جاباما
۲۷۶۵۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

معرفی پرفروش ترین های بازار تبلت

دنیای امروز ما را وادار کرده همواره و در همه جا به اطلاعات و منابع مهم مورد نیازمان، دسترسی داشته باشیم و بالطبع، مظهر این دسترسی به منابع اطلاعاتی، کامپیوترهای جیبی و لوح های رایانه هایی هستند که در همه جا و هر مکان می توان آنها را با خود حمل کرد.

خبرگزاری مهر: دنیای امروز ما را وادار کرده همواره و در همه جا به اطلاعات و منابع مهم مورد نیازمان، دسترسی داشته باشیم و بالطبع، مظهر این دسترسی به منابع اطلاعاتی، کامپیوترهای جیبی و لوح های رایانه هایی هستند که در همه جا و هر مکان می توان آنها را با خود حمل کرد.

در دنیای دیجیتال امروز قابل حمل بودن و کاربرد هر لحظه ابزارهای فناوری مهمترین معیار برای کاربرانی محسوب می‌شود که هر لحظه و در هر مکان دوست دارند به منابع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند شاید به همین دلیل است که در کمتر از یک سال گذشته رایانه های لوحی یا همین تبلتها به سرعت جایگزین کامپیوترهای خانگی (pc ) و حتی لپ تاپهایی شدند که به هیچ عنوان به فکرمان خطور نمی کرد که به این زودی از دور خارج شوند.

هم اکنون یکی از مهم ترین کاربردهای تبلت را می توان کار با اینترنت عنوان کرد و این محصول هیچ وسیله جانبی به همراه ندارد و در کنار آنها کیبورد یا ماوس نخواهید دید و همه دنیای یک رایانه در همان لوح کوچک که اندازه یک کتاب است خلاصه می شود.

اگرچه تبلتها در ابتدا عموما کاربران حرفه ای از جمله پزشکان، مهندسان، دانشجویان و استادان را که برنامه های نرم افزاری کاربردی سفارشی مرتبط با قلم درکار خود بیشتر مورد استفاده قرار می دهند را به صورت خاص هدف گرفته اند اما امروزه تبلت ها که پتانسیل جذب کاربران سطوح متوسط را نیز دارند از بین همه کاربران، مورد علاقه دانشجویان و دانش آموزانی نیز هستند که تمایل دارند یادداشت برداری سریعی سر کلاس داشته باشند .

همچنین صاحبان مشاغل تجاری که نیازمندند آنچه را در مسافرت های تجاری خود به ذهن بسپارند و به مدارک دیجیتال تبدیل کرده و در جایی مناسب ذخیره کنند و به همراه داشته باشند نیز از تبلت استفاده می کنند و به طور کل می توان گفت هم اکنون این کالا به پرطرفدارترین وسیله برای استفاده افراد در دنیای دیجیتال تبدیل شده است.

معرفی پرفروش ترین های بازار تبلت

دهها مدل تبلت در بازار دیجیتال ایران

در بازارهای جهانی بیش از یکصد نوع تبلت به فروش می‌رسد که ده‌ها مدل از این تبلت‌ها در بازارهای فناوری داخلی نیز عرضه می‌شوند. این تبلتها برپایه سیستم عاملهایی مانند آندروئید، ویندوز و iOS هستند که به گفته فروشندگان بازار، سیستم عامل اپل مکینتاش iOS بیشترین طرفدار را نسبت به سیستم عاملهایی چون ویندوز و آندروئید دارد.

همچنین مدلهای مختلف تبلت را برندهای اپل، سامسونگ، ایسوس ، اچ پی، ایسر و بلک بری و ام اس آی در بازار ایران تشکیل می دهند که طبق یک نظرسنجی صورت گرفته تا پایان سال ۹۰ برند اپل بالغ بر ۳۷ درصد سهم بازار تبلت در ایران را به خود اختصاص داد و محبوبیت چشمگیری را از آن خود کرد.

همچنین پس از اپل، برند سامسونگ نیز بالغ بر ۲۵ درصد سهم بازار تبلت ایران را در دست گرفت و ایسوس نیز با بیش از ۱۵ درصد محبوبیت، سومین برندی است که در بازار تبلت طرفدار داشت؛ در این نظرسنجی صورت گرفته برند اچ پی نیز در رده پرفروشها قرار دارد و حدود ۱۰ درصد بازار رو به رشد تبلت را از آن خود کرد.

خوش اقبال ترین تبلتهای بازار

انتخاب یک تبلت مناسب از میان انواع تبلت‌های موجود در بازار اگرچه کار دشواری است اما شواهد نشان می دهد که اغلب کاربران ایرانی با توجه به برند، وزن و نیز ظاهر، تبلت خود را انتخاب می کنند و البته به گفته فروشندگان برنامه های کاربردی نیز در درجه اهمیت برای خریداران قرار دارد.

بررسی‌ها از بازارهای کامپیوتر در تهران حاکی از آن است که طی یک هفته جاری تبلت اپل مدل iPad ۴G با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پرفروش ترین و پرطرفدارترین تبلت‌ موجود در بازار ایران بوده که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داده شده است.

آی پد اپل ۴G حدود ۶۶۲ گرم وزن دارد و حدود ۱۰ اینچ اندازه که دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی است و سیستم عامل iOS ۵.۱ را نیر پشتیبانی می کند.

آی پد اپل نه‌تنها در داخل ایران بلکه در سطح دنیا در رتبه نخست فهرست پرفروش‌ترین تبلت‌ها قرار دارد و فروشندگان بازار قدرت گرافیکی بالای آن، کیفیت تصاویر و همچنین امکان اجرای برنامه‌های کاربردی مختلف روی این تبلت را از ویژگی‌های این رایانه لوحی می دانند. حتی از نظر ضخامت نیز هنوز هیچ رقیبی نتوانسته است رکورد این تبلت را بشکند.

معرفی پرفروش ترین های بازار تبلت

در میان پرفروشهای بازار تبلت، آی پد اپل ۳G مکان دوم را در اختیار دارد و با حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت و دارا بودن حافظه ۶۴ گیگابایتی و سیستم عامل iOS طرفداران پر و پا قرصی را به خود اختصاص داده است.

به گفته فروشندگان بازار تبلت مدل Galaxy Tab سامسونگ نخستین تبلت آندروئیدی است که توانست به عنوان رقیبی برای آی پد به بازار عرضه شود و اگرچه باریکتر وسبکتر از آی پد است و دارای صفحه نمایش و اسپیکر با کیفیت اما بدنه پلاستیکی، فاقد پورت USB، HDMI و اسلات کارت حافظه و سیم کارت بودن آن باعث شده است که نسبت به اپل از اقبال کمتری برخوردار شود اما در مجموع به عنوان یکی از پرفروشهای جدول بازار تبلت جای خود را در اختیار دارد و با قیمت حدود یک میلیون تومان به فروش می رسد.

معرفی پرفروش ترین های بازار تبلت

این تبلت از نظر شکل ظاهری شبیه به آی پد طراحی شده و از آی پد ۲ ، سبک‌تر و نازک‌تر است. قابلیت استفاده از این تبلت به عنوان گوشی تلفن همراه از برتری‌های گلکسی سامسونگ نسبت به آی پد اپل است که در ۲ سایز ۷ و ۱۰ اینچی تولید می‌شود که سایز ۱۰ اینچی آن بندرت در بازارهای داخلی یافت می‌شود.

قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی تبلت گلکسی کمی ارزان تر و مدل ۳۲ گیگابایتی آن حدود یک میلیون تومان خریداری می شود که البته قیمتهای تبلت از آنجایی که با نوسانات نرخ ارز تغییر می کند به صورت دقیق اعلام نمی شود.

Eee Pad Transformer TF۱۰۱-۱۶GB تبلت پرفروش دیگری از خانواده ایسوس است که قابلیت تغییر به یک نوت‌بوک با صفحه کلید فیزیکی را دارد و می تواند عمر باتری دستگاه را تا ساعتها افزایش دهد.

فروشندگان معتقدند که از زمان به بازار آمدن Apple iPad در اوایل سال ۲۰۱۰ به یکباره بازار تبلت‌ها به شدت رونق گرفت و تولیدکنندگان مختلف سعی کردند که تبلت‌های بهتر، خلاقانه‌تر و ارزان‌قیمت‌تری را روانه‌ بازار کنند.

یکی از خلاقیت‌های بسیار جذاب به کار رفته در تبلت‌ها، تبلت‌های همراه با صفحه کلید فیزیکی جدا شونده است که به موقع بتوان از آن همانند یک لپ‌تاپ هم بهره گرفت. براین اساس کمپانی Asus مدل Eee Pad Transformer TF۱۰۱ را روانه‌ بازار کرد که یک صفحه کلید جداشدنی همراه آن است تا مشکل بسیاری از کاربران با صفحه کلید مجازی لمسی روی نمایشگر حل شود.

این تبلت پرفروش از سیستم عامل آندروئید ۳.۰ بهره می برد و از وای فای نیز پشتیبانی می کند. ۶۸۰ گرم وزن و ۱۰.۱ اینچ اندازه صفحه نمایشگر از جمله مشخصات بارز این رایانه است که حدود یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

معرفی پرفروش ترین های بازار تبلت

فروشندگان بازار تبلت مدل Prime TF۲۰۱-۳۲GB از خانواده ایسوس را نیز از جمله تازه واردهای بازار تبلت می دانند که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده و توانسته در صدر جدول پرفروشهای تبلت جای گیرد.

این فروشندگان معتقدند که پس از موفقیت چشمگیر تبلت Transformer که در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی ASUS وارد بازار شد، این بار این کمپانی تایوانی، مدل جدید این تبلت را با نام Transformer Prime روانه بازار کرد که تنها اولین تبلتی است که از پردازنده چهار هسته‌ای استفاده می‌کند، بلکه اولین تبلتی است که از سیستم عامل اندروید ۴.۰ بهره می‌برد.

این تبلت با ۵۳۷ گرم و اندازه ۱۰ اینچی یکی از زیباترین، باریک ترین و شکیل‌ترین تبلت‌های اندروئیدی است که تا به امروز ساخته شده و حدود یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان قیمت دارد.

ردیف

نام مدل

قیمت

برند اپل

۱

تبلت مدل iPad ۴G با ۶۴ گیگابایت حافظه

یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۲

تبلت، آی پد ۳ G وحافظه ۶۴ گیگابایتی

یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

برند سامسونگ

۱

تبلت مدل Galaxy Tab مدل ۱۶ گیگابایتی کمی ارزان تر ازمدل ۳۲ گیگابایتی

حدود یک میلیون تومان

برند ایسوس

۱

مدل Eee Pad Transformer TF۱۰۱ باسیستم عامل آندروئید ۳.۰

یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان

۲

مدل Prime TF۲۰۱-۳۲GB با سیستم عامل اندروید ۴.۰

یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • andrya

      etelaate kheili khubi bud,, merc

    • Reza

      God

    • ali

      زیاد جالب نیود میش کامل تر باشه

    • ناشناس

      بد نبود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج