۲۹۰۳۰۳
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

حذف قیمت مصرف‌ کننده از برخی کالاها

درج قیمت مصرف‌کننده روی کالاها، ابزاری برای سوء استفاده برخی افراد شده و بسیاری از فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان کالا از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کنند که در این راستا قرار است به طور آزمایشی، قیمت مصرف‌کننده از روی برخی کالاهای غیراساسی مثل تنقلات حذف شود تا کالاها بر اساس سه درصد سود عمده فروشی و ۱۲ تا ۱۵ درصد سود خرده فروشی عرضه شوند.

خبرگزاری ایسنا: درج قیمت مصرف‌کننده روی کالاها، ابزاری برای سوء استفاده برخی افراد شده و بسیاری از فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان کالا از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کنند که در این راستا قرار است به طور آزمایشی، قیمت مصرف‌کننده از روی برخی کالاهای غیراساسی مثل تنقلات حذف شود تا کالاها بر اساس سه درصد سود عمده فروشی و ۱۲ تا ۱۵ درصد سود خرده فروشی عرضه شوند.

در حال حاضر سود عمده فروشی سه درصد و سود خرده فروشی ۱۲تا ۱۵ درصد است، درحالیکه در برخی کالاها شاهدیم سودهای ۱۰۰ درصدی دریافت می‌شود که به گفته رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، بر اساس طرحی که قرار است به زودی اجرایی شود در ابتدا قیمت مصرف کننده از برخی کالاهای غیرضرور حذف می شود تا بعد از بررسی نتایج و نقاط ضعف آن نحوه پیاده سازی و ادامه طرح در بقیه کالاها مورد بررسی قرار گیرد.

حذف قیمت مصرف‌کننده از روی چیپس و پفک در اولویت

محمد آقاطاهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این طرح در مرحله اول در تنقلاتی مثل پفک و چیپس اجرایی می‌شود و عرضه کنندگان موظفند بعد از احتساب سود خود آن را به خریدار بفروشند.

وی در پاسخ به این سوال که با این طرح برخی از عرضه کنندگان ممکن است کالاها را با اختلاف قیمت بالاتری بفروشند، گفت: بازرسان مربوطه بر این کار نظارت می‌کنند و طبیعی است با این کار قیمت کالاها ارزان تر از سابق می‌شود.

آقاطاهر ادامه داد: بعد از بررسی تبعات آن، این طرح در بقیه کالاها نیز اجرایی می‌شود.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در عین حال بیان کرد: در کشورهای دیگر هم بر اساس اعتمادی که وجود دارد قیمت مصرف کننده روی کالاها درج نمی شود ولی بر اساس رقابتی که بین فروشگاه ها و مراکز عرضه وجود دارد هیچ وقت کالاها گران عرضه نمی‌شوند و آن ها بر اساس سود محاسبه شده و واقعی اقدام به عرضه کالاها می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زرشک

    • فاطمه

      همینطوریش هم بیشتر از قیمت ثبت شده روی کالا از مصرف کننده میگیرن. این طرح تو ایران جواب نمیده.
      من مصرف کننده برای خرید یه چیبس که نمیرم چند تا مغازه قیمت بپرسم ببینم کدوم ارزونتر میفروشه.....

    • خدا

      بجای مدیریت علمی ،از روش منسوخ شده مدیریت آزمون وخطا استفاده میکنند،میگه اینکار رومیکنیم ،ببینیم چی میشه،یامیگه قیمت نمی زنیم،بجاش بازرس ها میرن کنترل میکنن(ای وای)

    • بدون نام

      کار تعزیرات کم میشه.دیگه چیزی برای مطابقت وزن کالا و قیمت وجود ندارد

    • هميشه مينويسيم ولى تا بحال هركز جاب نشده

      در همه كشورها تقريبا درج قيمت روى كالا هست براى جلوكيرى از كران فروشى حال در اينجا بهدف كران فروش تصميم دارند قيمت را از روى كالا بر دارند بيشتر شبيه جوك است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج