۲۸۵۹۴۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

برجام، صدای رسایی را درآورد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخلف طرف غربی در اجرای برجام پیگیر شده است گفت: نامه نوشتند که این مسئله را رفع می کنیم.

خبرگزاری مهر: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با اشاره به اینکه آیا مجلس دستور کار مهمتری از عمل به فرمان های رهبری دارد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که در سراسر دوره هشت ساله اجرای برجام وضع هرگونه تحریم در هر سطح از جمله به بهانه تروریست و حقوق بشر توسط هر یک از کشورهای طرف مقابل نقض برجام بوده و دولت موظف است مطابق بند سه مصوبه مجلس عمل کند.

وی افزود: مطابق مصوبه مجلس دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل را رصد کرده و اقدامات متقابل را انجام دهد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: هم آقای ظریف، هم آقای آملی لاریجانی، هم آقای ولایتی، هم آقای شمخانی و هم شما گفتید که این تحریم هایی که بعد از برجام اعمال شده نقض برجام است.

رسایی اظهار داشت: ۱۱ تحریم دیگر هم در دست اجرا دارند و شما عضو کمیته نظارت بر اجرای برجام هستید که گفته اید برجام نقض شده است رهبری هم که فرمودند مطابق مصوبه مجلس عمل شود پس چرا بیش از این معطل باشیم؟

وی گفت: سانتریفیوژها را جمع کردند، وزارت خارجه پیام تبریک داد. لطفا برای هفته آینده ترتیبی دهید تا وزارت خارجه به مجلس درباره آن گزارش دهد.

در پاسخ به تذکر حمید رسایی علی لاریجانی گفت: آنقدر که شما می گویید وضع اسفناک نیست، پیگیری شده که طرف غربی تخلف خود را قطع کند.

وی گفت: آنها نامه نوشتند که این مسئله را رفع می کنیم اگر انجام نشد با آن مقابله می کنیم. به هر حال برجام سازوکار این مسائل را داده است و هرکاری رفتار متناسب خود را می طلبد شما که نمی خواهید منافع ملی از بین برود.

لاریجانی افزود: یکی از دوستان شما عنوان کردند که طبق فرمان رهبری باید مواد غنی شده را طی چند مرحله در اختیار غرب قرار می دادیم اما اینگونه نبوده است در حالی که نگرانی ما از عدم تعهد طرف مقابل بوده ولی وقتی آنها یک جا همه مواد طبیعی را آوردند لازم نبود که ما خلاف آن عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منظور من درباره مسئله روادید است که تخلف شده اما نمی توانیم کل برجام را به خاطر یک اشتباه نادیده بگیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amin

      خداروشکر رد صلاحیت شد

    • بدون نام

      دگه هر چه تلاش کنی فایده نداره کیفتو ببند باید بری خانه اقای رسایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج