۲۸۲۲۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

آشنايي با جنس قطعاتي كه در كانتر آشپزخانه به كار مي‌رود و مي‌تواند در زيبايي بيشتر خانه‌تان كارساز باشد. طراحي كابينت‌ها در آشپزخانه‌اي ايده‌آل خودش يك داستان است و انتخاب سطحي پوشاننده براي فضاهاي خالي يا به قول معروف كانترها داستاني ديگر.

مجله منزل - ايليا كوشا: طراحي كابينت‌ها در آشپزخانه‌اي ايده‌آل خودش يك داستان است و انتخاب سطحي پوشاننده براي فضاهاي خالي يا به قول معروف كانترها داستاني ديگر. سواي رنگ و طرحي كه بايد نظر صاحبخانه را جلب كند، مساله جنس ماده‌اي كه به كار گرفته مي‌شود و تا مدت‌ها جلوي چشم خودنمايي مي‌كند هم اهميت زيادي دارد. در اينجا با به‌روزترين و البته كاربردي‌ترين مواد مورد استفاده در كانترهاي آشپزخانه آشنا مي‌شويد؛ موادي كه هر كدام مزايا و معايب خودشان را دارند و البته شكل و شمايلي خاص!

۱. سنگ مرمر

شايد كمتر كسي از خاصيت مهم مرمر در آشپزخانه خبر داشته باشد. بيشتر آنهايي كه براي كانتر آشپزخانه‌شان سراغ اين سنگ يك‌دست سفيد مي‌روند، جنبه زيبايي آن را در نظر مي‌گيرند. اما اگر از كساني كه وقت زيادي را در آشپزخانه سپري مي‌كنند درباره مرمر بپرسيد همه يك جواب را مي‌دهند؛ اینکه «مرمرها بسيار خنك هستند!» مهم‌ترين خاصيت سنگ مرمر خنكي‌اش است و البته بعد از آن درخشندگي و روشنايي خاصي كه به محيط آشپزخانه مي‌بخشد.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

مرمر معايبي هم دارد؛ اينكه كوچك‌ترين خطي روي آن به وضوح ديده مي‌شود براي همين در مراقبت از آن بايد كمي بيشتر دقت كرد. خوبي‌ این سنگ قيمت ارزاني است كه در مقايسه با باقي سنگ‌ها دارد. اگر از سنگ مرمر براي آشپزخانه‌تان استفاده مي‌كنيد ديگر نبايد نگران گذر زمان باشيد براي اينكه سنگ مرمر هيچ‌وقت از محبوبيت نمي‌افتد.


2. سنگ صابون

اسم عجيب‌شان با تركيبي كه دارند همخواني ندارد. در اين سنگ‌ها اصلا از صابون خبري نيست بلكه هرچه هست تركيبي مانند گرانيت است كه از طبيعت به دست مي‌آيد با مقداري مواد معدني. اين سنگ‌ها نرم هستند و براي ساختن قطعات كانتر بايد مقاديري كوارتز به آنها اضافه شود. از تركيب سنگ صابون با كوارتز سنگي صاف و يك‌دست و البته مقاوم به وجود مي‌آید كه خاصيتي غير قابل نفوذ دارد.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

این سنگ‌ها در حد و اندازه كوارتز اما ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از آن هستند. مهم‌ترين خاصيت‌شان مقاومت در برابر اسيد و موادي از اين قبيل است. آنها به هيچ‌وجه در برابر مواد غذايي آشپزخانه دچار آسيب نمي‌شوند و همين دليل كافي است تا استفاده از سنگ صابون اين روزها بيشتر از قبل باب شود. خوبي‌شان هم اين است كه در مقايسه با باقي سنگ‌ها هزينه تعمير زيادي ندارند و نگهداري‌شان هم راحت است.


3. كامپوزيت كاغذ

اين كانترها دوستدار محيط زيست هستند و مناسب كساني كه دغدغه بازيافت دارند چراكه اصل اين كانترها از كاغذ كامپوزيت بازیافت شده است. درواقع بعد از آنكه كاغذ باطله و الياف ديگر با رزين حرارت ديدند در قطعات مختلف ساخته مي‌شوند؛ قطعاتي با ضخامت سه تا پنج سانتي‌متر كه فقط به درد استفاده در آشپزخانه‌ها مي‌خورند.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

اين كانترها با محيط سازگار هستند و طول عمر بالايي هم دارند. به گرما مقاوم هستند و مهم‌تر از همه اينكه نه لك مي‌شوند و نه خراش برمي‌دارند. درضمن قيمت ارزاني هم دارند براي همين در بيشتر آشپزخانه‌هاي ساده امروزي مي‌توان سراغي از آنها گرفت كه در طرح و رنگ‌هاي مختلف به كار گرفته می‌شوند.


4. كاشي و سراميك

كانترهاي كاشي و سراميك نسبت به گرما مقاومت زيادي دارند و به‌راحتي هم دچار لك نمي‌شوند اما مهم‌ترين مزيت‌شان نسبت به باقي كانترها اين است كه مي‌توان بعد از مدتي هر سطح آسيب‌ديده آنها را به‌راحتي عوض كرد بدون اينكه باقي قسمت‌هاي كانتر به هم بريزد. كاشي و سراميك كه نمايي خاص به آشپزخانه مي‌دهند براي خودشان معايبي هم دارند؛ مثلا اینکه سطح‌شان ناهموار است و به‌راحتي مواد غذايي در فضاي بين آنها جذب مي‌شود.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

شست‌وشوي زياد آنها هم ممكن است ايجاد خش كند. كدر شدن سريع سراميك‌ها هم مي‌تواند دليل اصلي كنار گذاشتن‌شان باشد. با اين حال هنوز خيلي‌ها ترجيح مي‌دهند فضاي آشپزخانه‌شان را شبيه مطبخ‌هاي قديمي درآورند؛ به‌خصوص اگر آشپزخانه‌اي كوچك و دنج داشته باشند.


5. سنگ گرانيت

درست است كه اين روزها سنگ‌هاي صاف و براق كوارتز نگاه‌ها را به سمت خودشان خيره كرده‌اند اما هنوز گرانيت‌ها در آشپزخانه‌ها حرف اول و آخر را مي‌زنند. مهم‌ترين دليل انتخاب سنگ‌هاي گرانيتي در آشپزخانه‌ها نماي طبيعي آنهاست. براي اينكه گرانيت برخلاف كوارتز سنگي طبيعي است و نمايي كه در محيط هم ايجاد مي‌كند ساختگي و مصنوعي نيست.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

تنوع رنگ‌ و طرح در گرانيت‌ها بيشتر است. اين نوع سنگ‌هاي مصنوعي گاهي هم‌قيمت سنگ‌هاي طبیعی بوده و مانند آنها مقاوم در برابر حرارت، ضدخش، ضدقارچ و ضد كپك هستند؛ فقط در مقايسه با كوارتزها به توجه بيشتری نياز دارند. مساله ديگرشان هم اين است كه این سنگ‌ها بايد با تميزكننده مخصوص گرانيت تميز شوند چراكه در انواع ارزان‌تر ممكن است تخلخل‌ها باعث جذب مايعات و ايجاد لكه شود؛ به‌خصوص اگر روي آنها روغن يا سركه و. . . بریزد. براي همين تميز كردن سطوح گرانيتي هر سال لازم است در حالي كه كوارتزها اين مشكل را ندارند.


6. چوب

اگر اهل آشپزي حرفه‌اي هستيد، بدون چون و چرا اين جنس كانتر را براي آشپزخانه‌تان انتخاب كنيد. كانترهاي بوچربلاك همان‌طور كه از اسم‌شان پيداست چوب تخته ساطور هستند چراكه مي‌توانيد از آنها به عنوان تخته ساطور براي خرد كردن گوشت و مرغ استفاده كنيد. اين كانترها از چوب درختان پهن‌برگ مانند گردو و بلوط ساخته مي‌شوند و از آنجا كه طبيعي هستند مي‌توان با خيال راحت از آنها در آشپزخانه براي آماده كردن مواد غذايي استفاده كرد.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

اين كانتر‌ها پايدار و مقاوم هستند و خاصيت ضدباكتريايي دارند؛ همین‌طور بادوام هستند و منسجم و البته بسيار مقرون به صرفه. فقط شايد لازم باشد هرازگاهي آنها را سمباده بزنيد؛ البته فقط زماني كه واقعا جاي تخته گوشت را براي‌تان گرفته باشند وگرنه استفاده از آنها راحت‌تر از اين حرف‌هاست. تميز كردن‌شان هم ساده است؛ با يك پارچه و مقداري كف سريع تميز و براق مي‌شوند.


7. سنگ كوارتز

اين روزها اين نوع كانترها طرفداران زيادي پيدا كرده است؛ كانترهايي از جنس سنگ‌هاي مصنوعي كوارتز كه بين مردم به اشتباه به كورين معروف شده‌اند. كورين نام شركتي آمريكايي است كه سال‌ها پيش دست به توليد انواع سنگ‌هاي مصنوعي زد و حالا هر تركيبي از اين سنگ‌ها با نام كورين شناخته مي‌شود. كوارتزها داراي مقاومت و ماندگاري طولاني‌مدت هستند و از سنگ‌هاي گرانيت هم ماندگاري بيشتري دارند.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

كوارتزها قطعات سنگي درشتي هستند كه رگه‌هايي هم توي آنها ديده مي‌شود. خوبي‌شان اين است كه هيچ تخلخلي ندارند و صاف، يك‌دست و براقند. نگهداري از این سنگ‌های ضدلک، ضدخش و آنتی‌باکتریال در مقايسه با باقي سنگ‌هاي مصنوعي و طبيعي راحت‌تر است براي اينكه نيازي به هيچ ماده شوينده‌اي ندارد و فقط كافي است با كمي آب و صابون سطح آنها را تميز كرد. همين ويژگي مهم است كه كوارتزها را باوجود قيمت بالاي‌شان محبوب كرده است.


8. لمينت

براي آنهايي كه دنبال خانه‌اي شيك و امروزي هستند و البته نمي‌خواهند هزينه زيادي هم متحمل شوند، اين نوع كانترها بهترين هستند. تنوع رنگ و طرح‌هايي كه اين روزها در لمينت‌هاي كفپوش خانه به ميان آمده باعث شده در آشپزخانه هم سروكله انواع‌شان پيدا شود.

با این کانترها، زیباترین آشپزخانه را بسازید

اين نوع كانترها نمايي شيك و زيبا دارند به‌خصوص اينكه نمايي قديمي و روستيك به خانه مي‌بخشند و با رنگ‌هاي براق و سطوح صاف‌شان محبوب خيلي‌ها هستند. مشكل‌شان ضربه و حساسيت به آب است كه از صاحب‌شان آدمي وسواسي مي‌سازند وگرنه در خيلي مواقع از كوارتز و گرانيت هم زيباتر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج