۲۹۰۴۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

موضع جدید رسانه‌ها علیه گواردیولا

وقوع یک مصدومیت در جریان بازی با هامبورگ باعث شد برخی رسانه‌ها علیه مربی کاتالانی‌ بایرن مونیخ موضع گرفته و از وی انتقاد کنند.

خبرگزاری فارس: کسب برد ۲ بر یک جمعه شب مقابل هامبورگ در ورزشگاه ایمتخ‌‌آره‌نا باعث نشد تا کارشناسان و رسانه‌ها از پپ گواردیولا ساکت مانده و انتقاد نکنند.

در این بازی یک اتفاق ناخوشایند برای جروم بواتنگ، مدافع ملی‌پوش و میانی رخ داد که توجه ویژه رسانه‌ها را به خود معطوف کرد.

در دقیقه ۵۶ بازی بواتنگ از ناحیه عضله آسیب جدی دید و از بازی بیرون رفت. او جای خود را به خاوی مارتینز داد اما باعث شد تا رسانه‌ها در نخستین روزهای سال جدید میلادی و در اولین هفته دور برگشت بوندس‌لیگا از «پپ» ایراد گرفته و حتی برایش خط و نشان بکشند.

*موضعی جدید‌ علیه پپ

در همین ارتباط روزنامه بیلد که همواره در طول دوره ۳ ساله حضور این مربی اسپانیایی در موضع انتقادی برابر وی قرارداشته، گزارشی منتشرکرد و از مسئول فنی ۴۴ ساله ایرادگیری کرد.

گزارشگر این نشریه به طور مستقیم به خواننده این نکته را انتقال داد که اگر بواتنگ اکنون آسیب دیده، این مساله فقط یک اتفاق غیرمنتظره در بازی نبوده بلکه ربط به آنچه در تمرینات باواریایی‌ها می‌گذرد، داشته است.

بیلد نوشت مصدومیت بواتنگ در حقیقت هفتمین مورد از بازیکنان بایرن در فصل جاری است که دچار یک آسیب‌دیدگی مشترک (مصدومیت عضله) شده‌اند.

به همین دلیل نشریه ژرمنی عنوان کرد:وقتی مربی ۴۵ ساله بایرن بعد از برد ۲ بر یک مقابل هامبورگ مورد سئوال واقع شد و خبرنگاران از وی پرسیدند چرا اینقدر شمار مصدوم‌های بایرن از ناحیه عضله زیاد است، او با بی‌تفاوتی عنوان کرد چنین چیزی نیست و با توجه به حضور بازیکنان در مسابقات متعدد باشگاهی و ملی، امری عادی است.

بیلد ادامه داد: بواتنگ که ۲ سال قبل با تیم ملی فاتح جام جهانی شد، در هامبورگ گرفتار مصدومیت عضله پای چپ شد تا حالا به ۴ هفته دوری از میادین تهدید شود. این یعنی آنکه بایرن برای بازی رفت با یوونتوس در لیگ قهرمانان نمی‌تواند روی حضورش حساب کند.

*بدشانسی یا تمرینات پپ؟

گزارشگر این نشریه با در اختیار گذاشتن اطلاعات فوق، یک سئوال مهم و کلیدی را در ادامه گزارش مطرح کرده است. او از خواننده پرسیده آنچه برای بواتنگ رخ داده، بدشانسی بوده یا ربط به برنامه‌های تمرینی مربی صاحب سبک باواریایی داشته است.

نویسنده حتی عنوان کرد: در ورای این سریال نادر و عجیب مصدومیت‌های عضلانی در بایرن چه می‌گذرد؟

و بعد عنوان کرد: بواتنگ در واقع هفتمین بازیکن بایرن است که امسال به خاطر عضله آسیب می‌بیند.

*مصدوم‌های قبلی

براساس آنچه این نشریه عنوان می‌کند، قبل از آنکه بواتنگ برابر هامبورگ آسیب ببیند، ریبری از ناحیه عضله ران پای چپ مصدوم شد.

همین اتفاق برای خوان برنات نیز رخ داد. ماریو گوتسه که گلزن طلایی آلمان در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود و در واقع با گل او به آرژانتین در وقت اضافه، ژرمن‌ها چهارمین مقام قهرمانی خویش را کسب کردند، دچار مشکل مصدومیت عضله شد.

مهدی بن‌عطیه، هولگر باداشتوبر و آرین روبن نیز از ناحیه عضله صدمه دیدند.

*داشتن بخش پزشکی کاملا پیشرفته

بیلد با طرح موضوع مصدومیت بواتنگ، نه فقط بحث تمرینات خاص مربی کاتالانی را به عنوان عامل آسیب‌های مشترک و پرشمار بازیکنان را مطرح کرده بلکه به موضوعی مهم و مرتبط اشاره کرده است: بدشانسی یا پپ؟ بایرن برای هر فصل چیزی حدود ۵ میلیون یورو (حدود ۲۰ میلیارد تومان!) صرف بخش پزشکی خود می‌کند. همان جایی که ۳ پزشک کاملا متخصص و توانمند در کنار ۱۰ فیزیوتراپ و مربی آماده ‌سازی جسمانی حضور دارند. کارشناسانی بسیار خبره که مدرن‌ترین ابزار کار را در اختیار دارند. در حالیکه این عده و حتی گروهی خارج از این مجموعه فعالیت می‌کنند،‌بازهم چنین سریالی از مصدومیت‌هایی خاص و نادر دیده می‌شود.

*واقعا علت مصدومیت‌ها چیست؟

نشریه آلمانی در پایان گزارش خود از قول یک منبع نزدیک به بایرن که دستی بر امور پزشکی و فیزیوتراپی داشته و خواسته نامش فاش نشود، چنین نقل و نقولی را مطرح کرده است:در این قضیه فقط یک مساله خاص وجود ندارد. بلکه دلایل متعددی دخیل است. از چمن هیبریدی جدید محل تمرین که به واقع سخت است، باید برشمرده شود تا به جنجال میان مربی و پزشکان ذکر شود

این مقام حتی عنوان کرده خواسته زیاد پپ برای در انجام تمرین و بازی‌های سرعتی، فرصت کم برای ریکاوری و بی‌تفاوتی برابر مصدومیت‌های زیاد به عنوان عوامل مهم در این قضیه یاد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج