۲۷۷۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

سَـبــک زنــدگـــی چــه تـاثــیــری بـر زیــبــایی دارد؟

۱۰ راه حــــل ساده برای ظاهری بهتر

همیشه وقتی صحبت از پوست جوان، زیبا و شاداب می‌شود، فوری ذهنمان به سمت کرم‌های مرطوب‌کننده، ضدآفتاب یا محصولات زیبایی می‌رود.

10 راه حــــل ساده برای ظاهری بهتر
10 راه حــــل ساده برای ظاهری بهتر


همیشه وقتی صحبت از پوست جوان، زیبا و شاداب می‌شود، فوری ذهنمان به سمت کرم‌های مرطوب‌کننده، ضدآفتاب یا محصولات زیبایی می‌رود. اما فقط این محصولات نیستند که باعث زیبایی پوست می‌شوند. شیوه زندگی کردن، اثر مستقیمی روی پوست دارد و اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید، باید تغییراتی در نحوه زندگی خود ایجاد کنید. با خواندن مطلب زیر متوجه می‌شوید که زندگی چه اثراتی می‌تواند روی پوست به جا بگذارد و باید چه چیزهایی را تغییر دهید.


10 راه حــــل ساده برای ظاهری بهتر

ویتامین بخورید

درست است که کرم‌های ضد‌پیری که حاوی ویتامین C و E هستند، از پوست محافظت می‌کنند، اما باید این امکان را فراهم کنید که این آنتی‌اکسیدان‌ها از درون نیز به داد شما برسند.
مصرف غذاهایی غنی از این ویتامین‌ها به همراه سلنیوم از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نورخورشید محافظت کرده و آثار پیری (مثل چین و چروک و کدر شدن پوست) را به تعویق می‌اندازد.


اگر سنتان بالاست

پوست با افزایش سن، دچار تغییراتی شده و بدن مثل دوره جوانی کلاژن و الاستین (که باعث انعطاف‌پذیری پوست می‌شود) تولید نمی‌کند. بنابراین به‌راحتی از شر سلول‌های مرده خلاص نمی‌شوید و پوست نو به سرعت جایگزین نمی‌شود. بنابراین در این دوران باید از صابون‌های خشک‌کننده استفاده کنید و میزان و تعداد دفعات استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را افزایش دهید. برای از بین بردن یا جلوگیری از بروز چین و چروک نیز با تجویز پزشک از کرم‌های مخصوص استفاده کنید.


10 راه حــــل ساده برای ظاهری بهتر

همین الان ترک کنید

سیگار برای پوست بسیار مضر است و بعد از آفتاب، دومین دلیل اصلی چین و چروک و خشکی پوست است. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می‌شود و میزان تولید کلاژن را کاهش می‌دهد. کلاژن کمتر، مساوی است با چین و چروک بیشتر. پس همین الان سیگار را ترک کنید.


آلودگی‌ها را بشویید

به‌طور معمول، پوست هر روز در معرض آلودگی‌هایی مثل آلودگی هوا، دود سیگار، دود ماشین‌ها و... قرار می‌گیرد. بنابراین برای سلامت نگه داشتن پوست، باید آن را تمیز نگه دارید. هر شب با استفاده از یک لایه‌بردار ملایم، سلول‌های مرده پوست را از روی پوست برداشته و صورت خود را با یک صابون ملایم بشویید. پس از شست‌وشو حتما از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. لازم به ذکر است که پوست‌های چرب نیز به مرطوب‌کننده احتیاج دارند، اما باید از محصولات بدون چربی استفاده کرد.


ورزش کنید

ورزش برای تمام ارگان‌های بزرگ و اصلی بدن (مثل پوست) بسیار موثر و مفید است. تحرک، باعث بهبود جریان خون و خروج سموم از پوست می‌شود. علاوه بر این، افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست می‌رساند و کمک می‌کند تا پوست، کلاژن بیشتری تولید کند و کلاژن ماده‌ای است که چین و چروک را از بین می‌برد، البته توجه به چند نکته ضروری است.
بعد از ورزش حتما باید صورت خود را بشویید و از هِدبندها و سربندهای سفت استفاده نکنید، زیرا باعث تعریق بیشتر و حساسیت پوست می‌شود.


مراقب پوستت باش

پوست از بدن مراقبت می‌کند، اما فقط نمی‌توان به همین نکته بسنده کرد. صورت و زیبایی پوست، آن نکته مهمی است که فرد براساس آن در نزد همگان شناخته می‌شود و سلامتی پوست منشا این زیبایی است. انتخاب‌هایی که در طول روز دارید (مثل اینکه چه چیزی بخورید، کجا بروید و یا چه احساسی داشته باشید) همه و همه روی ظاهر پوست اثر می‌گذارد. پس به راحتی و با رعایت کردن چند نکته ساده می‌توانید پوست خود را سالم، جوان و بدون چین و چروک نگه دارید.


10 راه حــــل ساده برای ظاهری بهتر

از خورشید فاصله بگیر

حمام آفتاب، پیاده‌روی و رانندگی مواردی هستند که پوست را در معرض نور خورشید قرار می‌دهند و بیش از ۶۰ درصد آسیب‌دیدگی پوست، ناشی از تابش نور خورشید است. نور خورشید، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. پس همیشه (حتی در زمستان) از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید و در ساعات بین ۱۰ صبح تا ۲بعدازظهر سعی کنید کمتر در معرض نورآفتاب قرار بگیرید؛ زیرا در این ساعات، میزان اشعه‌های مضر آفتاب بسیار زیاد است.


... در دوران بارداری

در دوران بارداری، در 60درصد خانم‌ها، لک‌هایی روی پوست ایجاد می‌شود، اما معمولا بعد از تولد نوزاد این لک‌ها از بین می‌روند. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های حاوی ویتامین A، لک‌ها را زودتر از بین می‌برد.
آکنه نیز یکی از مشکلات پوستی رایج این دوران است که در اثر افزایش ترشح هورمون‌ها ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد آکنه باید در روز، دو بار صورت خود را بشویید و بعد از آن بلافاصله از کرم‌های مرطوب‌کننده فاقد چربی (روغن) استفاده کنید.


استراحت کنید

خواب خوبی داشته باشید تا اثر معجزه‌آسای آن را روی پوست خود ببینید. 7 تا 8 ساعت خواب شبانه، مانع از ایجاد کبودی زیر چشم، پف چشم و رنگ‌پریدگی پوست می‌شود و بدن و پوست را همیشه روی فرم نگه می‌دارد. البته نحوه خوابیدن نیز بسیار مهم است. اگر سالیان سال در یک حالت یکسان سر خود را روی بالشت قرار دهید، در قسمتی که روی بالشت قرار می‌دهید، چین‌وچروک ظاهر می‌شود. بهترین راه‌حل برای بروز این حالت، خوابیدن روی پشت است. در این حالت، پوست و صورت کاملا استراحت می‌کند.


به صورت خود غذا برسانید

اگر پوست خوب و سالمی می‌خواهید، مراقب رژیم غذایی خود باشید. با مصرف بیشتر ویتامین C و کاهش مصرف چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، سلامت و زیبایی را به پوست خود هدیه بدهید. تغییر رژیم غذایی به ظاهر بهتر کمک می‌کند. مصرف ماهی، میوه‌جات و سبزیجات مانع از خشکی پوست و ایجاد چین و چروک در اثر بالا رفتن سن می‌شود. این مواد غذایی از پیری پوست جلوگیری می‌کنند.


سولاریوم ممنوع

در فصل‌های گرم، پوست در اثر تعریق، آب خود را از دست می‌دهد. پس حتما آب زیاد بنوشید و 2 ساعت یک‌بار کرم ضدآفتاب خود را تمدید کنید. به جای حمام آفتاب یا استفاده از دستگاه سولاریوم نیز از کرم‌های برنزه‌کننده استفاده کنید. خطر این کرم‌ها کمتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج