۲۹۱۹۴۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

«خبر خاصی نیست» قصه دو خواهر است که همراه با دختران تحصیل‌کرده و در شرف ازدواج خود زندگی آرامی را می‌گذرانند اما برگزاری یک مهمانی خانوادگی و یک مهمان ناخوانده زندگی این دو خانواده را دستخوش بحرانی جدی می‌کند.

برترین ها - ایمان عبدلی:

اکران: «خبر خاصی نیست» قصه دو خواهر است که همراه با دختران تحصیل‌کرده و در شرف ازدواج خود زندگی آرامی را می‌گذرانند اما برگزاری یک مهمانی خانوادگی و یک مهمان ناخوانده زندگی این دو خانواده را دستخوش بحرانی جدی می‌کند. در این فیلم افسانه بایگان، رضا کیانیان، رویا تیموریان، بیتا سحرخیزو... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

در بدترین فصل اکران و هرج و مرج سالن های نمایش در روزهای قبل از شروع جشنواره فیلم فجر، پیشنهاد فیلم دادن کار دشواری است، اما شاید «خبر خاصی نیست» به نسبت باقی آثار قابل تامل تر باشد، حداقل بازی های بدی ندارد و داستانی اجتماعی و خانوادگی دارد و تا حدی برای همه ی مخاطبان درگیر کننده است، شایسته پیش از این « من همسرش هستم» را کارگردانی کرده بود و آن طور که به نظر می رسد آدم های داستان فیلم جدیدش در امتداد کاراکترهای فیلم اولش هستند.


کیوسک: ماهنامه «تجربه» در بخش ادبیات پرونده ای راجع به مرگ رمان فارسی دارد و دلایل کم مخاطب بودن رمان را بررسی کرده است، در بخش موسیقی گفت و گوی فردین خلعتبری با حسین علیزاده را می خوانید که اتفاقا جذاب از آب در آمده است. اما این همه ی سهم موسیقی در این شماره «تجربه» نیست، در صفحات بعدی نمادهای موسیقی اعتراضی مرور شده اند؛ فرهاد مهراد و فریدون فروغی، در گفت و گویی که با محسن شهرنازدار و شروین وکیلی شده، ریشه های موسیقی اعتراضی در ایران از زمان مشروطه تا به امروز بررسی شده است، تورج شعبانخانی و رضا یزدانی هم گفت و گوهایی کوتاه در این رابطه دارند.
پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کتاب خبر ساز بزرگمهر حسین پور؛ «شهر هرت» بهانه ی مصاحبه ای نه چندان مفصل با بزرگمهر شده که خواندنش خالی از لطف نیست و در انتها مساله حضور زن در سینمای ایران آخرین پرونده قابل توجه «تجربه» در این شماره است.


تماشاخانه: پیشنهاد این بار تئاتر، یک پیشنهاد ویژه است؛ نمایش های خیابانی جشنواره تئاتر فجر، محوطه تئاتر شهر و خانه هنرمندان و برج میلاد میزبان جشنواره تئاتر است که از اولین روز بهمن ماه شروع شده تا دوازدهم ادامه دارد، نمایش های خیابانی دریچه ای است به روی فرهنگ های گوناگون از لهستان و مجارستان تا مسجد سلیمان و سقز، در ضمن هزینه بلیط و مصائب مالی هم در کار نیست، فقط زحمت مراجعه به یکی از سه مکان یاد شده می ماند، نمایش ها هر کدام بیشتر از نیم ساعت وقتتان را نمی گیرد و گاها تصاویری در ذهن می گذارند که به این زودی ها فراموش نمی شود، فرصت ویژه ای است ازدست ندهید، البته لباس گرم فراموش نشود!

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


نمایش خانگی: «مردن به وقت شهریور»؛ سینا چند ماه بیشتر برای قبولی در کنکور فرصت ندارد. از یک سو اوضاع نامساعد خانوادگی و از سوی دیگر آشنایی او با یک جوان خیابانی عاشق موسیقی ماجراهایی را برای او رقم میزند...

هاتف علیمردانی تا همین جای کار نشان داده که کارگردان جسوری است و می خواهد با خطوط قرمز همنشین باشد، حداقل از جایی که مسیر فیلمسازی اش دچار تحول شد و «به خاطر پونه» را ساخت و بعد در اوج کارنامه اش «کوچه بی نام» را ساخت که البته در اکران سرنوشت نامشخصی دارد، سوژه های مد نظر علیمردانی عموما بکر است و شجاعانه انتخاب شده، اما صرف اینکه سوژه ی خوبی داشته باشیم منجر به فیلم خوبی نخواهد شد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

«مردن به وقت شهریور» که به تازگی به نمایش خانگی آمده است، فضایی کاملا تین ایجر پسند دارد و به دغدغه های نوجوانانه می پردازد، دغدغه هایی که در سینمای ایران خیلی کم دیده می شود و صرف بودنش تازگی دارد، فیلم دو بازیگر با تجربه دارد(فرخ نژاد و هانیه توسلی) و نوجوان هایش هم بد کار نکرده اند، اما در فیلمنامه ایراداتی دارد که قابل چشم پوشی نیست؛ شخصیت پردازی های خام و ساده انگارانه و غلبه ی نگاه مردانه بر کلیت داستان و ریتم نامتوازنی که در میانه کار می لنگد برخی از ایرادات کار است، البته نباید از مضمون درست فیلم چشم پوشی کرد و تطابق کلیت داستان با واقعیت جامعه امروزی ایران.


کنسرت: امشب بنیامین و فردا نهم بهمن ماه فریدون آسرایی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی اجرا خواهند داشت و روز بعد گروه سون را در همان جا می توانید ملاقات کنید و باز یک روز بعدتر سیروان خسروی را در یازدهمین روز بهمن می توانید بشنوید، بازار اجراها داغ داغ است، بماند که خیلی ها اجراهایشان و انرژی را برای جشنواره موسیقی فجر ذخیره کرده اند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

مورد ویژه اجراهای این روزها اما مربوط به فرهنگسرای ارسباران است که برگزیده ای از آثار «سید خلیل عالی نژاد» را ارائه می کند، گروه «وه هار» با آواز مصیب علیپور در کنار صدای سازهای؛ تنبور، عود، کمانچه، دف. علاقه مندان موسیقی سنتی و فولکلور اجرای پنجشنبه و جمعه ارسباران را از دست ندهند.


آلبوم: «اوسنه» یا همان افسانه به گویش خراسانی، این آلبوم شامل هشت قطعه موسیقی و یک قطعه دکلمه با عناوین مرواریه اشک، ماه عُرس، زندگی، گریه شبانه، پیری و معرکه گیری، سفر، بهارمو، زلفای تو است که گویش مشهدی خوانده شده، همچنین اشعار این اثر موسیقیایی از ملک الشعرای بهار، عماد خراسانی انتخاب شده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

در این آلبوم نوازندگانی چون ارسلان کامکار، علی جعفری پویان، میثم مروستی و...هنرنمایی کرده‌اند،غلامرضا رضایی صدا سازی آواز ایرانی، شیوه خوانندگی طاهرزاده را از سال ۱۳۷۵ نزد محمدرضا شجریان یاد گرفت. اگرچه شعرها به گویش مشهدی است، اما درست تلفظ شده و با اعراب گذاری در بروشور ارائه شده است، «اوسنه» یکی از جدی ترین کارهای چند وقت اخیر است.


کتاب: «آبروی از دست رفته کاترینا بلوم» نوشته ی هاینریش بل ارائه شده در انتشارات نیلوفر ترجمه حسن نقره چی. داستان زن جوان مطلقه ای که در زمینه کاری موفق است. او که در خانواده ای فقیر به دنیا آمده است اکنون صاحب آپارتمانی است و علاوه بر گرداندن زندگی خود به مادر و برادرش نیز کمک می کند. او در مسائل جنسی ,حساس و خجالتی و از نظر برخی دوستانش در این زمینه تا حدی امل است و بدین سبب در بین دوستانش به «خواهر روحانی» معروف شده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

«در این مملکت به همه ی آحاد مردم فکر می شود؛ به کارخانه دارها و آنارشیست و مدیر بانک و دزد بانک و کارمند بانک، اما هیچ کس به فکر نیروی ملی - میهنی مسترقان سمع نیست. آیا کلیسا نباید در این مورد دخالت کند؟ هیچ کس حدس نمی زند که گوش های بی گناه این جا از کرم کارامل گرفته تا وقیح ترین مسئله های جنسی را باید بشنود؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج