جاباما
۲۷۸۰۳
۱ نظر
۵۰۶۷
۱ نظر
۵۰۶۷
پ

حس گرما و صمیمیت در خانه با انتخاب کفپوش های مناسب

بیشتر اوقات، افراد برای چیدمان خانه بیشتر به وسایل تزئینی همچون پرده و مبلمان توجه می کنند در صورتی که طراحی داخلی ساختمان همچون انتخاب رنگ مناسب و زیبای دیوارها و البته کفپوش منزل بسیار اهمیت دارد.

حس گرما و صمیمیت در خانه با انتخاب کفپوش های مناسب

هفت صبح: انتخاب کفپوشی مناسب برای خانه بسیار مهم است، زیرا کفپوش علاوه بر زیبایی، نقش زیادی در راحتی و آسایش افراد خانه دارد. از نظر طراحان چیدمان خانه، کفپوش مناسب می تواند حس گرما و صمیمیت را به افراد خانه انتقال دهد.

البته بیشتر اوقات، افراد برای چیدمان خانه بیشتر به وسایل تزئینی همچون پرده و مبلمان توجه می کنند در صورتی که طراحی داخلی ساختمان همچون انتخاب رنگ مناسب و زیبای دیوارها و البته کفپوش منزل بسیار اهمیت دارد.

حس گرما و صمیمیت در خانه با انتخاب کفپوش های مناسب

اهمیت پوشش کف مناسب برای خانه به اندازه ای است که می توان گفت اولین چیزی که نگاه افراد را هنگام ورود به خانه جذب می کند کف منزل است که در دیدگاه میهمان نسبت به سلیقه صاحب خانه تاثیر می گذارد. بنابراین بهتر است در انتخاب کفپوش بسیار دقت کنید و از یاد نبرید که کف را مانند پرده و مبلمان و حتی رنگ دیوارها نمی شود به راحتی تغییر داد زیرا علاوه بر هزینه، فضای خانه برای چند روزی بی سر و سامان و به هم ریخته می شود و افراد خانه هم به دردسر می افتند.

بهتر است قبل از انتخاب رنگ کفپوش ها، ابتدا نوع آن را انتخاب کنید. سعی کنید اگر هر نوع و رنگی از کفپوش را انتخاب می کنید فقط جنس مرغوب و با کیفیت آن را خریداری کنید اگرچه کفپوش مرغوب گران تر است ولی دارای دوام و عمر بسیار بالایی است.

بهتر است استفاده و کارکرد هر نوع کفپوش را قبل از خرید برای هر یک از مکان های خانه در نظر بگیرد. به عنوان مثال آشپزخانه و حمام از جمله مکان هایی هستند که باید دارای کفپوشی مقاوم و در عین حال زیبا باشند. اتاق خواب و اتاق نشیمن به دلیل رفت و آمد زیاد و نوع کاربری در این مکان ها باید کفپوشی گرم، مقاوم و قابل شست و شو داشته باشند.

۱) استفاده از موکت هایی با رنگ های ملایم و پرزهای نرم گزینه مناسبی برای خانه هایی با کف ناهموار است. موکت علاوه بر اینکه هزینه کمتری نسبت به سایر کفپوش ها دارد به خانه شما رنگ، بافت و نقش می دهد و در ضمن عایقی در برار سرما و صداست. استفاده از موکت زمانی در خانه زیباتر به نظر می رسد که روی آن، قالی و قالیچه هایی در اندازه های کوچک قرار بگیرد که در این صورت خانه ای با فضایی شرقی و سنتی خواهید داشت.

حس گرما و صمیمیت در خانه با انتخاب کفپوش های مناسب

۲) کفپوش های چوبی که دارای طرح و رنگ های مختلف هستند امروزه به دلیل زیبایی، کاربرد و نصب آسان و بدون استفاده از هیچ گونه مصالح، بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. علاوه بر محاسن زیاد، امکان لیز خوردن در آنها به حداقل می رسد و در صورت افتادن، فرد آسیب جدی نمی بیند. البته کفپوش های چوبی تیره گزینه مناسب تری برای خانه هستند زیرا کثیفی کمتر به چشم می آید و به گرمی و صمیمیت فضا نیز کمک می کند.

حس گرما و صمیمیت در خانه با انتخاب کفپوش های مناسب

۳) با آمدن کفپوش های چوبی، استفاده از کفپوش پارکت کمتر شده است زیرا این نوع پوشش کف، لیز است و هر چند وقت یک بار باید به آن واکس مخصوص زده شود تا براق بودن خود را از دست ندهد. به هر حال پارکت هم طرفداران خودش را دارد!

۴) این روزها سرامیک و سنگ به دلیل تنوع در طرح و رنگ، دوام، شست و شوی آسان و قیمت مناسب بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته و جوابگوی هرگونه سلیقه و سبکی برای چیدمان خانه است. بهتر است سرامیک و سنگ دارای رنگ های نه چندان روشن را در کف منزل نصب کنید تا در تمیز کردن آن دچار مشکل نشوید. نکته آخر اینکه هنگام شست و شوی اینگونه کفپوش ها در رفت و آمد خود احتیاط کنید تا دچار حادثه نشوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار الیاسی

      سلام.خونه من طبقه اوله زیرش خالیه زمستونها خیلی سرد میشه میخواستم یی چیزی پیشنهاد بدین که عایق گرما باشه و قیمتشم مناسب باشه. زیبایش برام مهم نیست.مرسی از توجهتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج