جاباما
۲۸۵۱۳۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تغییرات جدید کاری در سال ۲۰۱۶

از ظهور اقتصاد اشتراکی گرفته تا انعطاف پذیری فراهم شده توسط فناوری های تازه برای دورکاری، چشم انداز محیط کاری که ما امروز می شناسیم سریع تر از هر زمان دیگری در حال تغییر و تحول است.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: از ظهور اقتصاد اشتراکی گرفته تا انعطاف پذیری فراهم شده توسط فناوری های تازه برای دورکاری، چشم انداز محیط کاری که ما امروز می شناسیم سریع تر از هر زمان دیگری در حال تغییر و تحول است. برخی از این تغییرات کوچک، و برخی دیگر تغییرات عمده ای محسوب می شوند، اما همه ی آنها بر نحوه ی استخدام، اخراج و مدیریت در سال های پیش رو تأثیرگذار خواهند بود.

تغییرات جدید کاری در سال 2016

ده کارآفرین از شورای کارآفرینان جوان امریکا (YEC) پیش بینی های خود را از روند های در حال ظهور آینده در حوزه ی کار و تغییراتی که در محیط کار ما به وجود می آورند ارائه کرده اند که مطالعه ی آنها می تواند برای هر کسی که نیم نگاهی به آینده ی این حوزه دارد مفید باشد.

۱- انعطاف پذیری بیشتری برای کارمندان فراهم خواهد شد

توماس اسمیل از اف. ای. اینترنشنال می گوید: «یکی از دغدغه های روزافزون کارکنان در سال ۲۰۱۶ نیاز به انعطاف پذیری بیشتر است. ساعات کاری کارکنان طولانی تر از گذشته شده است و اغلب مواقع از آنها انتظار می رود خارج از این ساعات نیز در دسترس باشند.

با دسترسی پذیر تر شدن فناوری، دفاتر و ارتباطات از راه دور، هیچ دلیلی برای دریغ کردن انعطاف پذیری مورد انتظار کارکنان از سوی کارفرمایان وجود نخواهد داشت».

۲- تعداد مشاوران از کارمندان پیشی خواهد گرفت

بروک برگمن از شبکه ی متحد کسب و کار اعتقاد دارد: «با افزایش روزافزون کسانی که دوست دارند سبک زندگی دورکاری را برای خود انتخاب کنند، خیلی از این تعداد در واقع شانس خود را امتحان خواهند کرد و به جای اشتغال به یک شغل سنتی با ساعات مشخص، تصمیم می گیرند کار خودشان را انجام بدهند.

با افزایش تعداد کارمندانی که این مسیر را برای خود بر می گزینند، کسب و کار ها بیش از هر زمان دیگری از فرصت های بهتری برای به کار گیری مشاوران کار کشته بهره مند خواهند بود که این، می تواند نسبت به استخدام شتاب زده ی یک نفر به صورت تمام وقت گزینه ی بهتری باشد».

۳- دفاتر کار فضای خانگی تری پیدا خواهند کرد

تغییرات جدید کاری در سال 2016

شان کلی، از اسنک نیشن پیش بینی می کند: «شرکت ها سعی خواهند کرد دفاتر کار خود را بیشتر به محیط خانگی نزدیک کنند، و مثلاً آشپزخانه را در مرکز فضای کاری خود در نظر بگیرند به جای آنکه آن را در اولویت های بعدی قرار دهند.

پژوهش ها نشان داده اند کارمندانی که در کنار یکدیگر غذایشان را صرف می کنند همکاران بهتری برای یکدیگر خواهند بود و این موضوع در محیط های کاری بازتاب خواهد یافت.

دوران غذاخوری ها و اتاق های استراحت رنگ و رو رفته و کثیفی که در گوشه ی دورافتاده ای از دفاتر قرار داشتند دیگر گذشته است. فضاهای منعطف و کافه های کوچک، در محیط های کاری آینده فراگیر خواهند شد».

۴- محیط های کاری رسمیت کمتری خواهند داشت و لذتبخش تر خواهند شد

کریستوفر کلی از کانوین اعتقاد دارد: «محیط های کاری غیر رسمی تر و لذتبخش تر از گذشته خواهند شد. با قرار گرفتن نیروی کار جوان در موقعیت های شغلی و رقابت شرکت ها بر سر تصاحب استعداد های تازه، کسب و کار ها به سمت پیروی از امثال گوگل و فیسبوک گرایش پیدا خواهند کرد و دفاتر کارشان را خانگی تر طراحی خواهند کرد».

۵- شاهد یک دگرسویی به سمت خدمات مبتنی بر تقاضا خواهیم بود

تغییرات جدید کاری در سال 2016

زاک بایندر از رنکلب می گوید: «در راستای موفقیت شرکت های بی نیاز از پول نقد، ارائه دهنده ی خدمات مبتنی بر تقاضا و سلف سرویس، باید منتظر بود این نوع خدمات در سال آینده نقش بسیار بزرگ تری بازی کنند.

همچنین باید انتظار داشته باشیم نقش های مدیریتی، حسابداری و پشتیبانی بیشتری با خدمات اوبر مانند جایگزین شوند. این مسئله باعث می شود مهارت های فهرست کارمندان مستقر در منزل از هر زمان دیگری بیشتر باشد».

۶- کسب و کارهای بیشتری برای انجام کارهای خود به برونسپاری روی خواهند آورد

اما دی لو از شیفت گیگ پیش بینی می کند: «با ادامه ی بهبود توانایی کارکنان در تحقق هوشمندانه ی رشد کسب و کار و غلبه بر چالش های کاریِ فصلی به واسطه ی ابزار های داده محور، کسب و کار های بیشتری از مزایای برونسپاری بسیاری از مشاغل و عملکرد ها آگاه خواهند شد؛ هرچه باشد مدیران دوست دارند کار مناسب را با هزینه ی مناسب به شخص مناسب واگذار کنند. توانایی بزرگ کردن و یا کوچک کردن مطمئن و فوریِ نیروی کار بخشی از آینده ی کار خواهد بود».

۷- شیوه های انعطاف پذیر تر و شفاف تری برای جلب مشارکت ذی نفعان وجود خواهد داشت

کریس کانسیالوزی از گاتم کالچر می گوید: «رهبران کسب و کار ها همچنان این موضوع را درک خواهند کرد که باید شیوه های تازه و نوآورانه ای برای مشارکت دادن ذی نفعان کسب و کار خود پیدا کنند، به گونه ای که برای تمام طرف های مشارکت کننده ارزشی خلق شود. سازمان هایی که بتوانند راه های انعطاف پذیر و شفافی برای جمع سپاری تصمیم گیری های خود پیدا کنند در سال ۲۰۱۶ کم کم از رقبای خود پیشی خواهند گرفت».

۸- تفکر «تجربه ی کاربری» در شرکت های بیشتری اعمال خواهد شد

سیمون برگ از سیروز نیز می گوید: «من فکر می کنم در سال ۲۰۱۶ شرکت های بیشتری تفکر تجربه ی کاربری را در درون خود به کار خواهند گرفت. خود ما به تازگی دفتر کار خود را با هدف هم راستایی با چرخه ی حیات مشتریانمان بازچینی کرده ایم تا تمام نقاط دست به دست شدن وظایف در محل استقرار افراد بازتاب پیدا کند.

این کار باعث می شود تیم ها به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تعامل بهتری با هم داشته باشند. شرکت ها روز به روز روی استفاده ی حداکثری از تیم های مختلف خود تمرکز بیشتری می کنند، به همین دلیل شاهد تغییرات درونی بیشتری از این جنس خواهیم بود».

۹- فرصت های بیشتری برای دورکاری به وجود خواهد آمد

تغییرات جدید کاری در سال 2016

لوئیجی ووگ از گروه ویویِر اعتقاد دارد: «به خاطر پیشرفت های حاصل شده در دستگاه های قابل حمل و ابزار های کار گروهی، به حضور فیزیکی کارمندان برای مدت زمانی تعیین شده در دفاتر کار شرکت ها دیگر نیازی نخواهد بود. به همین دلیل دورکاری رشد خواهد داشت، چون فناوری ارتباطات حالا این اجازه را به کارکنان می دهد که از خارج از اداره ی خود به داده ها و ابزار های بیشتری در داخل شرکت دسترسی داشته باشند و به شکلی مؤثر تر از هر زمان دیگری با یکدیگر در تماس باشند».

۱۰- راه های بیشتری برای ارتباط و تعامل از راه دور در دسترس قرار خواهد گرفت

بلر توماس از ای مرچنت بروکر نیز اعتقاد دارد: «دیگران ممکن است ۲۰۱۶ را سال دفاترِ دور از هم بدانند. اما برای بسیاری از ما در کسب و کار های فنی، از شتاب گرفتن این روند چند سالی می گذرد.

ما سال ۲۰۱۶ را سال برقراری ارتباطی بهتر و جذاب تر میان این دفاتر می دانیم که در آن شیوه های قرارگیری تیم های مختلف و دور از یکدیگر در کنار هم، از ابزار های گفتگوی صوتی و ویدیو کنفرانس های سابق معنادار تر خواهند بود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج