جاباما
۲۸۶۱۳۳
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

خودنمایی شپش ها در مدارس اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: امسال هیچ مدرسه ای در اهواز پیدا نمی شود که &#۰۳۹;شپش&#۰۳۹; در آن خودنمایی نکرده باشد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: امسال هیچ مدرسه ای در اهواز پیدا نمی شود که 'شپش' در آن خودنمایی نکرده باشد.

مهرداد شریفی دوشنبه در یازدهمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز، با اشاره به شیوع شپش در مدارس اهواز اظهار کرد: این بیماری یک مساله اجتماعی است و فقیر و غنی نمی شناسد و در مدارس مرفه و کم برخوردار احتمال شیوع و سرایت آن وجود دارد بنابراین آموزش پیشگیری و درمان این بیماری در کنترل آن بسیار موثر است.

وی همچنین نسبت به شیوع بیماری سالک در اهواز نیز هشدار داد و گفت: دو مرکز تخصصی درمان سالک در شرق و غرب اهواز با استانداردهای بهداشتی راه اندازی شده است.

شریفی تصریح کرد: سالک نوعی بیماری انگلی است که به دلیل نیش پشه خاکی ایجاد می شود که وجود سگ های ولگرد، جوندگان، نخاله های ساختمانی، زباله و مانداب در سطح شهرستان باعث تشدید آن شده است.

به گفته وی در اهواز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲ مورد ابتلا به سالک اتفاق می افتد و نسبت به پارسال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد اضافه شده است.

وی اضافه کرد: وجود زخم روی پوست و درمان بیماری سالک یک سال طول می کشد که علاوه بر مشکلات این درمان طولانی، اثرات اجتماعی نیز برای فرد مبتلا دارد.

شریفی تاکید کرد: در منطقه کیان آباد، پردیس، الهایی، الباجی و روستای قلعه سحر سالک بیش از سایر مناطق دیده شده است.

وی با اشاره به دفع غیربهداشتی زباله در شهر الهایی از مسئولان محیط زیست خواست که از این منطقه بازدید کنند زیرا یک بحران زیست محیطی و بهداشتی در آینده این منطقه را تهدید می کند.

دبیر شورای سلامت اهواز خواستار همکاری شهرداری برای اتلاف سگ های ولگرد، ساماندهی اماکن مخروبه، جمع آوری و دفع بهداشتی زباله شد.

وی در ادامه گفت: شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور همانند سال های گذشته است و با وجودی که امکان درگیری خوزستان بالا بوده اما مواردی بیش از سال های گذشته اتفاق نیفتاده است.

آرش یلالی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز در این نشست گفت: سالک بیماری مشترک انسان و دام است و دوره ظهور بیماری طولانی و در حدود چهار ماه است.

وی بهسازی محیط و آموزش به شهروندان را بهترین راه های مقابله با پشه خاکی (عامل سالک) عنوان کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شپش فراگيرشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج