۲۷۹۰۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ثبت‌ نام از داوطلبان تمدید نخواهد شد

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه فردا روز پایانی ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان‌رهبری است، گفت: زمان ثبت‌نام از داوطلبان به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد.

خبرگزاری مهر: رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه فردا روز پایانی ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان‌رهبری است، گفت: زمان ثبت‌نام از داوطلبان به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد.

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران ضمن بازدید از محل ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در جریان روند ثبت نام از داوطلبان قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز بازدیدی از ستاد ثبت نام فرمانداری تهران داشتیم تا روند ثبت نام از داوطلبان را در مرکز پایتخت بررسی کنیم و از فعالیت همکارانمان در روند ثبت نام بازدید کرده و از زحمات آنها قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در فرمانداری تهران ثبت نام خیلی خوب در حال انجام شدن است، افزود: در فرمانداری تهران، هم به لحاظ اطلاع‌رسانی و هم به لحاظ برخورداری از سیستم آی تی و نرم‌افزاری، روند ثبت نام به خوبی در حال انجام است و در عین حال ارتباط خوبی بین عوامل اجرایی فرمانداری با ستاد انتخابات کشور وجود دارد.

مقیمی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان در شهرستان تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس گفت: ۵۶۵ نفر برای مجلس شورای اسلامی تا این لحظه ثبت نام کامل کردند و برای مجلس خبرگان رهبری هم ۸۶ نفر کار ثبت نامشان را به اتمام رساندند.

وی همچنین به آخرین آمار ثبت نامی‌های کشور اشاره و عنوان کرد: تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز برای مجلس خبرگان رهبری ۴۳۴ نفر مراجعه کردند که ثبت نام ۳۵۹ نفر انجام شده است و ۷۵ نفر در حال ثبت نام هستند که از این بین ۶ خانم و ۴۲۸ نفر آقا هستند.

مقیمی ادامه داد: بالاترین سن ثبت نام کنندگان ۹۲ سال و کمترین سن ۲۳ سال است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تا ظهر امروز ۳ هزار و ۵۲۲ نفر در کل کشور برای ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده‌اند که از این بین ثبت نام ۳ هزار و ۱۳ نفر انجام شده و ثبت نام ۵۰۹ نفر نیز در حال انجام است که از این تعداد ۲۵۴ خانم و ۲ هزار و ۷۶۱ داوطلب آقا هستند.

وی با اشاره به بازه سنی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالاترین سن ثبت نام کنندگان ۷۴ سال و پایین‌ترین سن ۳۰ سال بوده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه فقط امروز و فردا مهلت ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در خود آمادگی ثبت نام می‌بینند در فرصت باقیمانده مراجعه کرده و کار ثبت نام را انجام دهند، در روزهای پنجشنبه و جمعه فقط ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

مقیمی درباره وضعیت نرم‌افزار ثبت نام از داوطلبان عنوان کرد: درباره این نرم‌افزار کارشناسان شورای نگهبان اشکالاتی را گرفتند که در حال رفع آن هستیم و طبق زمانبندی تعیین شده عمل می‌کنیم که امیدواریم ایرادات موجود به زودی برطرف شده و فعال شود، چون در کشور ما افراد متخصص زیادی در حوزه نرم‌افزاری داریم.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در برخی حوزه‌های انتخابیه از جمله اصفهان اجازه حضور به خبرنگاران در فرمانداری‌ها داده نمی‌شود و دلیل آن تبلیغات انتخاباتی است، گفت: تذکر می‌دهیم، البته هم داوطلبان باید رعایت کنند و هم خبرنگاران و مجریان انتخابات تا به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که تبلیغات نباشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تخلفات احتمالی در جریان ثبت نام از داوطلبان مجلس و خبرگان گفت: تا این لحظه تخلف بزرگی نداشتیم، داوطلبان مراجعه کرده و با مدارکی که در اختیار دارند، ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: کسانی که برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری ثبت نام می‌کنند افراد متشخص و علاقه‌مند به نظام هستند، ممکن است مدارک آنها ناقص باشد، اما با تذکر عوامل اجرایی مسئله قابل حل است.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره احتمال تمدید زمان ثبت نام در روزهای پایانی گفت: اصلا تمدید روز برای ثبت نام نخواهیم داشت. جمعه روز پایان ثبت نام است.

مقیمی درباره اینکه گفته می‌شود عوامل اجرایی در ستادهای انتخاباتی صددرصد طیف سیاسی اصولگرا هستند، گفت: فرمانداران لیست موردنظر برای معرفی عوامل اجرایی را ارائه کردند و در نهایت به جمع‌بندی و تصمیم نهایی اقدام شده است و اگر ایراداتی بوده، با رئیس هیات نظارت انتخابات آن را برطرف کرد‌ه‌اند.

وی با اشاره به اینکه از طیف‌های مختلف در بین عوامل اجرایی وجود دارند، گفت: توصیه ما به فرمانداران این بوده که افراد متدین، شجاع و کارآمد را معرفی کنند که ممکن است این افراد از گرایش‌های مختلف سیاسی بوده باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج