۲۸۴۴۷۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

بازار خودرو در خواب مطلق!

پژو ۲۰۶ و تندر۹۰ خودروهایی هستند که طی هفته جاری افزایش قیمت کمی را تجربه کرده‌اند، با این حال سایر خودروها روندی با ثبات را به خود می‌بینند.

روزنامه دنیای اقتصاد: دی‌ماه در حالی به نیمه خود رسیده که بازار خودرو کشور همچنان در رکورد به‌سر می‌برد و خرید و فروش در آن از حداقل رونق نیز برخوردار نیست.

آن‌طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، مشتریان همچنان تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند و این اوضاع احتمالا تا هفته‌های پایانی سال نیز ادامه خواهد داشت. هرچند این هفته نیز با سه چهار مورد افزایش قیمت نسبتا جزئی در بازار مواجه بودیم، اما به نظر می‌رسد روند کلی افزایش قیمت‌ها (به‌دلیل تحویل خودروهای تسهیلاتی به مشتریان و در نتیجه کاهش عرضه خودرو به بازار) تقریبا متوقف شده است.

پژو ۲۰۶ و تندر۹۰ خودروهایی هستند که طی هفته جاری افزایش قیمت کمی را تجربه کرده‌اند، با این حال سایر خودروها روندی با ثبات را به خود می‌بینند. فعالان بازار امیدوارند در هفته‌های پایانی سال و با توجه افزایش میل مشتریان به خرید خودرو، بازار با رونقی نسبی مواجه شود، هرچند رونق گرفتن بازار در آن برهه نیز نیازمند افزایش قدرت خرید مشتریان و بالاتر نرفتن قیمت خودروها است.

افزایش قیمت تندر۹۰ و ۲۰۶

اما به بازار برویم و ببینیم خودروها طی هفته جاری چه افت‌و‌خیزی را تجربه کرده است. به روایت نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در حال حاضر با قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی آن طی هفته‌جاری حکایت می‌کند. از سوی دیگر پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V۸ که آن هم با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده، در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر اما پژو ۴۰۵ که این هفته تغییر قیمتی را به خود ندیده، هم‌اکنون ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و سمند نیز ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اما از بازار رانا هم خبر می‌رسد، این خودرو بدون تغییر قیمت در هفته جاری، در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. از رانا که بگذریم این هفته تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. تیبا چند هفته‌ای می‌شود که در این قیمت ثابت مانده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است.

همچنین برای خرید پراید در مدل ۱۳۱ نیز باید ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر در هفته جاری حکایت می‌کند. برای خرید مدل ۱۱۱ پراید نیز باید ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته است؛ اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمتی طی هفته جاری نداشته‌اند. بر این اساس، سراتوی اتومات با قیمت برابر با ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دست به جیب شد. سری هم اما به خانواده تندر ۹۰ بزنیم که اعضای آن طی این هفته با تغییراتی در قیمت مواجه شدند.

به گفته فعالان بازار قیمت تندر۹۰ در مدل پارس‌خودرویی و E۲ آن افزایش یافته و این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۹ میلیون تومان دارد. این قیمت نشان می‌دهد تندر E۲ حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. همچنین پارس‌تندر نیز که ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری به خود دیده، در حال حاضر ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. اما از بازار تندر۹۰ مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو به عکس هم خانواده‌هایش، تغییر قیمت خاصی را طی این هفته تجربه نکرده است.

با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با همان قیمت ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. نگاهی هم اما به عضو جدید خانواده تندر۹۰ یعنی ساندرو بیندازیم که نیامده با افزایش قیمت مواجه شد. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر ساندرو در مدل اتومات قیمتی برابر با ۵۱ میلیون تومان دارد و این در حالی است که نمایندگی‌های پارس‌خودرو این محصول را ۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

همچنین مدل دنده‌ای ساندرو که در نمایندگی‌ها قیمتی برابر با ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد، در بازار تا مرز ۴۵ میلیون تومان نیز به فروش می‌رسد. ساندرو که به نوعی مدل‌هاچ بک تندر۹۰ محسوب می‌شود،خودرویی تازه وارد به‌شمار می‌رود و به رسم همه جدیدالورودهای بازار خودرو کشور، فعلا (در روزهای اولیه عرضه) با افزایش قیمت (نسبت به قیمت نمایندگی‌ها) مواجه شده است.

وارداتی‌ها در گمرک

اما بازار خودروهای وارداتی اگرچه تغییر قیمت خاصی را طی هفته جاری به خود ندیده، اما با ورود تدریجی مدل‌های ۲۰۱۶، مشتریان رفته رفته باید با قیمت‌های قبلی خداحافظی کنند. این البته در شرایطی است که هم‌اکنون برخی خودروهای ۲۰۱۶ به‌دلیل مشکلی که در استاندارد مربوط به مه‌شکن دارند، در گمرک مانده‌اند. البته آن طور که خبر می‌رسد، این مشکل با مجوزی که اخیرا سازمان استاندارد صادر کرده، تقریبا حل شده و خودروهای موردنظر به تدریج وارد بازار خواهند شد.

در حال حاضر نیز برخی خودروهای ۲۰۱۶، روانه بازار شده‌اند و از همین رو اختلاف قیمت میان آنها و مدل‌های ۲۰۱۵، به‌چشم می‌آید. طبعا با آمدن خودروهای مانده در گمرک، بازار وارداتی‌ها با افزایش قیمت بیشتری ناشی از اختلاف مدل (۲۰۱۶‌ها با ۲۰۱۵‌ها) را به خود خواهد دید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      30 میلیون باید بدی آشغال بخری!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج