۲۸۲۵۳۵
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

پول زیبایی نمی‌آورد!

در نگاه اول باورتان نمی‌شود که دکور کردن این خانه بدون صرف هزینه‌های زیاد انجام شده باشد. خانم این خانه ترکیب شگفت‌انگیزی از المان‌های ایرانی و دکوراسیون مدرن درست کرده است.

مجله منزل - ليلا شكيب‌مهر: شخصيت آدم‌ها را مي‌شود با توجه به ظواهر زندگي‌شان حدس زد. مي‌شود در برخورد اول با آدم‌ها حدس زد ظاهر خانه و زندگي‌شان چگونه است. معمولا وقتي خانه‌اي با دكوري ساده و خلوت مي‌بينيم، فكر مي‌كنيم صاحب آن خانه شخصي منظم و آرام است. گاهي اين حدس‌ها درست از آب درمي‌آيد و گاهي هم غلط. وقتي براي گرفتن آدرس خانه عطیه عبيدي با او تماس گرفتيم، با جزیيات ما را از ابتداي كاشانك به سمت خانه‌اش راهنمايي كرد.

پول زیبایی نمی‌آورد!

بيشتر خانه‌هاي كوچه يا در حال بازسازي بودند يا بساز و بفروش‌ها به جان خانه‌هاي قديمي افتاده بودند. با راهنمايي عطيه كه بچه به بغل به استقبال‌مان آمده بود، وارد نشيمن خانه شديم. چيدمان نشيمن به شكلي بود كه بعيد به نظر مي‌رسید كسي دلش بيايد آنجا بنشيند! دلت مي‌خواست ساعت‌ها بايستي و از تركيب رنگ آرامش‌دهنده آن لذت ببري. بعد از گفت‌وگويي كوتاه درباره طرح كلي چيدمان خانه متوجه شديم اين دفعه حدس‌مان درباره شخصيت آدم‌ها درست از آب درآمده است. خانم خانه دقيقا به اندازه چيدمان خانه منظم، آرام و دوست‌داشتني بود.

شايد باورتان نشود و فكر كنيد اين عكس از يك ژورنال دكوراسيون خارجي است اما اينجا همان نشيمن جادويي است. با ديدن چنين نشيمني بعيد است ‌مهماني به اين راحتي‌ها خانه عطيه را ترك كند. شايد تنها چيزي كه باعث شود ‌مهماني در اين نشيمن معذب شود اين باشد كه مثلا قطره‌اي از چايي روي مبل بريزد. خانم خانه مي‌گويد به‌شدت اهل جست‌وجوهاي اينترنتي و خواندن مجلات دكوراسيون است؛ در حدي كه كلا بزرگ‌ترين لذت زندگي‌اش را ست كردن وسايل خانه مي‌داند و براي آن وقت مي‌گذارد. اين نگاه ژورنالي را مي‌شود از دكوراسيون خانه عطيه، مخصوصا همين اتاق نشيمن فهميد؛ نشيمني به سبك و سياق اروپايي با چيدماني به رنگ روشن.

پول زیبایی نمی‌آورد!


هروقت مي‌خواهيد بين اجزاي دكور خانه نظم ايجاد كنيد، كافي است كوسن‌ها و پرده‌ها را ست‌كنيد. اين كار معجزه مي‌كند. عطيه حتي قسمت‌هايي از پايه مبل‌ها را با دست خودش با پارچه‌اي كه در رويه‌هاي صندلي‌ها، پرده‌ها و كوسن‌ها استفاده شده، ست كرده است. دقت او در اين جزييات است كه نشان مي‌دهد عطيه چقدر به هماهنگي حتي در جزیي‌ترين اشيا خانه‌اش توجه داشته است.

پول زیبایی نمی‌آورد!


تزیين آشپزخانه‌هاي امروزي كار سختي است چون بيشتر آنها جلوي ديد ‌مهمان هستند و مجبوريم چيدماني ساده و هماهنگ با ساير دكور خانه براي آنها در نظر بگيريم؛ از اينها سخت‌تر اینکه هميشه بايد تميز و مرتب باشند. آشپزخانه عطيه به شكلي است كه از شدت برقي كه در آن افتاده فكر مي‌كنيد تا به حال در آن غذايي پخته نشده است. از نكات بسيار خوب اين آشپزخانه جمع و جور بودنش است. همه وسايل داخل كابينت‌ها جا داده شده‌اند و وسيله اضافه‌ای در آن به چشم نمي‌خورد. خوبي ديگر اين آشپزخانه حد فاصلي است كه بين نشيمن خصوصي و پذيرايي ايجاد كرده است.

پول زیبایی نمی‌آورد!


نقطه مقابل اتاق نشيمن، اتاق پذيرايي است. وقتي وارد اين اتاق مي‌شويد انگار در خانه ديگري به روی‌‌تان باز شده است. اينجا از وسايل تمام‌اسپرت امروزي خبري نيست. اين طرف خانه چيدمان كلاسيك حرف اول را مي‌زند. عطيه مي‌گويد همه مبل‌هاي اين بخش خانه قديمي هستند و با قيمتي بسيار به‌صرفه فقط رويه‌هاي‌شان را براي خانه جديد عوض كرده است.

پول زیبایی نمی‌آورد!

اين صندوقچه در نگاه اول بسيار گران‌قيمت به نظر مي‌رسد. از قيمت آن‌كه سوال مي‌كنيم، عطيه با خنده توضيح مي‌دهد اين صندوق درواقع يخدان قديمي مادربزرگش بوده و او با يك رويه‌كوبي ساده مخملي و چسباندن چند مهره برنزي از آن يك صندوقچه شگفت‌انگيز برای دكور خانه‌اش ساخته است.


هر كسي نداند فكر مي‌كند عطيه براي تعداد زياد لوسترهاي خانه‌اش حسابي دست به جيب شده اما او براي چيدمان خانه‌اش تا جايي كه توانسته با حساب و كتاب خرج كرده است؛ مثلا به جاي اينكه براي لوسترهاي خانه كلي پول خرج كند، خودش سرپيچ و ديگر اجزاي لوستر را با يك‌سري حباب خریده و آنها را به همين شكل زيبايي که مي‌بينيد سر هم کرده است.

پول زیبایی نمی‌آورد!


عطيه مادر خوش‌سليقه‌اي است كه دوست ندارد اتاق فرزندش از همان ابتدا پر از اسباب‌بازي‌هاي مختلف باشد؛ «اگر فرزندم از همان ابتدا صاحب همه‌چيز باشد، ديگر به اندازه كافي از آنها لذت نخواهد برد. بايد كم‌كم برايش خريد و خوشحالش كرد.»

پول زیبایی نمی‌آورد!


در نگاه اول فكر كرديم اين كابينت از آن گران‌قيمت‌هاي خيابان شيراز است در صورتي كه اين هم از آن پازل‌هايي است كه عطيه خودش آن را سر هم كرده است. به اين شكل كه اول كابينت چوبي را از يك سمساري خريده، بعد هم‌اندازه آن سنگ برش‌خورده سفارش داده و بعد رنگ قهوه‌اي تيره‌اي به آن زده و در آخر مهره‌هاي برنزي روی آن كوبيده است.

پول زیبایی نمی‌آورد!


عطيه معتقد است زيبايي پذيرايي خانه‌اش مديون تعداد زياد آباژورهايي است كه در آن وجود دارد. خيلي از آنها را هم مثل اين دو آباژور را نخريده است. اينها دو گلدان قديمي هستند كه داخل‌شان لامپ، سرپيچ و حباب گذاشته شده است. او اين دو گلدان را به همين راحتي به يك آباژور تغيير داده است.

پول زیبایی نمی‌آورد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sami

      عکسا خیلی بی کیفیت بود. نور انقدر توی عکسا زیاد بود که تقریبا چیزی دیده نمی شد

    • بدون نام

      خیلی قشنگ و باسلیقه بود
      آفرین بر این بانو

    • golbahar

      آفرین بهش. قشنگ و جالب بود :)

    • بدون نام

      خونه قشنگیه ،حداقل ۳۰۰ متر زیر بنای این خونه هست سه دست مبل کامل توش چیده شده ،طراح هم به نظر دارا میاد هم معنوی هم مادی.

    • بدون نام

      جالب بود خصوصا اباژورا منم دوتا عین اون گلدون دارم ببینم چی کار میتونم بکنم

    • بدون نام

      لوازم خونش ارزون نیست خونه هم خوش نقشست ولی سلیقه ادمهارو ندیدنمیگیرم و انرژی ادمای خونه رو.

    • الهام

      قشنگ بود پول زیبایی میاره همینطور که میبینید

    • بنفشه

      جالب بود

    • بدون نام

      قشنگ بود ولي به شخصه فكر نميكنم زندگي ساكنان اين خونه خيلي راحتم باشه. خاله من هم مبل روشن خريده بود و هميشه با پارچه روش رو ميپوشوند. حالا به كف خونه نگاه كنيد كه خيلي راحت مو رو نشون ميده. با بچه كوچيك اين خونه دو روزه ميشه كثيف. يه تخمه نميتىنند راحت بخورند يا بستني

    • نوشا

      پول زیبایی می آره

    • بی نام

      منم واسه جهیزیم مدل مبلمان و سرویس خوابم خیلی شیکه و کلی واسه انتخاب و خریدشون وقت گذاشتم اما چون خونمون ساختش قشنگ نیست و اتاق خواب کوچیکه اصن به چشم نیومد

    • بدون نام

      منم معتقدم پول زيبايي مياره .

    • ناشناس

      با این نظریه موافقم که پول زیبایی ساختمان را زیاد نمیکند
      من یک تولید کننده خط تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست و در عین حال تولید کننده انواع سنگهای ساختمانی هستم
      محصولات ما با کیفیتی بالاتر از سنگ های طبیعی و تنوع در طرح و رنگ و با قیمتی بسیار کمتر قابل ارائه جهت دکوراسیون داخل و خارج ساختمان است.
      با قیمت پایین هم میتوان محصول با کیفیت تر و زیبایی بیشتر را داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج