۲۷۸۸۳۰
۵۰۵۳
۵۰۵۳
پ

در این تختخواب ها، خواب های رویایی ببینید

تختخواب مركز توجه هر اتاقی است. هرقدر هم به دیگر جزئیات اتاق‌تان اهمیت بدهید باز هم تخت اولین چیزی است كه هنگام ورود به اتاق به چشم می‌آید.

مجله زندگی ایده آل - شیرین کرمی: تختخواب مركز توجه هر اتاقی است. هرقدر هم به دیگر جزئیات اتاق‌تان اهمیت بدهید باز هم تخت اولین چیزی است كه هنگام ورود به اتاق به چشم می‌آید. باتوجه به اینكه همه ما حدود یک سوم از عمرمان را در خواب می‌گذرانیم، نمی‌توان از اهمیت داشتن تختی استاندارد و زیبا به سادگی گذشت. دكتر نفیسه ملكی، متخصص طب فیزیكی و توانبخشی در ادامه به شما می‌گوید سراغ چه تختخواب‌هایی برای اتاق‌خواب‌تان بروید.

چطور یك تختخواب اتاق شما را باشكوه می‌كند؟

در این تختخواب ها، خواب های رویایی ببینید

اگر بیشتر مبلمان اتاق شما چوبی و پر منبت است حتما تختی را انتخاب كنید كه به سبك كلاسیك باشد. تخت‌های كلاسیك به نسبت تخت‌های دیگر در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرند. همیشه هم قرار نیست تخت‌های كلاسیك به رنگ چوب باشند. اگر اتاق شما سفید است، می‌توانید نمونه یك تخت كلاسیک به رنگ سفید را در بازار پیدا كنید. مهم نیست در یك خانه بزرگ و تجملاتی زندگی می‌كنید یا نه؛ همین كه داخل یك تخت بلند بروید احساس می‌كنید در مكانی لوكس خوابیده‌اید. تا به حال یك اتاق‌خواب اشرافی با تختی كم‌ارتفاع دیده‌اید؟!


چطور یك تختخواب به اتاق شما آرامش می‌دهد؟

در این تختخواب ها، خواب های رویایی ببینید

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند اگر قرار است از روی تخت به زمین بیفتند، این اتفاق از ارتفاع كمتری رخ دهد! مناسب‌ترین انتخاب برای اتاقی با دكوراسیونی مدرن تختخوابی كوتاه، ساده و شیك است. این مدل تختخواب‌ها بیشتر در بازار مرسوم است چراكه قیمتی مناسب‌تر از تخت كلاسیك دارند. تخت‌های نزدیك به زمین حسی از زیبایی، آرامش و ساده بودن را به اتاق می‌دهند. فرم‌های كوتاه و صاف نسبت به نقطه مقابل‌شان (یعنی تخت‌های پایه بلند) به فضای كمتری نیاز دارند؛ بنابراین به راحتی در فضاهای كوچك جای می‌گیرند. درواقع اگر اتاق‌تان كوچك است اصلا سراغ تختخوابی به سبك كلاسیك نروید.


بایدها و نبایدهای جای تختخواب

- تختخواب نباید روبه‌روی در ورودی قرار بگیرد. مسلما هیچ فردی دوست ندارد خصوصی‌ترین بخش فضای اتاقش در معرض دید باشد.

- بدترین جا برای قرار دادن تختخواب زیر پنجره است.

در این تختخواب ها، خواب های رویایی ببینید

- ترجیحا روی دیوار بالای تختخواب، قاب عكس یا تابلو قرار ندهید مگر اینكه تخت از دیوار چند سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

- سر بهتر است به سمت دیوار باشد، نه پشت به در چون احساس عدم امنیت ایجاد می‌كند.


به فضای اتاق‌تان رنگ بپاشید

بسیاری از طراحان مطرح دكوراسیون داخلی معتقدند بهتر است با شروع فصل سرما سراغ رنگ‌های گرم و درخشان در اتاق خواب بروید. مسلما آرامش در اتاق‌خواب به‌مراتب مهم‌تر از دیگر فضاهای خانه است چراكه بعد از یك روز طولانی و پرمشغله، برای استراحت از اتاق‌خواب استفاده می‌كنید. استفاده از رنگ‌های گرم در فصل زمستان ناخودآگاه فضای اتاق را آرامش‌بخش و گرم‌تر می‌كند. برای این منظور می‌توانید از لكه‌های رنگی گرم مثل نارنجی، زرد و قرمز هم در فضای اتاق استفاده كنید. یك روتختی از رنگ‌های درخشان پاییزی هم در هر فصلی به فضای اتاق شما روح تازه‌ای می‌بخشد.

در این تختخواب ها، خواب های رویایی ببینید

سراغ چه تختخواب‌هایی برای اتاق‌خواب‌تان بروید؟

استانداردهای جهانی خواب

- عرض استاندارد تخت یك‌نفره بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر است. افراد چاق یا كسانی كه موقع خواب حركت بیشتری می‌كنند، باید تختخواب عریض‌تری انتخاب كنند.

- استاندارد تخت‌های دونفره هم ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی‌متر است. طول تخت هم بستگی به قد فرد دارد ولی معمولا ۱۹۰ سانتی‌متر است. البته برای افراد قد بلند طول تخت تا ۲ متر هم می‌تواند باشد. ارتفاع مناسب برای تخت۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است و زیر تخت هم باید ۲۰تا۲۵ سانتی‌متر فضای خالی داشته باشد تا بتوانید زیر آن را تمیز كنید.

- بهتر است فضای زیر تخت را با وسایل مختلف پر نكنید تا به راحتی قابل تمیز كردن باشد به‌خصوص تخت‌هایی كه از جنس چوب است اگر زیر آن تمیز نشود، محلی برای رشد انواع حشرات مثل انواع مایت یا ساس می‌شود. البته اگر زیر تخت شما كشویی است ، باید كشوی زیر تخت را در بیاورید و آن را تمیز كنید مخصوصا تخت‌هایی كه از جنس چوب است چون حشرات داخل درزهای چوب ممكن است مشكل‌ساز شوند.

چطور عمر تشك بیشتر می‌شود؟

تشك‌ها انواع مختلفی دارند؛ تشك‌های فوم، پنبه، الاستیك یا فنری. تشكی كه در حال حاضر فروش بیشتری در بازار دارد، تشك‌هایی از جنس فوم است.

تشك باید به قدری سفت باشد كه وقتی روی آن می‌خوابید قوس طبیعی بدن و ستون‌مهره‌ها همان وضعیتی را داشته باشد كه ایستاده‌اید، یعنی اگر سفت‌تر باشد این قوس‌ها كم و اگر نرم‌تر باشد این قوس‌ها زیاد می‌شود. سفتی و نرمی تشك باید به حدی باشد كه به هیچ قسمتی از ستون فقرات آسیبی وارد نشود. قوس‌ها باید حالت طبیعی خودشان را حفظ كنند.

هر ۴-۳ سال یك بار هم بهتر است تشك زیرورو شده و سروته آن عوض شود تا به قسمت‌های مختلف آن فشاری وارد نشود؛ وگرنه از عمر تشك كم می‌شود.

اندازه بالش باید متناسب با عرض شانه و سر هر فرد باشد. بالش باید به شكلی باشد كه سر و بدن در یك امتداد قرار بگیرد؛ یعنی نه خیلی كوتاه و نه خیلی بلند.

میز پاتختی نباید چرخ‌دار باشد!

پاتختی عموما ارتفاعی بین ۷۰-۶۰ سانتی‌متر دارد و بهتر است زیر آن ۲۰-۱۵ سانتی‌متر فضای خالی داشته باشد تا قابل تمیز كردن باشد. سطح مقطع میز پاتختی باید وسیع‌تر از پاتختی باشد. اگر سالمندی كنار تختش پاتختی دارد، بهتر است چرخ نداشته باشد وگرنه ممكن است سالمند در حالت عدم تعادل قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج