جاباما
۲۸۵۹۰۱
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

روایت ۲۰:۳۰ از حوادث ۸۸ دل نشین شد

علي مطهري درباره پوشش خبری امسال سال ۸۸ در بخش خبری ۲۰:۳۰ گفت: از صدا و سیما به خاطر این که امسال در ایام ۹ دی گزارش های واقعی تر و منصفانه تری از حوادث سال ۸۸ داشت تشکر می کنم. همچنین از رئیس قوه قضائیه می خواهم که مسئله حصر بدون حکم دادگاه را که خلاف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است حل و فصل نمایند.

خبرآنلاین: نماینده تهران در نطق امروز خود، مقصر اصلی در قضیه حمله به سفارت عربستان را نیروی انتظامی دانست.

متن کامل نطق علي مطهري در جلسه علني امروز مجلس از اين قرار است:

اعدام گستاخانه عالم ربانی و مجاهد پاکباز آیت الله نمر توسط حکومت مستبد سعودی صرفا به جرم انتقاد و اعتراض، حاکی از بازگشت آل سعود به جاهلیت قبل از اسلام و یادآور خونخواری عرب دوره جاهلیت و نیز خشونتهای مذهبی قرون وسطی در اروپاست. حکام آل سعود با بازگشت به ارزشهای دوره جاهلیت مانند غرور و تبختر و تعصب نژادی و قبیله ای، خاطره ابوجهل و ابوسفیان را زنده کرده اند.

پیغمبر اسلام از عرب جاهلی ملتی متمدن و بافرهنگ ساخت و آل سعود در حال بازگشت به اصل خود است. پاسخ گستاخی عربستان را باید در یمن، سوریه، عراق و بحرین و نیز با اجرای برجام داد.

عربستان از این که ایران با منابع غنی ثروت و نیروی انسانی متخصص فراوان از انزوا خارج و به حالت طبیعی بازگردد، خصوصا با توجه به نفوذ معنوی و ایدئولوژیک ایران در جهان اسلام، به شدت نگران است و شاید با الهام از دوست دیرینه اش اسرائیل خوابهایی برای ایران دیده است. به هوش باشیم و مانند ماجرای سفارت عربستان در دام او گرفتار نشویم.

بدون شک مقصر اصلی در قضیه سفارت عربستان نیروی انتظامی بوده است. پس از اعدام فجیع آن عالم و رهبر دینی، بسیار روشن بود که عواطف مذهبی و انسانی هر مسلمانی تحریک شده و عده ای، چه سازمان یافته و چه خودجوش، به سوی سفارتخانه حرکت می کنند ولی نیروی انتظامی به صرف این که این افراد منتسب به فلان نهاد هستند از انجام وظیفه خود سر باز می زند، مشکلی که در حادثه شیراز نیز وجود داشت. لذا نیروی انتظامی درباره این اتفاق که به نفع عربستان تمام شد باید پاسخگو باشد.

کنگره آمریکا چندی است که با هدایت لابی صهیونیسم تلاش مذبوحانه ای را برای اجرا نشدن برجام آغاز کرده است. به نظر می رسد که مجلس ایران باید در خصوص قانون محدودیت صدور ویزا برای ورود به ایران، مقابله به مثل کند و با مصوبه ای، مثلا برای ورود خبرنگاران و تجار آمریکایی به ایران محدودیت هایی قائل شود.

مشارکت بالا در انتخابات آینده موجب عزت و استحکام بیشتر و ارتقاء جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان و جلب احترام ملل دیگر نسبت به ملت ایران است. پس حتی منتقدان و مخالفان نیز شرکت کنند.

دو جریان سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی در ایران دارای نقاط قوت و ضعف هستند. نقطه ضعف اصلی اصولگرایان کم توجهی به آزادیهای اساسی ملت و حقوق شهروندی است که بسیاری از بی قانونی ها و بی عدالتی ها را تحت عنوان حفظ نظام توجیه می کنند. و نقطه ضعف اصلی اصلاح طلبان تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاهی به نام آزادی در این امور سهل انگاری می شود.

تشکل «صدای ملت» بر آن است که ضمن حفظ نقاط قوت این دو جریان سیاسی، این دو نقطه ضعف آنها را برطرف نماید. لذا حضور خود در میدان سیاست را به عنوان راه سوم به دلیل نیاز جامعه امروز ایران به این جریان فکری و سیاسی، ضروری می داند و به همین جهت فهرست انتخاباتی ارائه خواهد کرد.

قطعاً اولویت های مجلس دهم اقتصاد و سیاست داخلی خواهد بود. مجلس نهم با همه نقاط قوت خود، در حوزه سیاست داخلی و اجرای فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت، کارنامه درخشانی ندارد.

از قضا رعایت حقوق ملت، در اقتصاد کشور هم اثرگذار است. مثلا آزادی مطبوعات و به طور کلی رسانه ها همیشه مانع تخلفات بزرگ اقتصادی است و رانت خواریها و اختلاس های بزرگ معمولا در دوره محدودیت رسانه ها رخ داده است. لذا مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی یا قوه چهارم یک حکومت نامیده اند.

ریشه بسیاری از فسادهای اقتصادی در کشور ما دخالت مستقیم و غیرمستقیم برخی افراد وابسته به نهادهای حکومتی در پروژه های بزرگ اقتصادی است و مسئولان با اعتماد به آنها و بدون نظارت کافی، به این افراد میدان می دهند و مردم نیز اعتماد می کنند و در این شرکتها سرمایه گذاری می نمایند و پس از مدتی نهادهای نظارتی و قوه قضائیه مانع ادامه کار آنها می شوند ولی به دلیل همان روابط و ملاحظه کاری ها و رودربایستی ها قدرت حل و فصل سریع آن را ندارند و در این میان مردم دچار خسارت می شوند.

نمونه این قضیه ماجرای پدیده شاندیز و موسسه ثامن الحجج و موسسه میزان است که هزاران سهامدار سرگردان شده اند. از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر کشور و قوه قضائیه می خواهم که هرچه سریعتر بدون ملاحظه کاری به این ماجرا خاتمه دهند که امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: انما یقیم امر الله من لا یصانع و لایضارع و لا یتبع المطامع (تنها، کسی می تواند امر خدا را اقامه کند که از جمله اهل ملاحظه کاری و رودربایستی نباشد). از رئیس جمهور محترم نیز درخواست دارم که توجه ویژه به این موضوع داشته باشند به طوری که تا قبل از انتخابات لااقل راهکار مشخصی اعلام شود.

از سهامداران محترم نیز درخواست می کنم که همچنان صبر و متانت خود را حفظ کنند و مبادا ابزار دست دشمنان واقع شوند و بدانند که مجلس این موضوع را با جدیت دنبال می کند.

در مسئله آلودگی هوای تهران اینجانب پیشنهاد می کنم که تا زمان اجرای یک برنامه دقیق با مدیریت واحد در این زمینه، هر سال در ماه های آذر و دی طرح زوج و فرد در تهران اجرا شود بلکه هوای تهران به مرز هشدار و اضطرار نرسد.

از شهرداری تهران خصوصاً معاونت اجتماعی و فرهنگی آن به دلیل همت قوی و برنامه ریزی دقیق برای جمع آوری معتادان محله هرندی تهران و انتقال آنها به اماکن مناسب و اجرای برنامه های تربیتی برای آنها صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم سایر دستگاهها به همکاری خود با این طرح ادامه دهند.

از صدا و سیما به خاطر این که امسال در ایام 9 دی گزارش های واقعی تر و منصفانه تری از حوادث سال 88 داشت تشکر می کنم. همچنین از رئیس قوه قضائیه می خواهم که مسئله حصر بدون حکم دادگاه را که خلاف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است حل و فصل نمایند.

احکام دادگاه حادثه شیراز از نظر اینجانب عادلانه نبود، اگر چه نفس این اتفاق در جمهوری اسلامی که بالاخره یک گروه فشار وابسته به یک نهاد، محاکمه و احکامی برای آنها صادر شد یک پیروزی و امر مبارکی محسوب می شود.

اما آنچه که امروز مورد نیاز جامعه ماست مسئله وحدت است. قرآن کریم تفرقه و تشتت را یکی از عوامل چهارگانه انقراض امتها و جامعه ها برشمرده است.

این پدیده که اصلاح طلبان از شکست دولت اصولگرا خوشحال شوند و اصولگرایان از شکست دولت اصلاح طلب، بلیه ای است که کشور ما دچار آن شده است. سیاست حذف برای کشور ما سم مهلک است. آقای احمدی نژاد با هدف حذف جناب آقای هاشمی رفسنجانی بر مسند ریاست جمهوری نشست اما دیدیم نه تنها نتوانست این کار را انجام دهد بلکه کشور را با مشکلات جدی مواجه کرد.

اینجانب در ابتدای دولت آقای روحانی به ایشان پیغام دادم که برای ایجاد وحدت در کشور یکی از وزرای موفق دولت گذشته را در کابینه قرار دهید. همه به یاد داریم که «وحدت کلمه» ترجیع بند کلام امام بزرگوارمان بود. کشور را همه با هم باید اداره کنیم و سیاست حذف را که منجر به بی اخلاقی ها و بی دینی ها می شود کنار بگذاریم که امروز مشکل اساسی کشور ما کمبود تقوا و اخلاص است، همان چیزی که بارها مورد تأکید امام (ره) و رهبر گرانقدر انقلاب بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله حصر درست نیست،
      اعدام باید گردنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بترکه چشم بدخواهان کروبی و موسوی

    • بدون نام

      چه دلنشینیی
      چه 20.30 یی
      چه دل خوشی
      ساده نباش

    • بدون نام

      کی از وزرای موفق دولت گذشته را در کابینه قرار دهید
      کی مثلا؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • زهرا

        دکتر صالحی

    • ebi

      خوب معلوم شد صدا و سیما بی طرفه
      اما برترین ها فقط طرف اصلاح طلب ها رو نگه میدارد

      پاسخ ها

      • asad

        همچین بی طرف هم نبود همان جبهه گیری های خطی

    • پدرام

      آقاي مطهري نزديك انتخاباتِ .شما زياد جدي نگيريد

    • ليلا

      تكبير

    • بدون نام

      اگه فکر میکنین سال 88 روایت دلنشینی هم داره یه فکری به حال دلتون بکنید...

      پاسخ ها

      • روح الله

        ایول
        گل گفتی

    • شهروند

      با سلام به اقای مطهری عزیز چنر نکته دربیانات شما قابل پاسخ است (یک) اگر اصولگریان همه پروند ه هایشان سیاه باشد فقط یک کار خوب خدا پسندانه داشته باشند انهم راعایت حقوق شهروندی است انهم در امر به معروف است چون خودم دارای شش فرزند هستم لمس می کنم(2) من بعنوان یه رزمنده بسیجی دفاع مقدس تا عمرم موسیقی گوش ندادم گواهی می دهم در این راستا نیروی انتظامی در این مورد کار خدا پسندانه انجام داده(3) دولت عربستان با تیر مستقیم زمان امام خمینی که اقای کروبی سر پرست حجاج بودنند صدها نفر را قتل عامل کرد و چندی پیش نیروی انتظامی عربستان یه عمل شنیع با شهروندان ایرانی انجام داد کمترین حکم در باره انها سنگ سار است ولی باز هم وزیر خارجه محترم جمهوری اسلامی ایران با انسانیت رفت در تشیع جنازه ملک عبدالله با احترام خاص شرکت کرد انها به جای دادن دسته گل 400 جنازه اگر نبود بیانات مقام معظم رهبری همه را دست جمعی در یک چاله می کرد(4) من یک حذب الله هستم اگر حتی لا مذهب هم به لانه فساد عربستان حمله کرده دستش را می بوسم چونه این موضوع مساوی با عملکرد دانشجویان پیرو خط امام اشغال لانه جاسوزی امریکا در زمان امام که انقلاب دوم نامید می دانم البته من در باره جمع اوری معتادان با اقای مطهری هم عقیده هستم اگر دولت محترم بتواند این کار را به سر وسامان برساند کار بسیار بزرگی کرده

    • بدون نام

      آنقدر سیمای میلی دروغ گفته وبد عمل کرده که این جزئی کارش مستحق تشویق بوده

    • احمدی

      مردم ایران شجاع وبابصیرت هستند حتی بهتر از مدینه النبی زمان رسوال الله امام خمینی این را من اضافه کنم حتی بهتر وبهتر از مسئولین هر کجا مسولین سستی نشان دادنند در برابر دشمنان جمهوری اسلامی ایران انها قاطعیت نشان خواهند در برابر دشمانان اسلام ناب محمدی مسولین عزیز ترحم در برابر پلنگ تیز دندان بود ستمکاری به حال گوسفندان

    • صابر

      دلار رد شده از 3700 اونوقت سرتون رو گرم كردن به اين چيزا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج