جاباما
۲۸۷۲۷۷
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

دستور روحانی درباره دستمزد کارگران

دبیر کانون شورای اسلامی کار استان تهران اعلام کرد: با دستور رئیس جمهور افزایش سن بازنشستگی و کاهش دستمزد شاغلان زیر ۲۹ سال منتفی شد.

خبرگزاری فارس: دبیر کانون شورای اسلامی کار استان تهران اعلام کرد: با دستور رئیس جمهور افزایش سن بازنشستگی و کاهش دستمزد شاغلان زیر ۲۹ سال منتفی شد.

حسین حبیبی دبیر کانون شورای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه کشور تبصره‌هایی برخلاف شأن و منزلت کارگران تنظیم شده بود، اظهار داشت: اعتراض‌های بسیاری در مواجهه با تبصره ۲۴ و ۳۳ لایحه برنامه ششم توسعه کشور داشتیم چرا که شأن و منزلت کارگران کاهش می‌یافت.

وی افزود: طبق تبصره ۲۴ شاغلین زیر ۲۹ سال دیگر از حمایت‌های قانون کار برخوردار نبوده و ۷۵ درصد حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند؛ این تبصره موجب می‌شد تا ضمن کاهش درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی انگیزه و پویایی نیروی کار به حداقل ممکن برسد.

دبیر کانون شورای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه در تبصره ۳۳ لایحه برنامه ششم هم افزایش مدت سن بازنشستگی هدف قرار گرفته بود، گفت:‌طبق این تبصره افرادی که تا پیش از این با ۳۰ سال سابقه و ۵۰ سال سن بازنشسته می‌شدند باید علاوه بر افزایش ۶ ماهه سن باید ۶ ماه دیگر به سابقه آنان افزوده می‌شد که مورد مخالفت رئیس جمهور قرار گرفت.

وی افزود: رئیس جمهور با اصرار ربیعی دستور حذف دو تبصره ضد کارگری را داد و قرار شد جایگزین برای آن تعیین شود اما این جایگزین باید در خصوص مزایای انگیزشی و افزایش پویای نیروی کار باشد و آنان را برای افزایش بهره‌وری در محیط کار تشویق کند.

حبیبی در ادامه تأکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد داده بود تا ۵ سال پایانی سن بازنشستگی مبنای پرداخت مستمری باشد در حالی که هم اکنون ۲ سال پایانی معیار پرداخت حقوق بازنشستگی است.

وی گفت: دولت به خاطر آنکه سهم خود را به سازمان تأمین اجتماعی که بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد تومان است پرداخت نکرده پیشنهاد افزایش سال‌های میانگین محاسبه پرداخت مستمری بازنشستگان را داده است.

دبیر کانون شورای اسلامی کار استان تهران تأکید کرد: این دو تبصره دقیقاً ضد منافع سازمان تأمین اجتماعی و کارگران و مستمری‌بگیران بود و با اعتراض شدید تشکل‌های کارگری متوقف شد.

وی گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از کاهش درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی فعالیت بیشتر معاونت روابط کار وزیر است که نباید کارگاه‌ها بدون لیست بیمه کارگران و کارمندان خود فعالیت کنند در حالی که هم اکنون بسیاری از کارگاه‌ها بدون توجه به این امر فعال هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه مصوبه یا تبصره‌ای برخلاف مشکلات کارگران و افزایش چالش‌های این قشر زحمتکش به شدت مورد مخالفت قرار خواهد گرفت و قطعاً از حقوق این قشر زحمتکش کوتاه نمی‌آییم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      پس افزایش شأن و منزلت وپویایی وانگیزه ی کارگران بهونه س, دلیل اصلی, کاهش درآمد سازمان تأمین اجتماعی بوده... _پاراگراف سوم_

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه اقای روحانی

      اقای روحانی خواهشمندم حقوق ما در قبال تورم جامعه اقتصادی مبنا قرار گیرد

      نه در قبال جیب کار فرمایان

      با تشکر


      یک کارگر خسته و دلشکسته و شرمنده خانواده

    • هاشم

      سلام
      کاش گوش شنوائی بود.
      من که زبانم تاول زد.
      کم کم الزایمرسراغم امده سیمای جمهوری اسلامی هم برای حمایت ازالزایمریها متوسل به شیوه های بیمایه نشودچون درمان الزایمررفع مشکلات است نه فراموشی ما ونا فراموشی شما.

    • بدون نام

      جناب آقای رئیس جمهور اکثر کارفرماها در خصوص وضعیت کارکنانشان بی مسئولیت و بی تفاوت تشریف دارند و علی رقم استفاده و سوء استفاده منابع مالی بانکی و یارانه ها و بخشودگیها به هر صورت ممکن از مالیات و بیمه فرار میکنند، درصورتیکه مالیات کارگر نقداً از حقوق و دستمزد کم میشود.
      و وزارت دارایی ما ضعیف کش تشریف دارند.

    • در شرف بازنشستگی

      دولت به خاطر آنکه سهم خود را به سازمان تأمین اجتماعی که بیش از 108 هزار میلیارد تومان است پرداخت نکرده پیشنهاد افزایش سال‌های میانگین محاسبه پرداخت مستمری بازنشستگان را داده است. یعنی زندگی و سرمایه کلیه کارگران فدای دولت عجب دولت امیدی !!!!

    • حسن

      دولتمردان عزیز شما با هشتصد هزارتومان حقوق می توانید زندگی کنید تورا خدا به داد کارگران زحمتکش برسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج