۲۸۳۲۵۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پذیرفتن ۵۱۰ کودک به فرزند خواندگی

مدیرکل بهزیستی استان تهران از پذیرش ۵۱۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست طی ۹ ماه در ۴ شیرخوارگاه استان خبر داد و گفت: طی این مدت ۲۳۰ فرزندخواندگی انجام شده و همچنین ۱۶۰۰ خانواده پشت نوبت هستند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان تهران از پذیرش ۵۱۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست طی ۹ ماه در ۴ شیرخوارگاه استان خبر داد و گفت: طی این مدت ۲۳۰ فرزندخواندگی انجام شده و همچنین ۱۶۰۰ خانواده پشت نوبت هستند.

احمد دلبری در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۱۸۶ کمپ ترک اعتیاد در تهران فعالیت می کند که این کمپ ها ظرفیت نگهداری ۳ هزار معتاد را دارند.

وی گفت: در جلسه ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر و با ریاست وزیر کشور برای ساماندهی معتادان متجاهر برگزار شد، قرار شد که کمپ شفق برای نگهداری معتادان زن متجاهر در نظر گرفته شود و بر همین اساس از ۱۰ آذر ماه جمع آوری زنان با تمرکز بر محله هرندی در ۵ مرحله انجام شد و در نهایت ۴۰۰ زن معتاد متجاهر جانمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۱ نفر از زنان معتاد متجاهر شماره تلفن خود را اعلام کرده بودند که در نهایت ۵۰ تلفن آنها اعتبار داشت و از این تعداد نیز ۱۵ نفر اعلام کردند که دارای فرزند زیر ۱۵ سال هستند و در نهایت سه نفر فرزند خردسال داشتند که یک فرزند در شیرخوارگاه حضرت رقیه و دو فرزند نیز در نزد بستگانشان نگهداری شدند.

دلبری در خصوص طیف سنی این زنان اظهار کرد: ۷.۷ درصد زنان معتاد متجاهر زیر ۲۵ سال، ۳۳.۳ درصد ۲۵ تا ۳۵ سال و ۱۵ درصد بیش از ۴۵ سال سن داشتند. همچنین ۶۰ درصد این زنان سابقه ترک اعتیاد و ۱۷ درصد سابقه کیفری داشتند و کوچکترین مددجوی مرکز نیز ۱۹ سال سن دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ۵ مددکار در مرکز شفق مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های موجودبرای این مرکز وجود ۲ مددکار کافی است، اما با هماهنگی با ستاد مواد مخدر استان تعداد مددکاران برای ارائه مشاوره و خدمات به این افراد افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، در ۲ هفته اول طرح ساماندهی، تیم پزشکی شامل پزشک، ماما و... در مرکز مستقر شدند و قرار است مددجویان یک تا ۳ ماه در مرکز حضور داشته باشند و رها نشوند.

۶۰ درصد زنان معتاد متجاهر از استان های دیگر به تهران آمده اند

دلبری با اشاره به اینکه با شهرداری تهران تعاملی برای ساماندهی پس از این سه ماه معتادان متجاهر انجام شده است، توضیح داد: قرار است با تاسیس مراکز بهاران در مناطق ۲۲ گانه تهران مددجویان به صورت تدریجی به این مجتمع ها منتقل شوند و یک ماه نیز در آن مراکز حضور داشته باشند. هر مرکز ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر را دارد و در مجموع قرار است ۴۴ مرکز ایجاد شود که از این تعداد در حال حاضر ۱۰ مجتمع بهاران آماده بهره برداری است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۶۰ درصد زنان معتاد متجاهر از استان های دیگر به تهران آمده اند.

بهزیستی فرزندان زنان معتاد متجاهر را می پذیرد

وی در مورد صحبت های عضو شورای شهر تهران در مورد نپذیرفتن فرزندان زنان معتاد توسط بهزیستی عنوان کرد: این صحبت را تکذیب می کنم و هر تعدادی که این زنان، فرزند داشته باشند آماده نگهداری آنها هستیم، اما در مجموع فقط ۳ فرزند این افراد به شیرخوارگاه و نزد خانواده هایشان فرستاده شده است.

دلبری در مورد مراکز اقامتی میان مدت نیز اظهار داشت: در طی ۱۰ مرحله، ۳ هزار و ۵۱۳ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۰ نفرشان به ۱۰۹ مرکز اقامتی میان‌مدت بهزیستی و ۶۷۱ نفر نیز به مراکز سامانسرای شهرداری منتقل شدند که در نهایت مشخص شد ۷۸۱ نفر از آنها بیکار، یک هزار و ۶۷ نفر کارگر ساده و ۸۹۱ نفر نیز دارای تخصص بودند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، به ازای نگهداری هر معتاد در این مراکز، ۴۰۰ هزار تومان در ماه هزینه می شود که ستاد مبارزه با مواد مخدر در فاز اول یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سم زدایی و انجام اقدامات اولیه در طرح ساماندهی بوده است، گفت: خلاءی که وجود دارد در فازهای بعدی در خصوص اشتغال و حرفه آموزی آنها است که انتظار می رود سازمان های دیگر در تعامل با شهرداری و بهزیستی در این زمینه ورود پیدا کنند.

ماهانه ۵۷ کودک و نوزاد وارد شیرخوارگاه های تهران شده اند

دلبری به آمار ۹ ماهه پذیرش کودکان در شیرخوارگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در چهار شیرخوارگاه در سطح تهران طی ۹ ماه گذشته ۵۱۰ کودک صفر تا ۶ سال پذیرش شدند که بر این اساس ماهیانه ۵۷ نفر به شیرخوارگاه ها وارد می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۲۸ درصد کودکان به علت اعتیاد والدین، ۳۴.۵ درصد به علت رها شدن در جامعه، ۱۰.۵ درصد به علت طلاق والدین، ۷.۵ درصد به علت زندانی بودن والدین، ۷.۶ درصد فوت والدین، ۶.۳ درصد عدم توانایی در نگهداری، ۰.۳ درصد کودک آزاری و ۲.۵ درصد به علت عدم توانایی مالی والدین پذیرش شده اند.

به گفته وی، ۱۹ کودک نیز از این کودکان ورودی دارای HIB مثبت و ۱۰ کودک نیز هپاتیت داشته است.

۱۶۰۰ زوج در نوبت فرزندخواندگی هستند

دلبری با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ زوج در نوبت فرزندخواندگی هستند، توضیح داد: در سال ۹۳، ۱۴۹ مورد فرزندخواندگی داشتیم که تعداد آنها امسال به ۲۳۰ مورد رسیده است که برنامه ریزی می کنیم تا پایان سال ۱۰۰ کودک دیگر نیز زمینه فرزندخواندگیشان فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از برگزاری ۶ جلسه با قوه قضائیه، دادستانی و سایر مراکز مرتبط خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا با برگزاری جلسات مختلف به واگذاری فرزند به خانواده ها را تسهیل و چالش های موجود را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری کودک بستگی به شرایط بدسرپرست و بی سرپرست بودن کودک دارد، اظهار کرد: اما در مجموع زمان فرزندخواندگی به ۳ ماه تقلیل یافته است.

دلبری افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که ۱۵۰ خانواده ای را که از مبادی غیرقانونی فرزند گرفته اند را در شعبه ۲۳۷ با تشکیل کارگروهی مشکلشان را برطرف کنیم تا بتوانند کودک را از طریق قانونی نگهداری کنند.

دختران مجرد نیز می توانند نسبت به پذیرش کودک اقدام کنند

مدیرکل بهزیستی استان تهران در مورد دختران مجرد نیز گفت: بر اساس قانون جدید، دختران مجرد نیز می توانند نسبت به پذیرش کودک اقدام کنند و طی ۹ ماه گذشته ۳ مورد درخواست داشتیم که یک مورد آن انجام، یک مورد در دست اقدام و یک مورد نیز در نوبت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی طی ماه گذشته ۸۱۷ معلول ذهنی، سالمند، معلول جسمی- حرکتی و بیمار اعصاب و روان در استان تهران پذیرش شده اند، خاطرنشان کرد: ماهانه ۹۱ معلول در مراکز تحت پوشش پذیرش شده اند.

به گفته دلبری، بیش از ۱۴۵ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی است که در ۲۴۰ مرکز خدمات روزانه و شبانه روزی به این افراد ارائه می شود.

تا ۱۲ آذر ماه، ۱۲ هزار کارت برای معلولان استان تهران صادر شده است

مدیرکل بهزیستی استان تهران به صدور کارت های معلولیت اشاره کرد و اظهار داشت: تا ۱۲ آذر ماه، ۱۲ هزار کارت برای معلولان استان تهران صادر شده است و این کارت ها برای احراز هویت هستند و کشورهای دیگر می توانند با میل و قوانین خود نسبت به ارائه خدمات به افراد اقدام کنند، اما تنها صدور کارت هیچ تعهدی برای آنها ایجاد نمی کند.

وی از آغاز طرح آزمایشی توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در استان تهران خبر داد و یادآور شد: این طرح تاکنون در روستاها اجرایی می شد به طوری که در تهران در ماه گذشته به پوشش صددرصدی معلولان در روستاها دست پیدا کردیم و بر همین اساس قرار شده در فاز بعدی با استفاده از تسهیل‌گران تحصیلکرده و با همکاری شهرداری تهران اجرای این طرح را در شهرهای تهران آغاز کنیم که در همین رابطه نیز به صورت آزمایشی در شهرقدس از ۲ هفته قبل آغاز شده است.

دلبری از راه اندازی ۵ کتابخانه فراگیر ویژه کودکان معلول خبر داد و گفت: بر اساس تفاهمنامه با کانون پرورش فکری کودکان، معلولین نابینا، ناشنوا و جسمی- حرکتی ۶ تا ۸ استان از این کتابخانه ها بهره مند می شوند و همچنین در طرح توانمندی نابینایان زیر ۱۸ سال تمامی وسایل مورد نیاز برای افراد نابینا و کم بینا در نظر گرفته می شود. به طوری که قرار است در تهران و ۱۵ شهر استان حداقل یک کتابخانه برای استفاده آنها دایر شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در مورد ستاد مناسب سازی استان تهران توضیح داد: این ستاد بعد از توقف، مجددا ۳ جلسه آن تشکیل شده که قرار است تا پایان سال به دستور استانداران تهران تمام ادارات دولتی وابسته به سازمان های بهزیستی، آموزش و پرورش، بنیاد شهید، فنی و حرفه ای، صدا و سیما و دانشگاه ها اقدامات لازم جهت مناسب سازی و دسترسی همه معلولان را فراهم کنند.

دلبری از راه اندازی مجموعه آب درمانی شهید قدوسی برای معلولان خبر داد و اظهار کرد: این مجتمع با هزینه یک میلیارد تومان تاسیس شده به طوری که ۴ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش استان تهران، معلولان و افراد بی بضاعت می توانند از آن بهره مند شوند و به دنبال این هستیم که با دریافت مجوز در دهه فجر نسبت به افتتاح آن اقدام کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کردم خدایا این کدوم خیری است که تونسته 500 بچه را به فرزند خواندگی قبول کنه!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج