۲۷۷۶۹۶
۵۰۴۶
۵۰۴۶
پ

زیر و بم یک ورزش زمستانی شیک

زمستان یکی از بهترین فصل های سال برای تفریح ها و ورزش هایی است که در هیچ فصل دیگری نمی شود آنها را تجربه کرد. کوه های اطراف تهران این روزها به میمنت سرمای یکی دو هفته اخیر سفیدپوش هستند!

روزنامه هفت صبح - آزاده باقری: زمستان یکی از بهترین فصل های سال برای تفریح ها و ورزش هایی است که در هیچ فصل دیگری نمی شود آنها را تجربه کرد. کوه های اطراف تهران این روزها به میمنت سرمای یکی دو هفته اخیر سفیدپوش هستند! اما آلودگی هوا آنطور که باید نمی گذارد در شهر خودی نشان دهند و نمای برفی شان را نمایان کنند.

برفی بودن کوه ها باعث می شود خیلی ها هوس کنند آخر هفته شان در یک یاز پیست های تهران بگذرد. شش پیستی که حالا با سفیدپوش شدن شان بسیاری از دوستداران برف، اسکی سواران و گردشگران را به سمت خود می کشانند.

در حال حاضر گران ترین تفریحی که می شود در پیست ها خود را با آن مشغول کرد، اسکی است که باید برای چنین تفریحی لوازم لازم که مهمترین آن چوب اسکی است را حتما داشته باشید که به هر حال قیمت کمی هم ندارد و باید حسابی از جیب تان پول خرج کنید. در نهایت هم اگر می بینید توان مالی تان تا این حد نیست با اجاره کردن چند ساعتی چوب اسکی می توانید برای همان چند ساعت از این ورزش لذت ببرید.

زیر و بم یک ورزش زمستانی شیک

تویوپ دوستان هم می توانند بدون دغدغه اسکی سواری و هزینه هایش تفریح شادی برای خود رقم بزنند که البته کمی هم به دلیل نا ایمن بودن، خطرناک است.

در این گزارش به بهانه برف هایی که آمده اند و برف هایی که در راه هستند، سری زده ایم به پاتوق های تفریحات و ورزش های زمستانی مهیج و البته کمی هم گران!

به جیب تان نگاه کنید

زمانی که قصد خرید لوازم اسکی دارید فکر نکنید از همان اول باید تجهیزات حرفه ای ها را تهیه کنید. می توانید پله پله پیش بروید که هم به خوبی آموزش ببینید و هم هزینه های نجومی را از روز اول پرداخت نکنید که با دیدن قیمت ها عطای این ورزش را به لقایش ببخشید.

حتی می تونید برای لوازمی غیر از لباس مانند چوب اسکی از لوازم دست دوم هم استفاده کنید. در بخش پوشاک اسکی، شما باید در انتخاب شلوار، دستکش، جوراب و عینک اسکی دقت لازم را داشته باشید تا با در نظر گرفتن سطح خود از مبتدی تا پیشرفته موارد مورد نظر را تعیین کند.

ست اسکی و وسایل جانبی نظیر چوب اسکی، باتوم، کفش و کلاه ایمنی و کلاه بافت دیگر مواردی هستند که اسکی باز باید در انتخاب آنها دقت لازم را داشته باشد.

زیر و بم یک ورزش زمستانی شیک

این روزها هم بورس اصلی یا شاید هم بهتر است بگوییم شلوغ ترین بورس فروش لوازم اسکی همان میدان منیره و خصوصا پاساژهای ضلع شرقی مترو منیریه است و حسابی بازارشان داغ است. البته تک مغازه های دیگری هم در سطح شهر مانند خیابان های یوسف آباد، فردوسی، سید خندان، سمیه و ... نیز وجود دارد.

شما می توانید از این مغازه هایی که حتی برخی از آنها در آپارتمان هایی هستند که برای چنین کارهایی اجاره شده اند بروید. نکته ای که درباره این مغازه ها باید به شما بگوییم این است که تک مغازه ها از آنجایی که فروش کمتری نسبت به بازار منیریه دارند و کمتر شناخته شده هستند، برای آنکه بتوانند مشتری برای خود جذب کنند و آنها را برای خود نگه دارند تمام تلاش شان بر این است که جنس فیک، چینی و نامرغوب نیاورند؛ در صورتی که در منیریه باید حسابی شش دانگ حواس تان را جمع کنید تا مبادا سرتان کلاه برود.

لوازم اسکی تحریم نیست

مارک هایی مانند روسینگنال، سالامون، پوما، هد و نیژ و ... از جمله برندهای معروفی هستند که برای لوازم اسکی شناخته شده اند. یکی از فروشنده هایی که در کار خرید و فروش لباس و لوازم اسکی و کوه نوردی است نکته جالبی را می گوید که در میان تمام تحریم هایی که ایران با آن روبرو است اما لوازم کوه نوردی و اسکی جزو موارد تحریم به حساب نمی آید: «تحریم ها چندان بر روی واردات تجهیزات و لوازم اسکی تاثیرگذار نبوده و هنوز هم بدون هیچ مشکلی لوازم مختلف اسکی از کشورهای صاحب نام این صنعت وارد می کنیم. کشورهایی مثل سوییس، سوئد، نروژ، آلمان، اتریش و ... کلا هم کشورهای وارد کننده محدود است و اینطور نیست که بگوییم مثلا کشورهای زیادی در این خصوص فعال هستند؛ اما شرکت های داخلی در زمینه تولید لوازم اسکی فعالیتی ندارند.»

زیر و بم یک ورزش زمستانی شیک

به طور کلی وسایل اسکی به دو بخش مهم تقسیم می شود؛ بخش پوشاک اسکی و بخش وسایل جانبی یا همان ست اسکی. این نکته را هم باید مد نظر قرار بدهید که ورزش اسکی گرایش های مختلفی مانند آلپاین، مارپیچ و مارپیچ کوچک، سرعت یا شوس، دان هیل، اسکی آزاد، استقامت، پرش با اسکی و اسنوبرد و ... دارد. بیشتر شاخه های ورزش اسکی، یا به صورت حرفه ای یا نیمه حرفه ای و حتی کمی تفریحی در پیست های مختلف هم آموزش داده و هم انجام می شود.

لوازم مورد نیاز برای اسکی

چوب اسکی، کفش، فیکس اسکی که روی چوب نصب می شود، باتوم، کلاه و عینک، کاپشن و شلوار و ... از جمله مهمترین لوازم یک ست اسکی است. بیشتر جنس ها و لوازم اسکی چینی موجود در بازار با قیمتی حدودا ۴۰ درصد پایین تر از محصولات اروپایی عرضه می شود که البته برای تازه کارهایی که می خواهند برای اولین بار این ورزش را تجربه کنند می تواند گزینه مناسبی باشد.

* چوب اسکی: مهمترین وسیله در این رشته ورزشی چوب اسکی است. شما می توانید با قیمتی حدود ۴۵۰۰۰ تا نزدیک دو میلیون تومان هم آن را تهیه کنید.

* کفش اسکی: فیکس و کفش اسکی هم با قیمتی بین ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

* باتوم اسکی (چوب دستی): بسته به مواد به کار برده شده در ساخت باتوم اسکی، مثل آهن، کربن، تیتانیوم و فایبرگلاس با قیمتی حدود ۱۰۰ تا یک میلیون تومان به فروش می رسد.

زیر و بم یک ورزش زمستانی شیک

* لباس اسکی: به طور کلی سه مدل لباس اسکی در بازار فروش این لوازم موجود است که عبارتند از لباس ساده که در صورت تماس فرد با زمین به عنوان ضربه گیر عمل می کند. لباس واترپروف (ضد آب) نوع دیگری از لباس های اسکی است که باعث عدم نفوذ رطوبت به داخل لباس می شود و دسته سوم لباس هایی که در دمای خیلی پایین و سرمای شدید هوای سرد به داخل لباس نفوذ نمی کند و باعث حفظ گرمای بدن نیز می شود.

قیمت قیمت لباس های اسکی هم با توجه به نوع و جنس لباس ها و از همه مهمتر اینکه تولید کدام کشور و برند مطرح باشد بین ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

* لوازم دیگر: لوازم دیگر اسکی بسته به آنکه شما چقدر حرفه ای هستید متفاوت اند. همه چیز بسته به سطح حرفه ای بودن اسکی باز برمی گردد. مثلا عینک های متنوعی برای ورزش اسکی استفاده می شود. عینک هایی مثل آفتابی معمولی، عینک های آفتابی ضد بخار، عینک های مخصوص هوای توفانی و مه شکن و عینک های دو جداره و نزدیک بین.

قیمت عینک های مخصوص اسکی با توجه به نوع و قابلیت های آنها بین ۶۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و اگر به برندهای بهتری هم دسترسی باشد شاید هم کمی قیمت بالاتر برود.

یخ نوردی را هم تجربه کنید:

تفریح و ورزش مهیج تری هم در این فصل وجود دارد که امسال بیشتر از هر سال دیگر روی بورس آمده به نام یخ نوردی. این روزها به عنوان تفریحی که برخلاف اسم نه چندان آشنایش، سایت های زیادی به تبلیغ آن می پردازند.

زیر و بم یک ورزش زمستانی شیک

یکی از مقصدهای مهم یخ نوران، مسیر تهران - لشکرک - رودبار قصران - میگون است. از جاذبه های این مقصد پیشنهادی دیواره یخی است که به همت کوهنوردان ایجاد شده است.

مقصد دیگر یخ نوردان می تواند اردبیل - سبلان باشد که مسیر رفت و برگشت آن اردبیل - مشکین شهر - لاهرود یال شمالی سبلان است. این منطقه هم مناظر طبیعی جذابی دارد اما یکی از زیباترین و مشهورترین مکان ها برای یخ نوردی که در دنیا هم معروف است، منطقه تفریحی و آبشار عباس آباد در شمال شهر همدان است که در فصل زمستان به دلیل یخ زدن آبشار بسیار مورد توجه یخ نوردان قرار می گیرد.

البته فراموش نکنید که در این ورزش جای زیادی برای افراد مبتدی وجود ندارد چرا که به آمادگی جسمانی و روحی بسیار زیادی نیاز است. همینطور رعایت اصول ایمنی در این ورزش زمستانی بسیار مهم است.

شش پیست اسکی در اطراف پایتخت

خوشبختانه تهرانی ها دسترسی خیلی خوبی به بهترین پیست های اسکی کشور دارند به طوری که فقط در نزدیکی تهران ۶ پیست بزرگ و مناسب که قدیمی ترین و مهمترین پیست ها را هم شامل می شود در بر می گیرد.

زیر و بم یک ورزش زمستانی شیک

پیست اسکی آبعلی، قدیمی ترین پیست اسکی تهران و اولین پیستی که دستگاه های بالابر در آن نصب شده است. این پیست در ۷۵ کیلومتری شرق تهران و در منطقه ای به همین نام در جاده هراز واقع شده است. پیست اسکی دیزین هم مهمترین پیست اسکی ایران است. دیزین نه تنها مهمترین پیست اسکی ایران است، بلکه معتبرترین پیست اسکی در کل خاورمیانه هم به شمار می رود. این پیست که در شمال تهران قرار گرفته، اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تایید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین المللی به خود گرفت.

پیست اسکی دربندسر، پیست دیگری است که در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای دربندسر از سال ۱۳۶۱ ایجاد شد. پیست اسکی توچال هم پیست دیگری است که فضای جالبی دارد، میان دو دره، به دور از هرگونه شلوغی اسکی بازان و کوهنوردان تهران را که در فصل زمستان از دیدن قله پر برف توچال لذت می بردند همیشه این آرزو را داشتند که بتوانند در نزدیکترین محل به تهران ورزش کنند. این آرزو توسط چندین کوهنورد و اسکی باز علاقمند در سال ۱۳۵۵ به حقیقت پیوست.

در این سال با تاسیس تله کابین و راه اندازی آن تا قله ۳۹۴۴ متری توچال این امکان فراهم شد تا در هر زمان به فاصله تنها ۵ کیلومتر از میدان تجریش در کوه های شمال تهران به اسکی کردن پرداخت. پیست اسکی خور و شمشک هم از دیگر پیست های مطرح تهران هستند که همه ساله خیلی ها را به بهانه این ورزش زمستانی مفرح به سمت خود می کشانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج