۲۷۶۴۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زمان ثبت نام دواطلبان انتخابات ۹۴

سخنگوی وزارت کشور از آغاز ثبت نام کاندیدای مجلس خبرگان از ۲۶ آذر و مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر ماه خبر داد و گفت: تبلیغات افراد تعیین صلاحیت شده ۲۹ بهمن تا ۵ اسفندماه خواهد بود.

خبرگزاری مهر: حسین علی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین اسناد مورد نیاز انتخابات برای شرکت کنندگان، داشتن اسناد هویتی شناسنامه و کارت ملی و در این دوره از انتخابات، اخذ رای صرفاً از طریق کارت ملی و شناسنامه انجام می شود و اسناد دیگری که قبلاً با آنها اخذ رای می شد، قابل قبول نیست.

وی گفت: بر اساس دستور وزیر کشور به مدیران ثبت احوال، باید مدیران این مجموعه به صورت شبانه روزی نسبت به صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه برای متقاضیان شرکت در انتخابات اقدام کنند.

امیری در مورد الکترونیکی برگزار شدن انتخابات نیز گفت: خوشبختانه سخت افزار دستگاه صندوق الکترونیکی اخذ رای مورد تائید شورای نگهبان است و نرم افزار آن نیز با کمک کارشناسان در حال تهیه بوده که اصل برگزاری انتخابات الکترونیک نیز مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته و در مورد نرم افزار و حوزه ها نیز بعداً اعلام وضعیت خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: تقویم برنامه انتخابات نیز تهیه شده و بر اساس آن کاندیداهای مجلس خبرگان از روز پنج شنبه ۲۶ آذرماه برای ثبت نام به وزارت کشور و فرمانداری های مراکز استانها می توانند مراجعه کنند و همچنین ۲۸ آذرماه نیز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلام آغاز می شود که آنها نیز می توانند هم در وزارت کشور و هم فرمانداری ها ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام ها به مدت یک هفته انجام خواهد شد، گفت: بعد از این مدت نیز اقدامات مربوط به تائید صلاحیت آنها انجام می شود.

امیری به کاندیداها توصیه کرد: از تبلیغات زودرس برحذر باشند و بیشتر به دنبال اثبات خودشان باشند.

وی همچنین گفت: به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت در دادسرای ویژه رسیدگی خواهد شد.

امیری همچنین در مورد امنیت حوزه های انتخاباتی گفت: اطلس امنیتی انتخابات از سوی معاونت امنیتی وزارت کشور با توجه به اتفاقات گذشته در حوزه های انتخاباتی تهیه و تدوین شده است که بر این اساس از بروز اتفاقات و تخلفاتی که در گذشته افتاده، جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی: در برخی نقاط کشور سابقه درگیری قومی و قبیله ای در گذشته وجود نداشته به همین دلیل وضعیت آن مناطق سفید اعلام شده و در برخی مناطق دیگر نیز شاهد درگیری های قومی و قبیله ای بوده ایم که وضعیت آنها قرمز بوده و در این اطلس برنامه ریزی ها و تدابیر لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و بدون تنش انجام شده است و پیش بینی می کنیم در این دوره شاهد هیچ مشکل امنیتی نخواهیم بود و تا به امروز نیز گزارشی از استانها ارائه نشده است.

عضو ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تبلیغات کاندیداهای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بعد از تائید صلاحیت آنها از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفندماه انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج