جاباما
۲۸۱۲۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

این ویتامین ضد آلودگی هواست

ویتامین E از ویتامین های محلول در چربی، همچون ویتامین ث خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی را که به بافت های بدن لطمه می زند، از بین می برد.

خبرگزاری ایرنا: ویتامین E از ویتامین های محلول در چربی، همچون ویتامین ث خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و اثر شیمیایی مخربی را که به بافت های بدن لطمه می زند، از بین می برد.

به گزارش انجمن ام اس ایران، این ویتامین چربی های اشباع نشده و دیگر ترکیبات حساس به اکسیژن مانند ویتامین A را از واکنش های اکسیدکننده محافظت می کند، بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E علاوه بر مصون کردن بدن در مقابل آلودگی ها، مانع از بین رفتن ویتامین A نیز می شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E باعث حفاظت از غشای سلولی می شود. به طور مثال این ویتامین سلول های ریه را که به طور دائم با اکسیژن و گلبول های سفید خون برای مقابله با بیماری ها در تماس هستند، محافظت می کند، اما فواید ویتامین E فقط به این موارد محدود نمی شود.

کمبود این ویتامین باعث افزایش احتمال ابتلاء به سرطان و مشکلات قلبی و عروقی و اختلالات تولید مثلی می شود. ذخیره این ویتامین در بدن ۱۰ تا ۱۵ سال کفایت می کند اما بعد از این مدت (معمولاً کسانی که مشکل هضم چربی دارند به این دوره می رسند) اختلالات بینایی، ضعف عضلات، پاسخ گو نبودن به محرک های محیطی و ناتوانی در حفظ تعادل و زخم های سریع پوستی بروز می کند. همچنین این ویتامین در جلوگیری از سقط جنین بسیار مؤثر است.

** قلب و ویتامین E :

ویتامین E در زمان آلودگی هوا باعث حفظ سلامت قلب می شود.

** مغز و ویتامین E :

در زمان آلودگی هوا، این ویتامین باعث کمک به دریافت اکسیژن توسط سلول های مغز شده و همین مساله زوال عقل و پیری سلول های مغز را به تاخیر می اندازد.

** سلول ها و ویتامین E :

یکی از مشکلات ناشی از آلودگی هوا، افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان هاست بنابراین با خوردن موادغذایی حاوی این ویتامین، بدن در مقابل ابتلا به انواع سرطان ها مصون می ماند.

** DNA و ویتامینE :

یکی از دلایل بروز مشکلات ژنتیکی، آسیب به ژن ها به ویژه DNA است. مصرف ویتامین E مانع آسیب به ژن ها و DNA در زمان آلودگی هوا می شود.

** سیستم ایمنی و ویتامین E :

مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین به واسطه افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن، باعث حفظ سلامت بدن در زمان آلودگی هوا می شود. در نتیجه فرد هنگام آلودگی هوا به انواع بیماری ها از سرماخوردگی ساده تا بیماری های سخت دچار نمی شود.

** قرنیه و ویتامین E:

در زمان آلودگی هوا یکی از اندام هایی که به شدت در معرض آسیب قرار دارد، چشم به ویژه قرنیه آن است. مصرف ویتامین E باعث محافظت از قرنیه در مقابل آسیب های ناشی از آلودگی هوا می شود.

** پوست و ویتامین E :

در زمان آلودگی هوا، پوست در معرض آسیب قرار دارد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب به پوست و چروک خوردن آن، مصرف ویتامین E ضروری است.

**منابع ویتامین E

غذاهای دریایی: یکی از بهترین منابع حاوی ویتامینE، غذاهای دریایی است. انواع ماهی و میگو حاوی ویتامین E است.

آجیل ها: انواع خام این خوراکی ها سرشار از ویتامین E هستند. مصرف روزانه یک سوم فنجان آجیل خام مناسب است.

سبزی ها: انواع سبزی های پهن برگ با رنگ تیره، حاوی ویتامین E هستند بنابراین در زمان آلودگی هوا از انواع سبزی ها بویژه اسفناج، کاهو و کلم استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج