جاباما
۲۸۵۸۵
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

Nexus ۷؛ ابر تبلت ارزان قیمت

تبلت نکسوس ۷ یک تبلت هفت اینچی با سیستم عامل اندروید ¼ است. قرار است این تبلت اولین نمونه محصولی باشد که با این سیستم عامل در بازار عرضه می شود.

Nexus 7؛ ابر تبلت ارزان قیمت

مجله یکشنبه: تا آخر هفته جاری قرار است نکسوس 7، تبلت 7 اینچی گوگل که با همکاری ایسوس ساخته شده است به بازار عرضه شود. گوگل دو هفته پیش در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل IO حاضران را با معرفی جدیدترین محصول خود میخکوب کرد. هر چند مشتریان از همان روز می توانستند با ثبت سفارش در وب سایت گوگل پلی این تبلت را پیش خرید کنند. این تبلت قرار است این هفته در کشورهای آمریکا، استرالیا، بریتانیا و کانادا به صورت رسمی عرضه شود. یک تبلت قدرتمند 7 اینچ با قیمت کم که به شکل جدی می تواند بازی در میدان رقابت تبلت ها را به نفع خود تمام کند. تنها 200 دلار قیمت دارد.

این در حالیست که تنها رقیب این محصول با چنین قیمتی در بازار تبلت کیندل فایر آمازون است که با مشخصاتی بسیار ساده تر و ضعیف تر توانایی بسیار کمی برای رقابت با این دستگاه دارد. در مقابل اپل با آی پد جدید بیش از 700 دلاری و سامسونگ با تبلت هایی در همین بازه قیمت توانایی رقابت با قیمت گوگل در بازار را نخواهند داشت. به نظر می رسد گوگل با استفاده از حداکثر توانش در کاهش قیمت تمام شده و در عین حال صرف سوبسید زیاد برای کم کردن قیمت در بازار تلاش می کند تا بیش از هر زمان دیگر در بازار سخت افزارهای همراه وارد شود.

گوگل با سیستم عامل اندروید وارد بازار دستگاه های همراه شد و بعد از غلبه بر اپل در رقابت تلفن های هوشمند، این بار مستقیما وارد بازار سخت افزار شده است تا با تبلت خود تحت برند نکسوس یکه تازی اپل در این بازار را محدود کند. ایسوس که پیش از این با تبلت - لپ تاپ خود، ترنسفورمرز، وارد بازار تبلت شده بود این بار به کمک گوگل آمده است تا محصول جدید خود را به بازار عرضه کند. این تبلت ارزان قیمت در بدترین حالت ممکن اگر به بازار ایران بیاید قاعدتا بیش از 500 هزار تومان قیمت نخواهد داشت که به نسبت قیمت های بیش از 1/5 میلیون تومانی تبلت های خوب دیگر در بازار ایران بسیار مناسب است. هر چند تا زمان یکه این دستگاه راه به بازارهای ایران پیدا کند باید چند ماهی منتظر ماند.

Nexus 7؛ ابر تبلت ارزان قیمت

نکسوس ۷ چه ویژگی هایی دارد؟

تبلت نکسوس ۷ یک تبلت هفت اینچی با سیستم عامل اندروید ¼ است. قرار است این تبلت اولین نمونه محصولی باشد که با این سیستم عامل در بازار عرضه می شود. هر چند این تبلت بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار (به نسبت ظرفیت حافظه) قیمت دارد اما با تبلت های هم قیمتش از لحاظ ویژگی ها غیرقابل مقایسه است و در واقع می توان آن را با تبلت هایی با قیمت هایی نزدیک به سه برابر آن مقایسه کرد. گوگل در واقع این تبلت را مستقیما تولید نکرده است، همانگونه که محصولات پیشین برند نکسوس توسط تولیدکنندگان سخت افزار مانند اچ تی سی، موتورولا و سامسونگ تولد می شد این بار هم گوگل سراغ ایسوس رفته است تا سخت افزار لازم برای این تبلت را برای آنها بسازد. جنس بدنه و قطعات به کار رفته در این محصول بسیار با کیفیت هستند و آن را در بین محصولات با کیفیت بازار قرار می دهند.

این دستگاه پردازنده قوی چهار هسته ای ان ویدیا تگرا ۳ در اختیار دارد و دو مدل ۸ و ۱۶ گیگابایتی از آن عرضه می شود. کارت گرافیک ۱۲ هسته ای ۴۱۶ مگا هرتزی (مجموعا نزدیک به ۵ گیگاهرتز قدرت پردازش) از مهمترین قطعات متمایز کننده به کار گرفته شده در این دستگاه است. این دستگاه با رم یک گیگابایتی در واقع حافظه ای همسطح آی پد جدید و دو برابر کیندل فایر دارد. این تبلت برخلاف آی پد تنها از یک دوربین جلو برخوردار است که برای ویدئو چت مناسب است، اما از دوربین پشت برای عکاسی برخوردار نیست. (هر چند در تبلت ها دوربین پشت زیاد هم کاربردی نیست و از نقاط ضعف این تبلت محسوب نمی شود.) صفحه نمایش این دستگاه رزولوشنی برابر با ۸۰۰×۱۲۰۰ دارد که برای یک صفحه نمایش ۷ اینچی بسیار مناسب است اما قابل مقایسه با رزرولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ آی پد ۷/۹ اینچی نیست.

این دستگاه با صفحه نمایش ال سی دی با فن آوری آی پی اس یکی از صفحه نمایش های بسیار خوب موجود در بازار را انتخاب کرده است. یکی از مهمترین ویژگی های این تبلت باتری بسیار قوی ۴۳۲۵ میلی آمپری آن است که گوگل قول داده در حالت استفاده دائم بتواند تا ۸ ساعت جواب بدهد. گوگل یک ویژگی منحصر به فرد هم به این دستگاه اضافه کرده است، خرید هر دستگاه نکسوس ۷ یک کارت جایزه ۲۵ دلاری برای خرید آب های اندرویدی دستگاه از گوگل پلی در اختیار شما قرار می دهد که تقریبا برابر با ۱۰ درصد تخفیف در قیمت دستگاه است.

Nexus 7؛ ابر تبلت ارزان قیمت


نقاط ضعف نکسوس 7 چیست؟

نکسوس 7 که با توجه به قیمت عرضه آن در بازار از هر نظر تبلت مناسبی به نظر می رسد نقطه ضعف هایی هم دارد. بسیاری معتقدند صفحه نمایش 7 اینچی پاشنه آشیل این دستگاه برای فروش محسوب می شود. هم سامسونگ و هم اپل در بازار تبلت ها با تبلت های 10 اینچی موفق بودند. فروش تبلت های 7 اینچی سامسونگ، تبلت 7 اینچی بلک بری (پلی بوک) و دیگر برندهای تولیدکننده تبلت به نسبت تبلتهای 10 اینچی بسیار ناامیدکننده بود. بسیاری معتقدند این سایز صفحه نمایش برای مطالعه متون مناسب نیست. از دیگر ایرادهایی که به این دستگاه وارد می شود، این است که گوگل امکان زیادی برای افزایش حافظه دستگاه در اختیار خریداران قرار نداده است.

این دستگاه تنها با ظرفیت های 8 و 16 گیگابایتی عرضه شده است و امکان افزایش حافظه با کارت های حافظه در آن تعیین نشده است. در برابر آی پد جدید با سه مدل 16، 32 و 64 گیگابایتی گزینه های بیشتری برای حافظه در اختیار خریداران قرار می دهد. از دیگر انتقاداتی که به این دستگاه وارد شده است کم بودن زاویه مناسب دید صفحه نمایش آن است. هر چند دستگاه از روبرو تصویر شفاف و خوبی را نمایش می دهد اما با تغییر زاویه صفحه نمایش نسبت به چشم این تصویر به نسبت مات تر می شود و کمتر قابل ملاحظه است. از دیگر مشکلات ذکر شده برای این دستگاه عدم اتصال به شبکه های مخابراتی تری جی و فور جی و عدم وجود ورودی یو اس بی 3 در آن است.

Nexus 7؛ ابر تبلت ارزان قیمت


Nexus 7

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 4/1 (جلی بین)

باتری: 4325 میلی آمپر بر ساعت، با شارژر میکرویواس بی

پردازنده: ان ویدیاتگرا 3، چهار هسته 2/1 گیگاهرتزی

ظرفیت حافظه: دو مدل 8 و 16 گیگابایتی

صفحه نمایش: 7 اینچ ال سی دی آی پی است، مولتی تاچ، رزولوشن 800×12800 ضد خش

کارت گرافی: ان ویدیاجی فورس یو ال پی با 12 هسته 416 مگاهرتزی

دوربین: دوربین جلو 2/1 مگاپیکسلی

ابعاد: 198/5×120×10/5 میلی متر

وزن: 340 گرم

ارتباط بی سیم: بلوتوث 4، میکرو یو اس بی 2، ان اف سی، وای فای
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داوود

      رقیب اصلی ایپد

    • صبا

      من سفارشی میخواستم نه اصلا خوب نبود..!

    • Amir

      دوستان من یک تبلت ۷اینج تو بازار خریدم با برند iTab مشخصاتش عالیه دوتاسیم کارت میخوره با قابلیت مکالمه رزولیشن تصویرش ۱۰۲۴×۶۰۰ – اندروید ۴٫۰٫۴ – ۳G روهم پشتیبانی میکنه – وایرلس بلوتوث HDMI هم داره قیمتش هم ۸۵۰٫۰۰۰ تومان

    • sina

      گوگل نکسوس 7 بهترین رقیب آیپد مینی

    • asal

      iاخر خوبه یا نه؟

    • ممد

      عالی و بی نقسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج