جاباما
۲۷۶۷۳۴
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

۱۰ عادت اشتباه در اولین ملاقات

شما وارد رستورانی لوکس می شوید و منتظر می مانید تا میز خود را رزرو کنید اما میزبان توجهی به شما نمی کند و همانطور که پشت اش به شما است، با موبایل خود بازی می کند.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: شما وارد رستورانی لوکس می شوید و منتظر می مانید تا میز خود را رزرو کنید اما میزبان توجهی به شما نمی کند و همانطور که پشت اش به شما است، با موبایل خود بازی می کند. او با پیراهن چروکی که به تن دارد آدامس می جود و حتی به صدای زنگ تلفن هم توجهی نشان نمی دهد.

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات


اگر برای اولین بار است که به این رستوران آمده اید، عکس العمل شما نسبت به این رفتارها چیست؟ مطمئنا تاثیری که این مکان بر شما گذاشته است، منفی است، حتی پیش از آن که کلامی میان شما و صاحب رستوران و گارسن ها رد و بدل شود.

ما در اینجا مواردی را که در وهله اول بیشترین تاثیر منفی را بر طرف مقابل، حتی بدون رد و بدل کلامی، می گذارد، به شما معرفی می کنیم.

1. چین و چروک لباس

شما با لباسی چروکیده به یک جلسه رسمی می روید اما نمی دانید که این طرز لباس پوشیدن شما تاثیر بسیاری بر طرف مقابل تان می گذارد. لباس های چروک شما نشان دهنده این است که فرد مقابل تان برای شما کوچک ترین اهمیتی ندارد.

حتی ممکن است او فکر کند که شما فردی تنبل و شلخته هستید. پس اگر بلد نیستید لباس هایتان را چگونه اتو کنید، بهتر است هر چه زودتر یاد بگیرید. این یکی از مهارت های زندگی است که هر کسی باید آن را فرا بگیرد.

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات

۲. آدامس جویدن

مردم به دلایل مختلف آدامس می جوند. دلیل آن می تواند استرس، از بین رفتن بوی سیگار دهان یا هضم غذا باشد.

آدامس جویدن هیچ مشکلی ندارد اما جویدن یا باد کردن آن در جلسات رسمی اشتباه و منعکس کننده رفتاری بچه گانه و بی احترامی است. پس قبل از ورود به جلسات، لطفا آدامس خود را در سطل زباله بیاندازید.

۳. آرایش غلیظ

آرایش زیاد این سوال را در ذهن طرف مقابل ایجاد می کند که شما چه چیزی را پشت آن همه رنگ و لعاب پنهان کرده اید.

۴. کفش های کهنه

کفش هایی که شما به پا می کنید می تواند در نگاه اول بر دیگران تاثیر بگذارد. بسیاری از افراد کفش ها را معیار قضاوت قرار می دهند. پس اگر کفش هایی کهنه به پا دارید، بهتر است هر چه زودتر برای خرید کفشی نو اقدام کنید.

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات

۵. حالت بد بدن

حق با مادر شماست. شما باید صاف و درست بنشینید یا راه بروید. سرهایتان را رو به بالا بگیرید، شانه هایتان را به عقب هل دهید و با آرامش کامل و اعتماد به نفس بالا قدم بردارید. در این صورت هیکل و لباس های تن تان نیز بهتر از قبل خودش را نشان می دهد.

اگر با سرهایی رو به پایین و پشتی قوز کرده وارد اتاقی شوید، از همان ثانیه های اول، تاثیر منفی بر دیگران خواهید گذاشت.

۶. عطر زیاد

بوی سیگار یا عرق تن می تواند تاثیر منفی بر دیگران بگذارد اما در عطر زدن خود نیز باید احتیاط کنید. اگر چه بوی عطر شما می تواند بر افراد بسیاری تاثیر مثبت بگذارد اما افرادی نیز هستند که به بوی عطر حساس اند طوری که از شدت آن سرگیجه می گیرند. پس بهتر است از عطر زدن درست قبل از ورود به جلسات کاری یا حتی مهیمانی ها، آن هم به مقدار زیاد، خودداری کنید.

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات

۷. عدم تماس چشمی

آیا نسبت به فردی که به سمت تان می آید بی تفاوت هستید و هیچ توجه ای به او نمی کنید و مدام سرتان با گوشی تان گرم است یا به ویترین مغازه های اطراف چشم دوخته اید؟ عدم تماس چشمی نشان دهنده عدم توجه، علاقه، نا امنی و حتی تکبر است.

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات

۸. هندزفری

اگر در طول مسیر دوست دارید از طریق هندزفری به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید، اشکالی ندارد اما قبل از ورود به جلسات بهتر است آنها را از گوش هایتان در بیاورید زیرا نشانه عدم توجه و تمرکز شما هستند.

۹. توجه بیش از حد به ظاهر خود

آیا مدام در آینه به خودتان نگاه می کنید؟ آیا تمام تمرکتان بر چهره و ظاهرتان است و به اطرافیان تان کوچک ترین توجهی ندارید؟ توجه زیاد به خود، نشان دهنده غرور و تکبر و علاقه شما به جلب توجه دیگران است.

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات

۱۰. شل دست دادن

شما می خواهید اولین کلمات خود را به زبان بیاورید. شما مقابل فردی ایستاده اید و به او لبخند می زنید، سپس دست تان را به سمت اش دراز می کنید اما دستی که می دهید شل و ضعیف است.

فردی كه تنها انگشتان دستش را دراز می كند یا دستهایش مانند ماهی شل و یخ است، این مفهوم را منتقل می کند که من مایل به دست دادن نیستم یا من صمیمیت را دوست ندارم. همچنین نشانه ضعف و تسلیم بودن نیز می باشد.

بنابراین سعی کنید دستی که می دهید محکم باشد تا مفهوم شور و اشتیاق و سلطه گری شما را منتقل کند. فقط حواستان باشد که استخوان های طرف مقابل تان را نشکنید.

توصیه های دیگری هم داریم از جمله: وقت شناس بودن، گذاشتن موبایل رو ویبره، جویدن غذا با دهان بسته، قطع نکردن حرف دیگران، با دقت گوش دادن و بسیاری از نکته های دیگری که مادرتان از دوران کودکی به شما گوشزد می کرد.

شاید برایتان سخت باشد که از همان وهله اول، بدون حتی بیان کلامی، بر دیگران تاثیر مثبت بگذارید اما با کمی احتیاط و رعایت نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم می توانید در این راه موفق شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      من می خواهم یه مورد دیگه به این لیست اضافه کنم:
      موهای مرتب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يعني دخترا از موي مرتب پسرا خوششون نمياد؟!

      • بدون نام

        وا.واقعا نفهمیدی؟ یعنی مرتب باشه موها

    • صادق

      نقش بازی نکردن. مهمه که خودت باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج