزها بيشتر از پوسترهاي ديواري خواهان دارند و حتي خيلي‌ها آنها را به داشتن يك تابلوي هنري ترجيح مي‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج