۲۷۹۵۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

مردم باقي كشورهاي دنيا چطور خانه‌هاي‌شان را طراحي مي‌كنند؟ آنها در خانه به چه مشخصه‌هایی بيشتر بها مي‌دهند؟

مجله منزل - مریم جلیلی: مي‌گويند ديگر دوره و زمانه مرزبندي‌هاي جغرافيايي تمام شده. مي‌گويند ديگر به مدد فناوري‌هاي تازه و دنياي مجازي كه به موازات دنياي واقعي آدم‌ها رشد مي‌كند، محدوديت‌ها برداشته شده اما هنوز مردم هر گوشه از دنيا سبك و سياق خودشان را دارند. فرهنگ غذا، فرهنگ مراوده و حتي فرهنگ معماري و دكوراسيون خانه‌هاي مردم دنيا هنوز آن قدرها هم تغيير نكرده است و هنوز مردم هر كشوري سعي دارند كه با پيش رفتن به سوي مدرنيته، المان‌هايي از سنت‌ها و حتي باورهاي خودشان را در خانه‌ها داشته باشند.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

اين وسط حالا شايد خيلي از ما دوست داشته باشيم مرزها را كنار بزنيم و در گوشه‌ای پرت از دنيا رسم و رسوم خانه ساختن مردم جايي ديگر را امتحان كنيم؛ يك تجربه تازه براي متفاوت بودن. بياييد با هم از مشخصه‌هاي خانه‌هاي مردم باقي كشورهاي دنيا سر در بياوريم. شايد اين طوري خانه‌هايي متفاوت از قبل بدون هيچ حدو مرزي داشته باشيم!

روسيه: آميزه‌ای از قديم و جديد

روس‌ها آدم‌هايي هستند كه هميشه در گذشته گير كرده‌اند. آنها بسيار به گذشته شان احترام مي‌گذارند و محال است بدون يادآوری گذشته‌ها به فكر آينده باشند. براي همين در خانه‌هاي آينده نمي‌توانيد هيچ وقت تمام المان‌هاي مدرن و امروزي را با هم ببينيد.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

در خانه يك روس كلاسيك حتما نشانه‌هايي از تاريخ گذشته وجود دارد. تابلوهاي خانه، فرش‌ها و اشياي گران قيمت تزييني همه و همه نشاني از روسيه و آب و هواي سرد و خاص آن دارد. در خانه يك روس حتما اشياي قديمي گران قيمت زياد پيدا مي‌شود و البته ته مانده‌ای از روياي تجمل خانه تزار و سزار!


آلمان: اغراق در اشيا

مردم كشور هنر و فلسفه - آلمان- بر خلاف روس‌ها زياد به گذشته‌ها پايبند نيستند اما در عين حال به تجمل و هنري بودن دكوراسيون خانه شان خيلي اهميت مي‌دهند. در خانه‌هاي كلاسيك آلماني‌ها هميشه در انتخاب اشيا و جنس آنها اغراق ديده مي‌شود. آلماني‌ها شايد خانه‌هاي ساده‌ای داشته باشند اما در آن حتما از قاب‌ها يا چراغ‌هاي برنجي يا حتي آب طلا استفاده مي‌كنند.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

مبل‌هاي راحتي با روكش‌هاي مخمل جزء جدانشدني خانه‌هاي آنهاست. در خانه آلماني‌ها همیشه يك سري لوازم وجود دارد؛ مانند يك مبل راحتي شخصي و كلي كار هنري عجيب و غريب با جنس‌هاي خاص. يادتان باشد آلماني‌ها زياد اهل رنگ‌هاي تند نيستند و رنگ‌هاي سنگين و تيره را بيشتر به كار مي‌برند.


هندوستان: تلاقي ابريشم و رنگ‌ها

قديم‌ترها هندي‌ها بيشتر از حالا در خانه‌هاي‌شان از پارچه‌هاي دستباف و بافته‌هاي خاص استفاده مي‌كردند. درواقع صنعتي شدن اقتصاد بزرگ آسيا خيلي از سنت‌هاي خاص را از آنها گرفت ولي با اين حال امروز طراحان دكوراسيون داخلي باز هم تلاش مي‌كنند تا المان خاص دكوراسيون هندي را به خانه‌هاي مدرن‌شان برگردانند.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

هنر هندي‌ها در رنگ و طرح پارچه‌هاي‌شان است؛ همچنین در استفاده از ابريشم و استفاده از آن در بافت روتختي‌ها، روميزي‌ها و پرده‌ها. شايد در خانه يك هندي خبري از يك مبلمان خاص نباشد اما حتما در گوشه و كنار خانه پارچه‌هايي با طرح‌هاي خاص آسيايي و با جنس‌هاي خاص ابريشم و. . . زياد ديده مي‌شود. هندي‌ها عاشق پارچه هستند.


اسپانيا: بازي جوان‌ها با هنر

اسپانيايي‌ها كلا آدم‌هاي سرخوشي هستند و به قول معروف دل‌شان شاد است و جوان. براي همين در خانه‌هاي اين مردم عجيب اروپايي هر الماني كه وجود داشته باشد حتما يك جورهایی جوان‌پسند است. انگار كه اصلا يك جوان طراحي خانه را به عهده گرفته؛ حتي اگر خانه متعلق به يك زوج بالاي هفتاد سال هم باشد!

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

استفاده از رنگ و پارچه‌هاي جديد در خانه اسپانيايي‌ها حرف اول و آخر را مي‌زند و البته به كار بردن سراميك و چوب. آنها عاشق سادگي در عين سر زندگي هستند؛ براي همين در خانه يك اسپانيايي هيچ وقت كسي احساس خستگي نمي‌كند.


مكزيك: پيش به سوي نو شدن

مكزيكي‌ها روند تازه‌ای را در كشورشان شروع كرده‌اند. اينكه بيشتر فضاهاي روستايي و فقير نشين در حال تبديل به محله‌هاي متوسط هستند، به اين معناست كه مكزيكي‌ها سبك زندگي تازه‌ای را پيش رو دارند. تاثير اولين تغييرهاي اين سبك زندگي روي خانه‌هاي آنها ديده مي‌شود. آنها در حال گذر از گذشته به آينده هستند و براي همين طراحي و دكوراسيون خانه‌هاي‌شان رو به تغيير است؛ فقط با اين شاخص كه در خانه يك مكزيكي هر قدر كه چشم كار مي‌كند دكورها با چوب هستند.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

سبك روستيك در واقع اولين و آخرين انتخاب آنهاست؛ حالا هر قدر هم كه تغيير كنند. شخصي‌سازي فضاهاي خانه از اصول دكوراسيون مكزيكي است؛ اينكه هر بخشي از خانه براي خودش مجزا باشد، هر قدر هم كه خانه كوچك و ساده تلقي شود.


آفريقاي جنوبي: گرم، آفتابي و سوزان

در خانه‌هاي آفريقايي رنگ حرف اول و آخر را مي‌زند؛ به خصوص رنگ‌هاي قوي با طيف‌هاي خاكي كه هويتي آفريقايي دارند و تداعي‌كننده سبك آفريقايي هستند. در خانه يك آفريقايي تا چشم مي‌گردانيد همه چيز نارنجي، قهوه‌ای و سرخ است همراه با بافته‌هاي دستي و پارچه‌هايي‌طرحدار با تركيب رنگي مشكي، كرم و. . . .ظرف‌هاي سفالي و گلي هم زياد در خانه يك آفريقايي امروزي ديده مي‌شوند.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

در خانه مردم ژوهانسبورگ راحتي مهم‌ترين معيار است؛ پس اگر قرار باشد خانه‌ای امروزي داشته باشند، حتما مبل‌ها راحتي هستند و بزرگ با جنس چرم يا رويه‌هايي به رنگ سرخ و قهوه‌اي. در گوشه و كنار خانه هم مجسمه‌هاي چوبي خاص آفريقا زياد ديده مي‌شود؛ زه و كمان‌هاي خاص يا آدمك‌هاي باريك قد كشيده عجيب. يك گوشه حتما تصوير يا مجسمه‌ای از كرگدن هم هست!


ژاپن: يك طراحي طبيعي

ژاپني‌ها عاشق طبيعت هستند و براي همين در طراحي دكوراسيون خانه‌هاي‌شان كمتر سراغ لوازم مصنوعي يا مصالح ساختماني سخت مي‌روند. آنها عاشق گل و گياه و چوب‌هاي بامبو هستند و هر قدر كه بتوانند از آنها در فضاي خانه‌شان استفاده مي‌كنند. البته اين روزها ديگر خانه‌ها به خصوص در توكيو كوچك شده‌اند و خبري از باغ‌هاي ژاپني نيست اما با اين حال ژاپني‌ها دست از اخلاق طبيعت دوست‌شان برنداشته‌اند و گل‌ها را به خانه مي‌آورند.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

حتي كمترين تلاش آنها براي پيوند با طبيعت استفاده از چوب براي دكوراسيون خانه است به خصوص چوب بامبو كه در ژاپن همتا ندارد. مبل‌ها در خانه‌هاي ژاپني يا كوتاه هستند يا اصلا نيستند! پنجره‌ها هم بزرگ هستند و رنگ در و ديوار هم يا قهوه‌ای است يا كرم.


ايتاليا: واقعيت سنگ و فلز

سراميك، سفال، صنايع دستي فلزي مخصوص تزيين ديوار، كاشي‌هاي رنگ‌شده با دست، طراحي با كاشي، گلدان‌هاي بزرگ و. . . اينها مهم‌ترين المان‌هاي دكوراسيون داخلي خانه يك ايتاليايي است. در واقع ايتاليايي‌ها عاشق جسم‌هاي سخت هستند و بيشتر مصالحي را در خانه به كار مي‌برند كه قدرت و استقامت بالايي داشته باشند؛ مانند سنگ و فلز.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

آنها حتي در اتاق خواب‌هاي‌شان هم بيشتر استفاده از تخت و كمد فلزي را ترجيح مي‌دهند. آنها يك عادت عجيب ديگر هم دارند؛ اينكه زياد با پرده ميانه‌ای ندارند. بيشتر ايتاليايي‌ها ترجيح مي‌دهند خانه‌هاي‌شان يا پرده‌ای نداشته باشد يا حريري ساده باشد. ظرف‌هاي پر از ميوه در گوشه و كنار خانه و متناسب با فصل هم از المان‌هاي خاص دكوراسيون ايتاليايي‌هاست.


آمريكا: عاشقان نور و روشنايي

خانه آمريكايي‌ها نه فقط پنجره‌هاي زيادي دارد كه هر كدام از پنجره‌ها هم بزرگ و قدي هست. در واقع هميشه دور تا دور فضاي خانه‌هاي آمريكايي پر از پنجره و نور‌گير است با اين حال آنها در زمان طراحي دكوراسيون داخلي خانه‌ها همه تلاش شان را روي مساله نورپردازي چراغ‌ها مي‌گذارند. اصلا خانه‌هاي آمريكايي با لوسترهاي بزرگ سقفي و انواع آويزها و ديواركوب‌ها تزيين مي‌شود. بماند كه در گوشه و كنار خانه هم چندتايي آباژور روميزي حتما هست.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

آمريكايي‌ها يك قانون عجيب ديگر هم در طراحي اتاق‌هاي نشيمن يا پذيرايي دارند. اينكه بايد هميشه يك شومينه مجلل در خانه داشته باشند. حتي اگر هيچ زمستاني هم آن را روشن نكنند. مبل‌ها هم هميشه راحتي‌اند و بيشتر به صورت كاناپه‌های دو تا سه نفره. مبل‌هاي تك كمتر در خانه آمريكايي‌ها سروكله‌شان پيدا مي‌شود.


يونان: سيمان‌دوست‌هاي ساده

يكي از مهم‌ترين مشخصه‌هاي طراحي خاص خانه‌هاي يوناني استفاده از سيمان است؛البته نه براي ساخت ديوار و تيغه. آنها عادت دارند به جاي رنگ و كاغذديواري‌هاي مرسوم امروزي ديوارهاي داخل خانه را با سيمان سفيد ‌كنند. سيمان‌ها حتي امروز در خانه‌هاي مدرن و امروزي هم جاي‌شان را حفظ كرده‌اند.

مردم دنيا چطور خانه‌های‌شان را طراحی می‌كنند؟

مي‌گويند استفاده خاص يوناني‌ها از سيمان به علاقه زياد آنها به مجسمه سازي و. . . بر می گردد. سقف‌هايي با تيرچه‌هاي چوبي هم در خانه‌هاي يوناني زياد ديده مي‌شود. آنها با رنگ ميانه چنداني ندارند و عاشق چوب هستند؛ البته هر چه خشن‌تر بهتر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج