۲۸۱۵۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بررسی عملکرد سرمربیان تاریخ تیم ملی ایران

عملکرد ۴۷ مربی تاریخ ۷۴ ساله تیم ملی فوتبال کشورمان در این گزارش بررسی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: اولین تیم ملی فوتبال کشورمان در سال ۱۳۴۱ تشکیل شد و فدراسیون فوتبال در این ۷۴ سال، هدایت تیم ملی را به ۴۷ مربی واگذار کرده است که ۱۷ مربی خارجی و ۳۰ مربی داخلی در ۵۰۲ بازی دوستانه و رسمی روی نیمکت تیم ملی کشورمان نشسته‌اند و حاصل آن ۲۷۹ پیروزی، ۱۲۷ تساوی و ۹۶ شکست است.

*کی روش و رکورد بیشترین حضور روی نیمکت

کارلوس کی روش پرتغالی با ۵۶ بازی رکورد بیشترین حضور روی نیمکت تیم ملی و برانکو ایوانکوویچ، کروات با ۵۲ و محمد مایلی کهن با ۳۹ حضور روی نیمکت جایگاه دوم و سوم را بعد از این مربی پرتغالی در اختیار دارند.

*بیشترین پیروزی تیم ملی در اختیار برانکو

در میان ۱۷ مربی خارجی که هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشته‌اند، برانکو ایوانکوویچ در مدت ۳ سال و نیم حضور خود در تیم ملی توانسته با کسب ۳۳ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۸ شکست در ۵۲ بازی بهترین عملکرد فنی را در میان مربیان خارجی داشته باشد.

کی روش در ۴ سال حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به ۳۰ پیروزی ۱۸ تساوی و ۸ شکست در ۵۶ بازی رسیده است و بعد از برانکو نفر دوم عملکرد فنی را در بین مربیان خارجی دارد.

*مایلی کهن رکورددار داخلی‌ها

محمد مایلی کهن با ۳۹ بار نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال و کسب ۲ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۵ شکست، در میان ۳۰ مربی داخلی رکورددار است و علی پروین با ۳۳ بار قرار گرفتن روی نیمکت تیم ملی و کسب ۱۴ پیروزی و ۱۱ تساوی و ۸ شکست جایگاه دوم بیشترین حضور یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی فوتبال را در اختیار دارد.

*برانکو، پرافتخارترین مربی خارجی

برانکو، پرافتخارترین مربی خارجی تیم ملی را با کسب یک عنوان سومی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ قهرمان در مسابقات فوتبال غرب آسیا و صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ آسمان یدک می‌کشد و کارلوس کی روش مرد پر ادعای پرتغالی یک صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ و صعود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در جایگاه دوم قرار دارد.

*پرافتخارترین مربی داخلی تیم ملی فوتبال

بهترین عملکرد فنی و کسب مقام تیم ملی با یک مربی داخلی در اختیار حشمت مهاجرانی با یک قهرمان در بازی‌های آسیای ۱۹۷۶ و صعود به مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۱۹۷۶ و صعود به جام جهانی ۱۹۷۸ قرار دارد و علی پروین با یک قهرمانی در بازی آسیای ۱۹۹۰ پکن و قهرمان در جام اکو ۱۹۹۳ در بین مربیان داخلی بهترین عملکرد فنی را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج