۲۸۸۶۰۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

بسياري از ما از کوچکي خانه هايي که داريم و آن را مشکلي حل نشدني مي دانيم، گله منديم. اما بايد دانست که راههایي وجود دارد که با به کار بردن آنها مي توان تا حدي از کوچکي فضاي خانه کاست.

وب سایت تزئین: بسياري از ما از کوچکي خانه هايي که داريم و آن را مشکلي حل نشدني مي دانيم، گله منديم. اما بايد دانست که راههایي وجود دارد که با به کار بردن آنها مي توان تا حدي از کوچکي فضاي خانه کاست.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

افرادي که خانه هايي به اندازه کوچک يا متوسط دارند، بيشتر سعي مي کنند از هر سانتي متر فضاي خانه بيشترين استفاده را بکنند. ولي بايد تلاش کرد که اين استفاده کاملاً مفيد و صحيح باشد.

در واقع، به قول يکي از کارشناسان دکوراسيون داخلي منزل، يکي از مزيتهاي خانه هاي کوچک اين است که ما مجبور مي شويم درباره طراحي داخل منزل خود بيانديشيم و روشهاي خلاقانه اي به کار ببريم. بايد گفت که اثاثيه منزل نقش بسيار مهمي در بزرگ يا کوچک به نظر رسيدن خانه دارند و ما مي توانيم به کمک آنها تا حد امکان خانه را به دلخواه خود تغيير دهيم.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

براي امتحان به شما پيشنهاد مي کنيم اگر به فکر تهيه جهيزيههستيد يا مي خواهيد با همان امکاناتي که داريد در زندگي خود تنوع ايجاد کنيد به ۱۰ روش ارائه شده زير توجه کنيد، نتيجه را خودتان مشاهده خواهيد کرد.

۱) در خانه هاي کوچک بهتر است به جاي اسباب و اثاثيه عريض از انواع بلند آنها استفاده کرد. مثلاً بوفه ها يا کمدهاي بلند و کم عرض نسبت به انواع عريض آنها جاي کمتري را اشغال مي کنند. با بکار بستن اين روش مي توان تنها با تغيير شکل اثاثيه خانه، فضاي مفيد را تا حد قابل توجهي افزايش داد.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۲) در بسياري از موارد مي توان به جاي استفاده از کمد يا بوفه، قفسه هايي را روي ديوار نصب کرد و ظرفها و کتابها را درون آنها قرار داد.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۳) اگر مي خواهيد براي خانه خود وسايلي نظير بوفه، کتابخانه، ميز تلويزيون و … بخريد، بهتر است انواع چندکاره آنها را انتخاب کنيد. امروزه در بازار ميز تلويزيونهايي يافت مي شوند که قفسه اي شيشه اي براي گذاشتن کتاب يا مجسمه و کشوهايي براي قرار دادن وسايل ضروري دارد. با خريد اين نوع ميز تلويزيون ديگر نيازي به بوفه، کتابخانه و کمدهاي کشويي نخواهيد داشت.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۴) اگر خانه شما کوچک است دليلي ندارد از سرويسهاي مبلمان بزرگ و جاگير نظير مبلمان استيل استفاده کنيد. چنانچه مي خواهيد حتماً از مبل استفاده نمائيد با خريد يک دست مبلمان ظريف و زيبا مي توانيد علاوه بر آراستن فضاي اتاق نشيمن، در فضاي خانه نيز صرفه جويي کنيد.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۵ ) وسايل غير ضروري را داخل چند کارتن مقوايي قرار دهيد و آنها را در جايي پنهان کنيد. در خانه هاي کوچک فضاهايي نظير زير تختها و کمدها بهترين مکان براي انبار کردن وسايل هستند.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۶ ) معمولاً خانه هايي کوچک، اتاق خوابهايي بسيار کوچک دارند و همانطور که مي دانيد تختخواب يکي از جاگير ترين وسايل خانه است. شما مي توانيد با يک تير دو نشان بزنيد و مبلهايي بخريد که تبديل به تخت مي شوند و آنها را در اتاق نشيمن قرار دهيد. فقط تنها مشکل اين است که شبها بايد در اتاق نشيمن بخوابيد. آيا از نظر شما ايرادي دارد؟

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۷) براي اتاق کودکتان نيز حتي المقدور از وسايلي کوچک ولي جادار استفاده کنيد. به جاي ۲ تختخواب مستقل برايشان تختي ۲ طبقه بخريد و اگر اتاق آنها کوچک است با قرار دادن دو يا چند ميز تحرير آن را کوچکتر نکنيد. آنها مي توانند تکاليفشان را پشت ميز غذاخوري انجام دهند.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۸ ) از آنجا که در خانه هاي کوچک هنگام رسيدن چند ميهمان، بايد مدام وسايل را جابجا کرد، زمان خريد اثاثيه منزل انواع چرخدار ( متحرک ) آنها را انتخاب کنيد. به اين ترتيب مي توانيد آنها را در مواقع لزوم به راحتي و بدون هيچ نوع آسيبي جابجا کنيد.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۹) شايد شما از اين که نمي توانيد به دليل کوچک بودن منزلتان از انواع و اقسام وسايل تزئيني مثل ميز، آباژور، گلدانها و مجسمه هاي بزرگ استفاده کنيد ناراحت باشيد. پيشنهاد مي کنيم با نصب چند تابلوي زيبا به ديوارها، خانه را بياراييد و مطمئن باشيد تأثير اين کار کمتر از به کارگيري انواع و اقسام وسايل دکوري جاگير نيست.

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید

۱۰)نکته آخر را حتماً‌همه مي دانيد. نصب آينه اي بزرگ بر روي ديوار، خانه را بزرگتر و زيباتر جلوه مي دهد

خانه کوچکتان را بزرگ جلوه دهید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج