۲۸۷۰۳۹
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

چگونه با مدیران جوان‌تر از خود برخورد کنیم؟

فرض کنید مدیر شما در سن و سال فرزند یا خواهر و برادر کوچکترتان باشد. آیا می توانید در شغل خود باقی بمانید و روابط کارآمدی را با چنین مدیری شکل دهید؟

ماهنامه معیشت: هر یک از ما خواسته یا ناخواسته تحت مدیریت فرد دیگری به فعالیت مشغول هستیم. این افراد که آنهاs را مدیر، مسئول یا رییس می دانند در سلسله مراتب سازمانی بلافصل بالاتر از ما قرار می گیرند، بر انجام کارها نظارت می کند و در زمان بروز مشکلات به بازخواست زیردستان می پردازند. پذیرش این موقعیت و اقتدار فردی دیگر به طور کلی ما را با دشواری های عملی و ذهنی مواجه می سازد.

حال تصور کنید مدیر شما بسیار جوان تر از شما باشد؛ از کار کردن تحت مدیریت چنین فردی چه احساسی خواهید داشت؟ مثلا فرض کنید مدیر شما در سن و سال فرزند یا خواهر و برادر کوچک ترتان باشد. آیا می توانید در شغل خود باقی بمانید و روابط کارآمدی را با چنین مدیری شکل دهید؟

چگونه با مدیران جوان‌تر از خود برخورد کنیم؟

انصافا این کار بسیار دشوار است، اما ناممکن نیست. ورود نیروهای تازه به بازار کار که برخی از آنها دانش و تجربه بالایی دارند، امکان وقوع چنین موقعیت هایی را بیشتر می کند. در نتیجه باید برای مواجه شدن با مدیران کم سن و سال و توانا آماده باشیم. توصیه های زیر به شما یاری خواهند کرد تا ضمن حفظ تعادل ذهنی و عملی، با مدیر جوان خود تعامل مناسبی برقرار کرده و به مانند گذشته موفق عمل کنید.

۱- موقعیت مدیر برتر از شما نیست، صرفا متفاوت است

نخستین گام برای عملکرد موفق و هماهنگ با مدیری جوان، درک صحیح مساله است. به یاد داشته باشید که فرد بالادستی شما صرفا وظیفه ای متفاوت بر عهده دارد و این تفاوت به معنای برتری همه جانبه او نیست. با چنین زاویه دیدی، تحمل موقعیت جدید برای شما آسان تر خواهد بود. چرا که می توانید به لحاظ روانی نقش خود را بپذیرید و از آسیب کاری جلوگیری کنید. البته رسیدن به این درک درونی دشوار است و باید زمان کافی را برای تفکر و تامل در این باره صرف نمایید.

۲- خودخواهی را کنار بگذارید

نکته دیگری که برای درک موقعیت تازه به شما کمک می کند، محدود کردن خودخواهی است. به هر حال تفاوت هایی در عملکرد و تخصص باعث شده است که فردی کم سن و سال تر مسئولیت مدیریت را بر عهده داشته باشد. این به معنای ضعف شما نیست و نباید خودخواهانه با او مقابله کنید؛ چرا که این تصمیم بدترین روش برای حل مساله است. سعی کنید با رویکردی شفقت آمیز با مدیر جدید خود مواجه شوید و با کمک به او، تجارب تان را در اختیارش بگذارید. بدون تردید این روش ارتباط دوستانه و عمیقی را میان شما پدید خواهد آورد.

چگونه با مدیران جوان‌تر از خود برخورد کنیم؟

۳- سن و سال را به مساله ای عمده تبدیل نکنید

حقیقت آن است که سن عامل چندان مهمی نیست و این نه تنها در مورد شما بلکه درباره مدیرتان نیز صادق است. اگر سعی کنید با تکیه بر سن کمتر با مدیر جدید مقابله کنید، درواقع ضعف و پیری خود را تصدیق کرده اید. امری که آثار روانی نامطلوبی برجای گذاشته و روحیه شما را تضعیف خواهد کرد. مرتبا به خود یادآور شوید که سن ملاک هیچ چیزی نیست و اگر فردی با سن کمتر توانسته به موفقیت دست پیدا کند، شما نیز می توانید با ارتقای تخصص و مهارت خود، پیشرفت نمایید.

۵- دشواری های پیش روی مدیر جدید را نیز درک کنید

فعالیت تحت مدیریت یک فرد کم سن نه تنها برای شما بلکه برای او نیز فوق العاده دشوار است و شاید این سختی در مورد رییس شما بیشتر باشد. به هر حال مدیریت یک مجموعه مستلزم جدید و برخورد قاطع است. امری که اگر کارکنان و زیردستانی مسن تر از فرد وجود داشته باشند، انجام آن پیچیده می است. شرمندگی و رعایت احترام بزرگ تر باعث می شود مدیر شما در موقعیت تازه ای قرار گیرد و اوضاع بر او نیز سخت شود.

سعی کنید با درک این مساله به مدیرتان کمک کنید. خودخواهی را کنار بگذارید و به او اطمینان دهید که سن و سال مانع همکاری دوستانه شما نخواهد بود. به این ترتیب احترام و صمیمیت میان شما افزایش یافته و امور به آسانی بیشتر صورت می پذیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج