۲۸۷۶۴۳
۳۵ نظر
۱۱۹۳۰
۳۵ نظر
۱۱۹۳۰
پ

داوران برنامه استیج؛ تا همین دیروز ایران بودید که!

برنامه «استیج» این روزها باز هم روی آنتن رفته و مخالفان و موافقان زیادی را در نقدهای منتشر شده به خود می بیند.

هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: برنامه «استیج» این روزها باز هم روی آنتن رفته و مخالفان و موافقان زیادی را در نقدهای منتشر شده به خود می بیند.

به هر حال یک برنامه موسیقی محور، آن هم با اجرای قطعات پرطرفدار و کیفیتی که بارها و بارها توانسته عطش مخاطب موسیقی داخلی را برطرف کند و کلی سروصدا به پا کند، جذابیت هایی دارد که اگر رسانه ها محدودیت نداشتند، بحث و نقد بیش از این را می طلبد.

داوران برنامه استیج؛ تا همین دیروز ایران بودید که!

نگاه این گزارش اما قرار نیست رصد و نقد اتفاقات و اخبار این برنامه باشد بلکه قرار است از رزومه داوران این برنامه پرده برداری کند؛ داورانی که عمدتا فعالیت موسیقی خود را از ایران آغاز کرده اند و حالا در قلب لندن، مشغول جهت دهی به ذائقه مخاطب موسیقی داخلی هستند. اگر شما هم مثل ما از سیم ماهواره همسایه تان استفاده می کنید و برنامه «استیج» را می بینید، بعد از خواندن این گزارش، شناخت بهتر و دقیق تری از داوران حاضر در این برنامه خواهید داشت.

رضا روحانی

شاید کمتر کسی فکر می کرد فرزند «انوشیروان روحانی» قید فعالیت در ایران را بزند و همچون دیگر اعضای این خانواده موفق، در خارج از کشور فعالیت هایش را پی بگیرد. رضا روحانی پیش از این آلبوم هایی در ایران منتشر کرده است که یکی از کارهای او آلبومی به نام «بذر ماه» است که در آلمان ضبط شده بود و پس از آن آلبومی به نام «کولی ها» منتشر کرد که در تهران هم آن را روی صحنه برده است.

داوران برنامه استیج؛ تا همین دیروز ایران بودید که!

او برادرزاده شهداد روحانی از دیگر آهنگسازان بزرگ ایرانی است. بزرگ شده آلمان است و از مدرسه موسیقی در هانوفر فارغ التحصیل شده. «هیاهوی سکوت» نام آلبوم دیگری از اوست. جستجویی در اینترنت اما ما را به انبوهی از همکاری هایش با سارا نائینی می رساند. رضا روحانی، خرداد ماه سال گذشته در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، میزبان علاقه مندان موسیقی بی کلام بود.

آخرین گفتگوی رضا روحانی در ایران با خبرگزاری مهر بود که در این مصاحبه گفته: «من وقتی صفحات آخر روزنامه همشهری را مطالعه می کنم خوشحال می شوم که می بینم خیل زیادی از دوستداران موسیقی پاپ از کنسرت های متعدد خوانندگان پاپ حمایت کرده و برای خرید بلیت این کنسرت ها استقبال زیادی می کنند. ضمن اینکه بر این عقیده ام که هر نوع موسیقی، مخاطب خاص خود را دارد که به طور طبیعی موسیقی بی کلام نیز در این حوزه جای خود را دارد.

موسیقی به معنا و مفهوم واقعی کلمه پیشرفت داشته است و نسلی روی کار آمده که در واقع راهی را که ما رفته ایم ادامه داده اند و تبدیل به موزیسین های خوبی شده اند و کار را به جایی رسانده اند که من در بسیاری از موارد با شنیدن آثارشان شگفت زده شده ام و این برای من واقعا جالب توجه بود که تعداد نوازندگان و آهنگسازان این حوزه نسبت به اوایل انقلاب بیش از چهار برابر شده است.»

شهرام آذر

شهرام آذر از آبادانی های قدیمی است که از همان ابتدا مثل ابراهیم تهامی و سایر همشهری هایش، خواندن در خونش بوده. او در سال های قبل از انقلاب در ایران با هنرمندان زیادی همکاری کرده و در سال های جنگ ایران و عراق در اندیمشک اقامت داشته.

داوران برنامه استیج؛ تا همین دیروز ایران بودید که!

آذر در سال ۱۹۸۴ میلادی به آلمان مهاجرت کرد. او در آنجا کار موسیقی خود را ادامه داد و گروهش را در سال ۱۹۸۷ راه اندازی و چند سال بعد به آمریکا مهاجرت کرد. شهرام آذر ازدواج کرده و سه فرزند دارد. پسرش خشایار یکی از اعضای گروه هفت نفره او است. از دیگر اعضای گروه او می توان از باباخانی، بهزاد پیشرو، سام سهرابی، اولیور واروژیان و راس رایت نام برد. سبک موسیقی گروه، تلفیقی از سبک رپ در زمینه شعر، ترانه و تکنو و بندری در آهنگ ها است. گروه شهرام آذر یکی از اولین گروه هایی بود که مسائل و مشکلات اجتماعی جوانان ایران (مانند ازدواج، اعتیاد و مهاجرت به خارج) را موضوع بسیاری از آهنگ های خود قرار داد.

آذر تاکنون بیش از پنج آلبوم و تعداد زیادی تک آهنگ به بازار عرضه کرده است که آخرین آلبوم این گروه «سبک سنگین» نام دارد. او حالا از داوران استیج است که البته هوای همشهری های خودش را هم دارد و نمی تواند تعصبش به جنوبی جماعت را در این مسابقه مخفی نگه دارد. گفته می شود یکی از دلایلی که هومن خلعتبری حاضر نشده در سری جدید این برنامه حاضر شود، حضور شهرام آذر بوده. ظاهرا خلعتبری به شدت نسبت به این حضور معترض بوده و همین باعث شده قید برنامه را بزند.

حامد نیک پی

شاید باور کردنش سخت باشد. خواننده آلبوم «رومی ۱» بعد از آن استقبال کم نظیر از این اثر و پدرام درخشانی، از کشور خارج شود و تنها به آموزش آواز بپردازد.

داوران برنامه استیج؛ تا همین دیروز ایران بودید که!

او در سال های ملتهب بعد از انتخابات ۸۸ قطعه «مالک این خاک منم» را در انتقاد از سیاست های احمدی نژاد منتشر کرد و مدتی بعد از انتشار این اثر از ایران خارج شد. نیک پی کنسرت های زیادی را در آمریکا و اروپا روی صحنه برده است و پس از معرفی او به عنوان داور سری جدید این برنامه، حرف و حدیث های فراوانی در فضای مجازی به وجود آمد.

او در حال حاضر درگیر تور کنسرت هایش است و در یکی از آخرین گفتگوهای خود با یکی از رسانه های ایرانی خارج از کشور درباره دغدغه های این روزهایش گفته: «بعضی وقت ها در آهنگ هایی که به صورت تصنیف نوشته می شود، تکنیک هایی بوده که فی البداهه اتفاق افتاده. من بعدا روی آنها فکر کرده ام و سروسامانی به آنها داده ام. سعی کرده ام منسجم تر در آن آهنگ استفاده کنم. یک بار با شعر زنده یاد مشیری، یک بار با صدای پای آب سهراب سپهری... بوده که مثلا با دو تحریر مختلف اجرا کرده ام.»

بابک سعیدی

برادر کوچکترش جدیدا رهبر ارکستر بنیامین بهادری شده است. بزرگ شده تهران است و در دوره های قبلی این برنامه حضور داشته است. مدت ها بوده در شبکه ای که این برنامه را پخش می کند، فعالیتی نداشت و نسبت به بعضی تصمیمات مسئولان این شبکه معترض بود. خدا می داند که چطور قبول کرده دوباره پشت میز داوری این برنامه بنشیند.

داوران برنامه استیج؛ تا همین دیروز ایران بودید که!

سعیدی، هم با خواننده های داخلی (به صورت چراغ خاموش) همکاری دارد و هم با خواننده های خارج نشین. باتجربه تر شده است. پارسا دمیرچی و وحید حاجی تبار از جمله خواننده هایی بوده اند که در سال های گذشته با این موزیسین همکاری کرده اند. در گروه «ناصریا» مدت ها همراه با ناصر عبداللهی فعال بود. تحصیلکرده رشته موسیقی در بریتانیا است و با ایرج جنتی عطایی همکاری داشت. تنظیم و خلق چند ترانه را برای بیژن مرتضوی و «د. الف.» انجام داده است.

جای تاسف است که می بینیم هنرمندان ایرانی، در موسیقی هم مثل سینما آرام آرام راهی آن سوی آب ها می شوند و برنامه هایی را روی آنتن می فرستند که می توان با رعایت کردن قواعد و به شکلی بهداشتی تر در ایران تولید کرد و مانع از چرخیدن سرها به سوی ماهواره ها شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا جمله اخر وصف این روزای منه
      با شروع استیج مجبور شدم دوباره بساط ماهواره رو علم کنم

    • بدون نام

      چرا نرن! دارن دونه دونه مجوز خوندن و كنسرت گذاشتن خواننده هاى داخليرو لغو ميكنن، دليلى نداره بمونن و بيكار باشن

    • بدون نام

      بهداشتي تر !!!!!!!!!!!! چه چيز غير بهداشتي تو استيج هست ؟؟؟ اگه تو ايران بود كه خانما نمي تونستن بيان تو مسابقه !!! اونوقت بهداشتي مي شد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخره ترین قسمت متنش همین بود

    • بدون نام

      راستش بابك سعيدي اين چند سالي كه اين برنامه پخش نميشد هم با اين شبكه كار ميكرد چون آهنگ تمام برنامه هاي اين شبكه رو بابك مينويسه

    • بدون نام

      چشماتونو باز كنيد. كى ميخوايد از جهل بيرون بيايد؟ شايد وقتى بهداشتو گذاشتيد كنار...

    • بدون نام

      حالا نميدونم شكل بهداشتي استيج چي ميتونه باشه، شايد مثل نمونه هاي كپي و ناموفق و مردانه اي كه از بفرماييد شام در ايران توليد شد. وقتي افراد توانمند طرد ميشن و افراد "توصيه شده" وارد سيما ميشن، قطعا بايد هر روز منتظر برنامه هايي از شبكه هاي تازه تاسيس و خلاق باشيم تا يك كپي ناموفق ازونها كه معمولا بيننده اي هم ندارند در سيما توليد بشه.

    • شهرام آذر و بابک سعیدی کارشون عالیه

      شهرام آذر و بابک سعیدی کارشون عالیه

    • بدون نام

      حامد خیلی باشخصیت و عزیزه البته رضا وبابک هم خوبن ولی حامد یه چیز دیگه س

      پاسخ ها

      • رضا روحانی آدمه؟؟

        اینکه بخواید از لحاظ شخصیتی ذره ای و لحظه ای رضا روحانی رو در کنار حامد نیک پی قرار اشتباه محض و نظر نادرستی خواهد بود
        در موضع گیری های اخیر رضا روحانی علیه سندی همه با اختلال شخصیتی،بی شخصیتی و غرور بیجایش آشنا شده اند.
        نقد تند پذیرفته است ولی هیچگاه توهین به شخص اناف نبوده است.
        دوستان با تعصب از رضا حمایت نکنید
        هنرمند کنار فعالیت هنری باید اخلاق و شخصیت هنری داشته باشد.

    • امیر

      متاسفانه صدا و سیما با برنامه های بسیار ضعیف مثل شب کوک می خواد با این شبکه ها رقابت کنه و توقع داشته باشه مردم هم باهاش باشن دقیقا مثل خودرو سازی کشور که نمی تونه بپذیره دیگه دوره تولید این محصولات تموم شده . و با توجه به اینکه خیلی وقته به این نتیجه رسیدن ولی باز هم شاهد این هستیم که هیچ تغییری توی ماهیت و کیفیت برنامه های صدا و سیما حاصل نمیشه . بیچاره مصرف کننده ها که نظراتشون به عنوان آرزو براشون باقی می مونه

    • fersshteh

      استاد حامد نیک پی فوق العاده اس زیبا میخونه خیلی مهربونه خیلیم خوشتیپ

    • بدون نام

      آقای حامد نیک پی اصالتا بچه کجا هستن ؟

    • بدون نام

      آقای حامد نیک پی اصالتا بچه کجا هستن ؟

    • بدون نام

      آقای حامد نیک پی اصالتا بچه کجا هستن ؟

      پاسخ ها

      • شاهین

        زاده بیست مهرماه ۱۳۵۶ در تهران

    • بدون نام

      وقتی هنوز یک ماه ازپخش این برنامه نگذشته،شبکه سه برنامه سه شو روپخش میکنه که خوندنشون به مفت هم نمی ارزه،به نظرم کشیده نشدن سمت ماهواره چیز عجیبیه!!!

    • fersshteh

      حامد جان بچه تهرونه ( طهران ) نزدیک 8ساله به آمریکا سفرکرده خیلی گله خیلی آقاس
      منم فداش بشم وای خدا چقد صداش زیباس بخصوص آهنگ دریا خیلی دوسش دارم راستی یکی به من میگه حامد زن داره یا مجرده ؟

    • fersshteh

      این سایت شما ای ول داره خیلی باحاله فقط یکیم دیر جواب سوالارو میدید کآقای نیک پی مجرده یانه

    • احمد

      شهرام اذر انسانی رک وباشخصیتیست وتمام حرفهای که میزنه منطقیه اخه طرف میاد بدون اینکه صدای از خودش داشته باشه با کپی کردن از صدای گوگوش وتقلید از اجرای دیگران بدون اینکه چیزی از خودش داشته باشه انتظار داره موردتایید دیگران هم قرار بگیره بقیه داورها هم نشستند وهمدیگروتحسین میکنند نکته دیگر اینکه شهرام اذر نیاز نیست بچه های خودشو نقد کنه چون بهترین حالتی که فکر میکرده اونا رو اورده روی سن حالا این وظیفه بقیه داورهاست که اونارو نقد کنند نه خود شهرام

      پاسخ ها

      • واسه رضا روحانی متاسفم

        آفرین همینه
        اینارو رضا روحانی نمیفهمه
        چرا رضا روحانی اینجوریه؟
        طرفدارای متعصب روحانی ساکت شن
        سندی نباید می اومد تو این برنامه
        شان موسیقیایی ایشون بیشتر ازین حداس.

    • zahra

      سلام.رضاروحانی خیلی بی ادب نسبت به بزرگتر از خودش انتقادپذیر نیست

    • بدون نام

      من حالم از سندی بهم خورد البته از آهنگهاش وخوندنش هیچ وقت خوشم نماومد مثلا اون آهنگ زن ضیغه ایش !!!!!!!خخخخخخ
      حالا هم از شخصیت تمام عقده ایش حالم بهم میخوره سندی خودشو با این استیج خراب خراب کرد ورفت .

    • بدون نام

      سلام به نطر من بینندگان را احمق حساب کردی چون از روز اول همه داوان مهدی تمجید میکردین ولی متاسفانه خوشون احمق هستند ویا مارا احمق حساب میکنند ازروز اول با توجه به رفتا ها تون معلوم است که رپ خوان اول است به نطر من بهتر است که برنامه دراختیار بابک سعیدی قراردهند و....

    • بدون نام

      دم شهرام اذر خیلی خیلی گرم واقعا رصا روحانی بی ادب به خاطر بی سوادیش نسبت به شهرام حسادت میکن

    • بدون نام

      دم شهرام اذر گرم بس بقیه به نظر من باند بازی میکنن

    • بدون نام

      من عاشق سندی جون هستم.فقط به خاطر اون برنامه استیج رو نگاه میکنم

    • اویسا

      وایییی حامد عشقه عالییی من که دوستش دارم

    • بدون نام

      حامد نیک پی اهنگ خس و خاشاک رو امریکا خونده نه تو ایران یازده ساله که مهاجرت کرده.به نظر من استیج عالی بود

    • بدون نام

      به نظر من کلا استیج مزخرف بود

    • لیلا

      ببخشید استیج امسال افتضاحه اصلا خواننده شاخصی نداره درمورد الهه هم نه ملیتش بلکه صداش و خوانندگیش اصلا لیاقت رای نداره متاسفانه ما مردمی احساساتی هستیم

    • اراام

      من عاشق رایان م خداحفظش کنه ایشالله

    • اراام

      من عاشق رایان م خداحفظش کنه ایشالله

    • شرمین

      استیج امسال خیلی خوب نبود به نظر من ما ایرانی ها از روی احساساتمون تصمیم می‌گیریم و متوجه نمیشیم که شهرام خان آذر کاملا درست میگن و حرف‌شون منطقیه اما چون رک بیان میکنه مردم دوست ندارن

    • داریوش

      بنظرمن سندی بهترین خواننده است وحرفهای که میزننه درست وسابقه کاریش پا به پای ابی استوره سندی جان دوستت داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج