۲۸۰۲۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس - پدیده؛ به یاد آخرین گل کاپیتان

ایران ورزشی: این بازی می‌بردمان به روزی که نه تلخ‌زبانی‌هایش را از یاد برده‌ایم و نه آن شادی بی‌پایان را که کاپیتان در دل‌هامان نشاند. پرسپولیس- پدیده را- هر چند بار دیگر هم که تکرار شود- نوشته‌ایم به نام هادی گل که بغض امانش نداد بعد از آن آخرین گل. گلی که روز نهم مرداد از خوشحالی به آسمان بُردمان و دو ماه بعد در تکرار همین روز از ماه مهر کاپیتان را برای همیشه از ما گرفت.

پرسپولیس - پدیده؛ به یاد آخرین گل کاپیتان

نهم مرداد هادی آخرین گلش را زد و از بی‌مهری‌ها اشک ریخت و نهم مهر ما بودیم که پشت سر او که به آخرین سفر رفته بود، زار زدیم. دلش را شکستیم، دل‌مان شکست از رفتنش و امروز دوباره اشک می‌ریزیم به یاد او. پرسپولیس- پدیده می‌بَردمان اولین بازی فصل. به روزی که پاس گل هادی- در هفتمین دقیقه بازی- را نادیده گرفتیم و با چشمانی بسته دهانمان را باز کردیم به روی او. ما نبودیم اما از ما بودند سکونشین‌هایی که هر چه ناسزا بود، در همان بازی اول فصل نثار هادی نوروزی کردند و وقتی کاپیتان با آن گل بی‌نظیر پرسپولیس را از شکست رهانید، نامش را در ورزشگاه آزادی فریاد زدند.

درست مثل دو ماه بعد، مثل روزی که پیکر بی‌جان هادی گل را در همین ورزشگاه بر دست می‌بردند و نامش آسمان آزادی را پر کرده بود. آن روز پرسپولیس- پدیده از خود بیزارمان کرده بود. شرمگین بودیم از آن همه بی‌انصافی و بی‌معرفتی. کاپیتان اما رفته بود پیش از آن‌که حلالیت بطلبیم. کاپیتان رفت و بعد از رفتنش هیچ روزی به تلخی امروز نیست برایمان‌. امروزی که پرسپولیس دوباره قرار است روبه‌روی پدیده بایستد؛ بدون کاپیتان، بدون هادی گل که آخرین گلش را در همین بازی زده بود. وقتی در دقیقه ۷ پرسپولیس با ضربه سر علیپور به گل رسید، پاس گل هادی نوروزی را هیچ‌کس ندید اما او نخستین و شاید هم تنها کسی بود که وقتی پرسپولیس دو گل از پدیده خورد، ناسزا شنید. پدیده حمله می‌کرد، ناسزاها سهم هادی بود. پرسپولیس گل نمی‌زد، این هادی بود که هر نامربوطی را نثارش کردند و سر آخر هم هادی نوروزی بود که گل زد تا پرسپولیس در اولین بازی فصل، در اولین بازی خانگی‌اش بازنده نباشد.

گلی که از فاصله ۳۵ متری به ثمر رسید و خود کاپیتان «گل آقاکریمی» خواندش، در دقیقه ۳۹ بازی رفت پرسپولیس و پدیده ثبت شد اما ماندگارتر از آن، اشک‌های هادی بود وقتی بعد از این گل تکرارنشدنی بغضش ترکید. تنها پاسخ هادی نوروزی به آن همه ناسزا همین بود که روی چمن دراز بکشد و اشک بریزد و حتی نشنود فریادی را که نامش را تا آسمان برده بود. آخرین گل را هادی به پدیده زد و اشک ریخت و حالا پیش از هر بازی و در هر بازی ما به یاد او و شرمگین از اشک‌های آن روزش، اشک می‌ریزیم. امروز دوباره به تماشای پرسپولیس- پدیده می‌نشینیم کاپیتان؛ این بار اما ما به جای تو اشک می‌ریزیم بر بی‌معرفتی خودمان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج