۲۷۹۴۹۹
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

اشتباهات دکوراسیونی را برطرف کنید

قدم به قدم با هم در دكوراسيون يك اتاق نشيمن ساده پيش مي‌رويم تا به اشتباه‌هاي احتمالي برسيم. شايد روزي اين، اشتباه ما هم باشد!

مجله منزل - ماندانا بخشایش: مشكل بیشتر ماست؛ اينكه در فضايي خاص از خانه مانند نشيمن يا پذيرايي هر نوع ترفندي كه براي طراحي داخلي را تا امروز ياد گرفته‌ايم به كار مي‌بريم ولي با اين حال سروشكل محيط آن‌طوري كه مي‌خواهيم نمي‌شود. درواقع همه اصول رعايت شده‌اند اما نتيجه كار چيزي كه دلخواه‌مان باشد نيست. انگار كه هر تكه‌اي براي خودش ساز جداگانه‌اي مي‌زند.

مساله اين است كه ظرافت‌هاي دكوراسيون داخلي پيچيده‌تر از دانسته‌هاي تئوري است. در اينجا نمونه يكي از اين اتاق نشيمن‌هايي كه صاحبخانه براي بهتر شدن آن به بن‌بست خورده را آورده‌ايم و بعد براي او قدم‌به‌قدم ايرادهايش را مي‌گوييم. شايد ايراد هر كدام از ما هم يك نكته ساده است كه از آن غافل مانده‌ايم!

در اين اتاق همه آنچه كه بايد در يك اتاق نشيمن ساده وجود داشته باشد، هست اما با اين حال باز هم فضاي اتاق خسته‌كننده و دلگير به نظر مي‌رسد. درواقع ايراد اصلي در انتخاب نوع و جنس اشيايي است كه براي دكوراسيون در نظر گرفته شده وگرنه صاحبخانه براي داشتن يك اتاق با معيارهاي روز همه تلاشش را كرده است.

اشتباهات دکوراسیونی را برطرف کنید

آباژور پايه‌دار كنار مبل هست اما باريك، بلند و بي‌تناسب با فضاي ساده و خالي اتاق. يا رنگ فرشي كه روبه‌روي مبل قرار گرفته فقط با توجه به رنگ مبل انتخاب شده؛ بي‌توجه به اينكه رنگ كرم ساده آن ممكن است چه بلايي سر مجموع فضاي اتاق بياورد يا حتي آن قاب عكس‌هاي كوچك كه براي ديوار پشت مبل زياد از حد كم و كوچك هستند را مي‌بينيد! همه المان‌هاي يك دكوراسيون امروزي را داريم اما نه اتاقي دلنشين و گرم. بياييد با هم اين اتاق را از نو بچينيم.


براي داشتن يك اتاق نشيمن امروزي لازم نيست هميشه به هماهنگي و تناسب رنگ‌ها فكر كنيم. گاهي لازم است براي داشتن يك فضاي گرم مرز رنگ‌هاي يكدست را كنار بزنيم. در چيدمان تازه اتاق موردنظر فقط كافي است فرش كرم رنگ ساده پرزدار جايش را به يك قالي با طرح و رنگ برجسته بدهد.

اشتباهات دکوراسیونی را برطرف کنید

قالي‌ای با رنگ‌هاي تند و البته طرح خاص و كلاسيك به اتاق سرد و خالي رنگ مي‌دهد. در اينجا استفاده از يك گليم با طرح نه‌چندان شلوغ و البته همراه با رنگ‌هايي متناسب با رنگ مبل - نه لزوما هم رنگ آن- مات و بي‌روح بودن رنگ مبل را گرفته است. اين نكته هم يادتان باشد که اگر مبل‌هايي با روكش‌هاي مخمل داريد - آن هم با رنگ‌هايي پخته- مي‌توانيد به جاي تهيه فرش به فکر گليم‌ها باشيد؛ در هر رنگ و اندازه‌اي.


مبل اتاق كوتاه و ساده است پس لازم است كه به اتاق با ديوارهاي سفيد خالي كمي ارتفاع دهيم. اين وسط استفاده از يك آباژور زميني بلند مي‌تواند كارساز باشد؛ البته صاحبخانه هم خودش اين كار را كرده بود اما نه با هوشمندي و ظرافت. استفاده از آباژورهاي خاص امروزي با طراحي‌هاي خاص مي‌توانند در چشم به‌هم‌زدني فضاي خانه را زيرورو كنند. تناسب رنگ و جنس آباژور با رنگ مبل‌ها خودش نكته‌اي است.

اشتباهات دکوراسیونی را برطرف کنید


يك طرف مبل، آباژور زميني قرار گرفته كه به اتاق ارتفاع بخشيده است. اين ارتفاع دادن به نگاه در اتاق مناسب است اما به شرطي كه تعادل در اتاق و دو طرف مبل كوتاه حفظ شود. با اين اوصاف لازم است كه در طرف ديگر كاناپه نشيمن هم وسيله‌اي با ارتفاع متناسب انتخاب شود؛ اين وسط چه چيزي بهتر از يك درختچه سبز بلند.

اشتباهات دکوراسیونی را برطرف کنید

درختچه‌هاي تزييني كه معمولا به نور زيادي نياز ندارند مي‌توانند در اتاق نشيمن مناسب باشند؛ البته خيلي‌ها ترجيح مي‌دهند از نوع مصنوعي استفاده كنند كه ديگر به سليقه افراد و حوصله‌اي كه براي گل‌ها دارند بستگی دارد. مهم رنگ سبز درختچه براي توازن رنگ‌ها در اتاق و ارتفاعي است كه نبايد از آباژور آن سوي مبل بلندتر باشد.


اگر به تصوير اول دوباره نگاه بيندازيد متوجه مي‌شويد كه صاحبخانه بينوا آنقدرها هم در كار دكوراسيون بي‌هنر نبوده. استفاده از تابلو در بالاي كاناپه‌هايي كه پشت به ديوار دارند يكي از نكات ظريف چيدمان خانه است. اما بايد در انتخاب نوع اثر هنري و اندازه قاب‌ها هم دقت داشت. در بالاي يك كاناپه نسبتا كوچك نبايد از قاب‌هاي متعدد استفاده كرد بهترين شيوه در اين مواقع استفاده از يك قاب عكس متناسب با طول پشتي مبل و فضاي خالي ديوار است.

اشتباهات دکوراسیونی را برطرف کنید

حتي ارتفاعي كه قاب در مقايسه با مبل هم قرار مي‌گيرد اهميت دارد - قانون نصب قاب‌ها كه يادتان هست!- اين وسط اگر خيلي دنبال فضاهاي مينيماليست و ساده هستيد يك قاب ساده چوبي مي‌تواند انتخاب خوبي باشد. نصب تابلوهاي بزرگ با قاب‌هاي چوبي ضخيم در پشت كاناپه‌ها چندان خوشايند نيست.


تا اينجا تقريبا تمام نكاتي كه براي داشتن يك اتاق نشيمن مناسب لازم است، رعايت شده اما انگار باز هم اتاق چيزي كم دارد. مبل هنوز مانند يك عنصر آزاد و اضافي در وسط اتاق قرار گرفته است. برطرف كردن اين ايراد آخر فقط از دست كوسن‌هاي رنگي بر مي‌آيد. درواقع يك كاناپه راحتي بدون کوسن هميشه چيزي كم دارد. استفاده از بالشتك‌هاي كوچك و كوسن‌ها هر کاناپه قديمي و از كار افتاده‌اي را زيبا و مدرن نشان مي‌دهد؛ مهم انتخاب صحيح كوسن‌هاست.

اشتباهات دکوراسیونی را برطرف کنید

در اينجا كوسن‌هاي بزرگ‌تر با رنگ تابلو همخواني دارند و بالش كوچك با طيف رنگ‌هاي گليم. پس لازم نيست هميشه كوسن‌ها را متناسب با رنگ مبل انتخاب كنيم فقط كافي است الماني در محيط براي همخواني با رنگ كوسن‌ها داشته باشيم. يادتان باشد كوسن‌ها هميشه تمام‌كننده كار هستند؛ پس آنها را در مرحله آخر كار چيدمان انتخاب كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دکوراسیون داخلی

      بسیار عالی بود وخیلی بهم کمک شد برای دکوراسیون خونه

    • موسوي

      بسيار عالي بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج