۲۷۸۵۷۹
۵۲۲۲
۵۲۲۲
پ

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

کَباب تُرکی یا دونَر کباب (به ترکی استانبولی: Döner kebab)، نوعی کباب است که با بریدن گوشتی که در دور آتش به حالت عمودی در حال گشتن است به دست می‌آید. دونر به ترکی یعنی چرخنده و چرخان. کباب ترکی از محبوب‌ترین غذاهای فوری و خیابانی در خاورمیانه و قفقاز است.

برترین ها: کباب ترکی یا دونَر کباب (به ترکی استانبولی: Döner kebab)، نوعی کباب است که با بریدن گوشتی که در دور آتش به حالت عمودی در حال گشتن است به دست می‌آید. دونر به ترکی یعنی چرخنده و چرخان. کباب ترکی از محبوب‌ترین غذاهای فوری و خیابانی در خاورمیانه و قفقاز است، حتی در اروپا هم یکی از پرفروش ترین فست فود ها شده است. غذایی با اصلیت ترکی که با ورود مهاجران ترکیه ای به هر سرزمینی وارد آن سرزمین شده و در آنجا ماندگار شده است. در ایران هم بدلیل قرابت فرهنگی و ذائقه دو کشور ایران و ترکیه، کباب ترکی از دیرباز جایگاهِ بالایی در سفره غذایی ایرانیان داشته و دارد و با طعم لذیذ و متفاوتش همواره یکی از گزینه های دم دست برای یک گردش دوستانه و خانوادگی بوده است.

اگر به تاریخچه این غذای خوشمزه بپردازیم به نام قدیر نورمان میرسیم که یکی از مهم ترین کسانی است که نامش به خاطر درست کردن کباب ترکی مشهور شده است.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت
قدیر نورمان در سال ۲۰۱۳

نورمان که از سوی اتحادیه دنر کباب ترکیه نامش به عنوان مخترع کباب ترکی در سال 2011 تایید شده در آلمان به خاطر کهولت سن درگذشته است. قدیر نورمان از سال 1972 در آلمان غربی رستوران دار بود و خیلی زود متوجه شد که ساکنان برلین شلوغ نیاز به غذایی دارند که سریع آماده شود و بتوانند راحت با خودشان حمل کنند. به همین خاطر او درست کردن کباب ترکی را شروع کرد و این غذا خیلی زود در میان آلمانی ها و بعد کشورهای دیگر محبوب شد. نورمان در استانبول متولد شده بود اما در سن 26سالگی به آلمان رفت و بعد از چند سالی در یکی از ایستگاه های قطار برلین فست فودی زد که در آن ساندویچ گوشت گریل شده به همراه سالاد می فروخت و بعد از مدتی فکر دونر کباب به ذهنش رسید. افراد دیگری هم مدعی اختراع این غذا هستند، اما گفته می شود فعالیت نورمان باعث شده تا این غذا خیلی سریع مشهور شود. نورمان خودش در مصاحبه ای در رابطه با این مسئله گفته بود: شاید در گوشه ای دیگر هم کسی دنر کباب درست کرده باشد اما هیچ کس متوجه آن نشد و من بودم که آن را معرفی کردم.

در این مطلب با معرفی بهترین کباب ترکی های تهران در خدمتتان هستیم:

کباب ترکی نشاط

اگر به کباب ترکی علاقه دارید و از غذاهای مورد علاقه تان است، کباب ترکی نشاط را حتما امتحان کنید. شلوغ ترین شعبه نشاط، در خیابان ستارخان است. به قدری این کبابی شلوغ است که در بیرون آن صف طولانی همیشه دیده می شود و ماشین ها ترافیکی در خیابان ایجاد می کنند. رستوران در اصل دو طبقه است اما تمامی میز و صندلی های غذاخوری در طبقه دوم چیده شده و طبقه اول فقط برای سفارش غذا است.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

بعد از سفارش غذا، باید از یک راهروی نسبتا تنگ بالا رفت. میزها به هم چسبیده و ردیف های طولانی را ایجاد می کنند. چه دوست داشته باشید چه نه، می بایست سر این میزها با گروه های دیگر بنشینید. طراحی داخلی رستوران کاملا معمولی است و مدرن سازی در آن صورت نگرفته است. وقتی غذا آماده می شود باید هر مشتری برای گرفتن غذایش به طبقه پایین برود. کباب ترکی نشاط بی نظیر است.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

آدرس: خیابان ستارخان، نرسیده به میدان توحید

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت


فست فود بهروز

رستورانی معروف در خیابان دانشور در محله ملاصدرا، در کنار سایر رستوران های بهروز نامی که وظیفه اصلی شما تشخیص این است که کدام یک از این ها بهروز اصلی هستند! البته از شلوغی و هرج و مرج و ازدحام مشتریان در مقابل این رستوران خیلی ساده میتوانید ورژن اورجینال رستوران بهروز را تشخیص دهید. اکثر شکم باز ها معتقدند که در حال حاضر، خوشمزه ترین و پر و پیمان ترین کباب ترکی های تهران را میتوانید در بهروز پیدا کنید. در کنار سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه و سایر غذاهای فست فودی و ساندویچ ها و برگر ها.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

یکی دیگر از نکات مثبت بهروز، بهداشتی بودن و تمیز تر بودن نسبت به سایر رقبایش است، ولی با این همه باز هم رستورانی شلوغ و پر مشتری است و نباید انتظار یک فضای صد در صد بهداشتی را از آن داشت. رستوران بهروز به خاطر رقابتی که با برادران وهمسایگان هم نامش دارد، همیشه سعی در ارائه بالاترین کیفیت را دارد تا موقعیت خوب خود را به همسایگانش در خیابان دانشور تعارف نکند، همین عامل باعث شده همیشه کیفیتش، بارز ترین ویژگی اش باشد.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

آدرس: خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز، سمت چپ خیابان دانشور، پلاک ۴۱

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت


فست فود زیتون

اگر به خیابان ستارخان، بعد از فلکه اول صادقیه، خیابان اسدی شمالی بروید می توانید در فست فود زیتون کباب ترکی خوشمزه و لذیذی را نوش جان کنید. زیتون علاوه بر کباب ترکی های خوشمزه، سیب زمینی سرخ شده فوق العاده ای دارد که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت. ممکن است هنگام مراجعه به زیتون در صف طولانی منتظر بمانید، اما طعم خوب کباب ترکی های آن به انتظارش می ارزد.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت
زیتون در طول این چند سالی که افتتاح شده است همواره شلوغ و پر مشتری بوده است، این یعنی داشتن ثبات در کیفیت و خدماتِ خوب که اصلی ترین دلیل موفقیتش است. زیتون در محله ای نسبتا شلوغ واقع شده است و جایی برای نشستن ندارد. پس اگر با ماشین راهی این رستوران شده اید ماشین خود را در یکی از کوچه پس کوچه های اطراف پارک کنید و با خیال راحت در صف بیاستید و پس ار تحویل گرفتن غذایتان آن را در ماشین نوش جان کنید.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

آدرس: ستارخان، بعد از فلکه اول صادقیه، خیابان اسدی شمالی، نبش خیابان ۱۷، پلاک ۵۸

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت


دنر کباب بهاران

ساندویچ و دنرکباب بهاران از غذاخوری هایی است که دارای چندین شعبه در تهران است از قیطریه و نارمک گرفته تا پونک و سعادت آباد، که غذایی باکیفیت و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریانش قرار می دهد. از خصوصیات دنرهای بهاران علاوه بر کیفیت و تازگی آن، پروپیمان بودن ساندویچ هایش است. تنوع انتخاب ها در بهاران خیلی بالاست و انواع ساندویج های خوشمزه و فست فود های لذیذ در کنار کباب ترکی هایش به شما چشمک میزنند ولی کباب ترکی های این رستوران را ذر اولویت انتخاب های خود قرار دهید. اکثر شعبه های این رستوران هم جایی برای نشستن ندارند پس به فکر جای پارک باشید. پس در هر جای تهران که نام بهاران به چشمتان خورد، پس از مطمئن شدن از اصل بودن آن، با خیال راحت در مقابلش پارک کنید و با کیفیت ترین کباب ترکی را نوش جان کنید.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

آدرس ها:

سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، روبروی بیمارستان مدرس، پلاک ۲۲۷

نارمک، خیابان فرجام، بین میدان صدم و خیابان ۴۳، پلاک ۸۸۴


تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

میدان پونک، خیابان میرزا بابایی، رو به روی درب اصلی شهروند، پلاک ۶۲

خیابان شریعتی، قیطریه، نرسیده به خیابان صبا

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت


فست فود پینگو دنر

پینگو دنر (Pingu Doner) با شعار اولین مرکز تخصصی دونر کباب در ایران، چند سالی است که غذاهای خوشمزه با تنوع فراوان را در اختیار مشتریان قرار می دهد. پینگو دنر دارای گواهینامه بین المللی از کشور آلمان است و تمامی دستگاه ها و ادویه جات استفاده شده از کشور آلمان خریداری شده است. در پینگودنر می توانید انواع مختلف و متنوعی از کباب های ترکی را سفارش دهید. این رستوران در ونک ضلع شرقی میدان شیخ بهایی ابتدای سئول قرار دارد.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

پینگو مدعی است که کباب ترکی هایی متفاوت از هر جای تهران ارائه میکند، ادعایی که خیلی هم بیراه نیست و با حضور در آن جا خودتان به خاص بودن و تفاوتش پی خواهید برد. همین خاص بودن باعث خاص شدن مشتری های این رستوران هم شده است، ولی هر چه که هست، همچنان یکی از بهترین و لذیذ ترین کباب ترکی های تهران را دارد.

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت

آدرس: ونک، ضلع شرقی میدان شیخ بهایی، ابتدای سئول، جنب داروخانه، پلاک ۱۵

تهرانگردی؛ بهترین کباب ترکی های پایتخت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج