جاباما
۲۸۴۵۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خودروهای خودران کیا در راه بازار

خودروساز کره‌ای کیا موتورز در صدد است با استفاده از فناوری خود تا سال ۲۰۳۰ خودروهای خودران به بازار عرضه کند.

خبرگزاری ایسنا: خودروساز کره‌ای کیا موتورز در صدد است با استفاده از فناوری خود تا سال ۲۰۳۰ خودروهای خودران به بازار عرضه کند.

کیا که شرکت تابعه هیوندای است، پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خودروهایی با امکانات اتوماتیک به بازار معرفی کند و در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) لاس‌وگاس برنامه‌اش برای معرفی یک خودروی تمام اتوماتیک را اعلام کرد.

نایب رییس کیا در لاس وگاس اظهار کرد: این خودروساز تا سال ۲۰۳۰ با استفاده از فناوری خودران، خودروهای تمام اتوماتیک به بازار عرضه خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۰ خودروهایی با قابلیت‌های اتوماتیک عرضه خواهد کرد و در همین راستا در سه سال آینده حداکثر دو میلیارد دلار برای طراحی فناوری‌های ضروری هزینه می‌کند.

کیا جدیدترین خودروسازی است که سرمایه‌گذاری در خودروهای خودران را اعلام می‌کند. به عقیده تحلیلگران، طراحی خودروهای خودران یک پروسه تدریجی است که با عرضه امکانات اتوماتیکی مانند کمک به پارک خودرو و اجتناب از تصادف آغاز شده است.

رانندگی اتوماتیک یکی از موضوعات مهم نمایشگاه امسال CES بوده است و خودروسازان متعددی به رونمایی برنامه‌هایشان به همراه فناوری‌های خودرو پرداختند. همچنین اعلام شراکت میان خودروسازان و شرکت‌های فناوری در عرصه طراحی فناوری خودران، یکی از رویدادهای کلیدی این نمایشگاه بود.

فورد نیز اعلام کرده است، با هدف سرعت بخشیدن به روند طراحی خودروهای تمام اتوماتیک، قصد دارد شمار خودروهای خودران آزمایشی خود در آمریکا را به ۳۰ دستگاه افزایش دهد و پیش‌بینی کرد خودروهای خودران تا سال ۲۰۲۰ در بازار آمریکا موجود خواهند بود.

شرکت انویدیا هم در نمایشگاه CES با رونمایی رایانه کوچک طراحی شده برای خودروهای خودران، اعلام کرد گروه خودروسازی ولوو نخستین مشتری دستگاه جدید خواهد بود.

ولوو قصد دارد این دستگاه را در ۱۰۰ خودرویی که در سال ۲۰۱۷ در راستای استفاده آزمایشی از فناوری خودران در گوتنبرگ سوئد مورد استفاده قرار می‌گیرند، نصب کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، با این‌همه، کارشناسان صنعت خودرو به وجود موانع فنی و حقوقی اشاره کرده‌اند که برای راه پیدا کردن خودروهای خودران به بازار باید رفع شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج