۲۸۷۵۳
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

توان مناسب و مصرف سوخت کم از ویژگی های اصلی خودروهای ۱.۶ لیتری بازار است. این قهرمانان کم اشتها که اکثرا در کلاس خودروهای کوچک شهری قرار می گیرند طرفداران بسیاری دارند

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

هفت صبح: توان مناسب و مصرف سوخت کم از ویژگی های اصلی خودروهای 1.6 لیتری بازار است. این قهرمانان کم اشتها که اکثرا در کلاس خودروهای کوچک شهری قرار می گیرند طرفداران بسیاری دارند

خودروهایی با حجم موتور 1600 سی سی از پرفروش ترین ها در بازار به حساب می آیند. این دسته از خودروها با توجه به توان مناسب ومصرف سوخت کم، توانسته اند به خوبی در میان مردمبرای خود اسم و رسم پیدا کنند ومورد استقبال قرار بگیرند؛ استقبالی که درنهایت باعث می شود قیمت های بالایی را در خرید و فروش این دسته از خودروها شاهد باشیم.

ضمن اینکه تعداد خودروهایی که با موتور 1.6 لیتری عرضه می شوند کم نیست و اکثرا در کلاس خودروهای کوچک قرار می گیرند که طرفداران زیادی دارند. قیمت این خودروها از زیر 20 میلیون تومان آغاز می شود و به حدود 50 میلیون تومان هم می رسد. این بار سراغ خودروهایی رفته ایم که با این حجم موتور در بازار ایران عرضه می شوند و اکثرا روی بورس هستند و جدا از بحث قیمتی نگاهی داشته ایم به نقاط ضعف و آنچه برای عرضه دارند.

لیفان 520

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

در هجمه ورود و عرضه انواع و اقسام محصولات چینی به بازار خودروی کشور، لیفان ۵۲۰ را می توان یک شکست خورده در بازار دانست؛ خودرویی که با قیمت بالا روانه بازار شد و کمبود تقاضا یقه اش را گرفت. البته دلیل اصلی این موضوع را بیشتر می توان در چهره نه چندان معقول آن جست و جو کرد. در بعد فنی این خودرو هم باید گفت که موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۶ سوپاپ لیفان، ۱۰۶ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد، ضمن اینکه این چینی ۱۱۳۰ کیلوگرمی می تواند در مدت زمان ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و در نهایت نیز تا ۱۷۰ کیلومتر سرعت بگیرد. این خودرو از امکانات خوبی بهره می برد اما با کاهش تولید مواجه شده و مدل جدید آن نیز با چراغ هایی جدید روانه بازار شده است تا بتواند کمی از شکست های گذشته را جبران کند.

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

از امکانات این خودرو می توان به دو عدد ایربگ، ترمز ABS و EBD، قفل مرکزی، فرمان تلسکوپی، رادیو CD، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، آینه های برقی و مه شکن جلو و عقب اشاره کرد. در کل با توجه به رقبای موجود خرید این خودرو چندان عقلانی به نظر نمی رسد.

نقاط قوت: قابل پذیرش به عنوان یک خودروی معمولی

نقاط ضعف: مشکلات طراحی ظاهری، رقبای بهتر هموطن

قیمت: ۱۷ میلیون تومان

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!


کیاسراتو 1600

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

مطمئنا اولین چیزی که خریداران را به سمت این خودروی کره ای جذب می کند ظاهر اسپورت و جذاب آن است که در عین حال می تواند پاسخگوی ونیاز خانواده ها هم باشد. نمونه های دولیتری این خودرو در بازار زیاد است اما به تازگی مدل هایی با موتور ۱/۶ لیتری هم روانه بازار شده است؛ موتوری که قادر است ۱۲۴ اسب بخار قدرت تولید کند.

این نمونه را قرار بود شرکت خودروسازی سایپا تولید کند اما ظاهرا شرکت اطلس خودرو پیش دستی کرده و این مدل را با گیربکس شش سرعته اتوماتیک وارد بازار کرده است. کیاسراتو شتابی مناسب، هندلینگی خوب و سواری کمی خشک برایتان به ارمغان می آورد که در عین حال در میان رقبا از همه بهتر و گرانتر به نظر می رسد ولی باز هم خرید آن با توجه به اختلاف کم با نمونه دو لیتری منطقی به نظر نمی رسد. این خودرو همچنین در سیکل ترکیبی حدود ۷/۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می سوزاند.

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

امکاناتی همچون ۱۰ عدد ایربگ، ترمز BAS، EBD، ABS، قفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، فرمان تلسکوپی مجهز به سنسور سرعت، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو IPOD، AUX، USB، CD، چنجر شش تایی، گرمکن صندلی های جلو، پشت سری های فعال هنگام تصادف و کروز کنترل را هم می توانید در این خودروی کیا تجربه کنید.

نقاط قوت: ظاهر خوب، شتاب مناسب، هندلینگ عالی

نقاط ضعف: سواری خشک، نزدیک بودن قیمت به نمونه دو لیتری

قیمت: ۴۹ میلیون تومان


رنو مگان 1600

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

مگان یکی از شناخته شده ترین مدل های رنو در بازار است که توسط شرکت پارس خودرو پایش به خیابان ها باز شده؛ البته این شناخته شدن و معروفیت بیشتر به خاطر نمونه اتومات دو لیتری آن است و مدل ۱۶۰۰ با آنکه چند سالی است در چرخه تولید قرار دارد آنطور که باید و شاید نتوانسته در بازار فروش به موفقیت برسد.

بد نیست بدانید موتور ۱/۶ لیتری آن با تندر ۹۰ مشابه بوده ولی با این تفاوت که با کمی تغییرات قدرت نهایی آن را به ۱۱۵ اسب بخار رسانده اند تا جوابگوی بدنه سنگین ترش باشد. متاسفانه این خودرو نسبت به قیمت بالایی که دارد از امکانات مناسبی بهره نمی برد و بیشتر می توان روی نرم بودن، هندلینگ بالا و ترمزهای خوبش مانور داد.

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

ضمن اینکه با توجه به داشتن وزنی بیشتر از تندر ۹۰ در مسیرهای سراشیبی از خود عملکرد خوبی به نمایش نمی گذارد و مهارت بالای راننده را می طلبد. به طور کلی اگر قیمت مگان ۱۶۰۰ را نادیده بگیریم، می تواند انتخاب خوبی برای خانواده هایی باشد که سفرهای بین شهری را هم در برنامه هایشان دارند. همچنین مگان در سیکل ترکیبی حدود ۸/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزنی مصرف می کند. از امکاناتش هم می توان به دو عدد ایربگ، ترمز EBV، EBA، ABS، قفل مرکزی، کارت هوشمند رنو با روشن شدن بدون کلید، فرمان الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه بالابرهای جلو و عتقب برقی، آینه های برقی، مه شکن جلو و سنسور باران اشاره کرد.

نقاط قوت: نرم بودن، هندلینگ بالا، ترمزگیری خوب

نقاط ضعف: قیمت بالا به نسبت امکانات

قیمت: ۳۶ میلیون تومان


تندر 90

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!


تندر با وجود تمامی حرف و حدیث ها در مورد ظاهر، کیفیت و قیمتش این روزها دیگر به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای بازار شناخته می شود. این خودروی سدان خانوادگی از موتوری به حجم 1598 سی سی با توانایی تولید 105 اسب بخار نیرو می گیرد که برای تردد و کاربرد شهری قدرت معقولی را ارائه می دهد؛ ضمن اینکه این موتور یکی از پرشتاب ترین موتورها در کلاس خودش هم محسوب می شود.

تندر 90 به رغم ظاهری نه چندان زیبا توانسته در بازار به دلیل داشتن کیفیتی بالا به موفقیت برسد. همچنین امکانات این خودرو در تیپ فول آن در سطح خوبی قرار دارد؛ این محصول در بازار به راحتی و با کمترین افت قیمت خرید و فروش شده و در حال حاضر نیز متقاضیان زیادی دارد به نحوی که قیمت آن در بازار طی چند وقت اخیر با رشد زیادی روبرو بوده است.

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

این خودروی کم مصرف، کابینی چندان با کیفیت ندارد و طراحی آن هم به دل نمی نشیند ولی شاید تنها دلیل موفقیت این خودرو را بتوان در کیفیت بالای ساخت آن جست و جو کرد. تندر ۹۰ در نمونه فول E۲ از امکاناتی همچون دو عدد ایربگ، ترمز EBD، ABS، سوئیچ ضد سرقت، قفل مرکزی ریموت دار، قطع سوخت اضطراری، فرمان هیدرولیک، تنظیم برقی آینه های جانبی، شیه های جلو و عقب برقی، مه شکن جلو و عقب و رادیو CD سود می برد.

نقاط قوت: موتور پرشتاب، کیفیت ساخت خوب

نقاط ضعف: ظاهر نه چندان زیبا، کیفیت پایین کابین

قیمت: مدل E۲، ۱۹/۲ میلیون تومان


هیوندا i20

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

پس از ورود و عرضه هیوندا i۳۰ که هاچ بکی گرانقیمت به حساب می آید، شرکت آسان موتور خودرویی کوچکتر را در کلاس سوپرمینی با نام i۲۰ عرضه کرد که رقیبی جدی برای تویوتا یاریس محسوب می شود.خودرویی که با قوی ترین موتور یعنی نمونه ۱.۶ لیتری و با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک راهی بازار ایران شده است.

موتور ۱۶۰۰ سی سی این هیوندای کوچک شهری، ۱۲۴ اسب بخار قدرت دارد که نوید یک موتور پربازده را می دهد و می تواند به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد. البته شتاب نه چندان بالایش با رقم ۱۱/۴ ثانیه کمی توی ذوق می زند. مصرف سوختش هم در سیکل ترکیبی چیزی در حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که در جاده ها ۵/۴ لیتر و در مسافت های شهری ۸/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می سوزاند، ضمن اینکه این محصول هیوندا در میان خودروهای ۱/۶ لیتری از بیشترین امکانات بهره می برد و می توان آن را پرآپشن ترین مدل در گروه دانست؛ امکاناتی چون شش عدد ایربگ، ریموت کنترل و دزدگیر، ایموبلایزر، سانروف، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، سنسور باران و برف پاک کن اتوماتیک، کروز کنترل و نمایشگر میزان باد تایر!

این خودروهای کم مصرف و دوست داشتنی!

نقاط قوت: پرامکانات ترین خودروی ۱۰۶ لیتری

نقاط ضعف: شتاب کم موتور

قیمت: ۴۲/۳ میلیون تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ice

      همچین تیتر زدی کم مصرف و دوست داشتنی که انگار میخوای ماشینای زیر 10 میلیون رو معرفی کنی!!!
      پـــــــــ نـــــــــــــ پـــــــــــ!!!
      40 میلیون بدی ماشین هم پر مصرف باشه و هم دوست نداشتنی!!

    • نیکا

      من فکر کردم منظور ماشینای ایرانی هست.ولی بازم خوب بود دستتون درد نکنه.

    • مازیار

      یادش به خیر انگار قیمت ها مال 20 سال پیش است!!! واقعا چه گذشت این یک سال برما

    • nima

      سلام واقعا دل ادم میسوزه این قیمتا زو میخونه جان من قیمتا رو به روز کنین ممنون

    • حامد

      من يه سراتو دارم سوختش بالاس راضي نيستم به مولا

    • mammad

      واقعا قیمتا مال کی از پراید ارزون تر بوده لیفان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! الان باید برای شیش سال پیش با این قیمت بخری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج