۲۹۲۱۹۳
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

حداقل و حداکثر عیدی آخر سال کارگران

نماینده کارفرمایان با اعلام این خبر که عیدی پایان سال کارگران هم مشمول مالیات می‌شود، گفت: حداقل ۱.۴۲۴.۸۵۰ تومان و حداکثر ۲.۱۳۷.۲۷۵ تومان خواهد بود؛ برخی کارفرمایان عیدی را در دوبخش پرداخت می‌‌کنند.

خبرگزاری فارس: مجید آهنگریان نماینده کارفرمایان، با اشاره به میزان پرداخت عیدی کارگران در سال ۹۴، اظهار داشت: طبق قانون هر ساله عیدی کارگران حداکثر ۲ برابر پایه حقوق به شرط آنکه از ۳ برابر حداقل دستمزد(۷۱۲۴۲۵ تومان) فراتر نباشد.

وی افزود: بر این اساس حداقل میزان عیدی دریافتی کارگران حداقل‌بگیر ۱.۴۲۴.۸۵۰ تومان خواهد بود و حداکثر میزان عیدی برای سایر سطوح شغلی که از حداقل حقوق بیش‌تر دریافت ‌می‌کنند، ۲.۱۳۷.۲۷۵ تومان خواهد بود.

این نماینده کارفرمایی با اشاره به اینکه برخی کارفرمایان به علت توانایی مالی کم و کاهش بار هزینه‌ای، عیدی را در ۲ بخش مهر‌ماه و اسفندماه پرداخت می‌کنند، گفت: معمولا مابقی کافرمایان نیز به تناسب توانایی از ابتدای اسفند کل عیدی را به حساب کارگران خود واریز می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی هم مشمول پرداخت مالیات خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: طبق قانون مالیات پرداختی‌ها باید مشمول مالیات شوند به شرطی که مجموع درآمد سالانه از سقف معافیت مالیاتی(۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان) بیش‌تر نباشد.

آهنگریان گفت: عمده کارگران مشمول مالیات ۱۰ درصدی در دریافتی‌های خود می‌شوند اما مابقی که حقوق‌ دریافتی‌شان از ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان کم‌تر است، معاف از مالیات هستند.

این نماینده کارفرمایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه عیدی پایان با چه شرایط و ضوابطی به کارگران پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: آن دسته از کارگرانی که به طور کامل در یک‌سال مشغول کار باشند و مرخصی بدون حقوق دریافت نکرده باشند، عیدی را کامل دریافت می‌کنند.

وی افزود: کارگرانی هم از مرخصی بدون حقوق استفاده کرده‌اند که این افراد به نسبت ماه‌های اشتغال به کار در یک‌سال(۱۲ ماه) عیدی دریافت می‌کنند.

نماینده کارفرمایان همچنان تأکید کرد: به عنوان مثال اگر کارگری از نیمه سال استخدام شده و آغاز به کار کند تنها به تناسب تعداد ماه‌های اشتغال به کار عیدی می‌گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehrdad

      حقوقا چی؟؟؟

    • ایرانی

      کشور رو رکود فرا گرفته دارید به کارگران بیچاره صدقه می دهید؟؟

      شما ها هم پشتیبان کارفرما ها هستید نه کارگران!!

      این مملکت در رکود و سقوط همیشگی خواهد ماند و هر روز بدتر از دیروز خواهد شد چون شما به فکر خودتان هستید نه کارگران بیچاره

      اولین بار در انگلستان اتحادیه های کارگری ایجاد شد تا از کارگران حمایت کنند و میبینید که یکی از ابرقدرت های جهان است و پول این کشور از همه باارزش تر است چون پشتیبان کارگران و کارمندان هستند! ولی در اینجا برعکس است

      این عیدی هم دردی از کارگران دوا نمی کند!! بیخود آب و تاب به آن ندهید!

    • ایران

      سلام.
      بنظرم اخذ مالیات حق دولتهاست چراکه از جمله راههای کسب درآمد دولتها طبق قانون است.اما در کشور عزیزتر از جان ما ایران،مگر عیدی و پاداش کارگران زحمتکش رقمی نجومی را تشکیل میدهد که میبایستی شامل مالیات هم گردد؟

    • علی

      ما که عیدی هر سالو نیمه دوم سال بعد هر وقت کارفرما عشقش بکشه میگیریم اونقدر بی ارزش میشه که اصلا برامون فرقی نمیکنه چقدره، واقعا متاسفم برای این وزارت کار و حامیان حقوق کارگری که فقط شعار بلدن و : حقوق کارگر قبل از خشک شدن عرقش باید داده شود.

    • عدالت

      لطفا پیگیری کنید چرا عیدی مارو کارمندی حساب میکنند دم عید میشیم کارمند بعد عید میشیم کارگر اگه گوش شنوایی هست

    • امین

      نماینده کارفرمائی که نمیدونه سقف مالیات 11500000ریال هست ! در ضمن همه از این قانون خبردارن نیازی به جار زدن نیست ! الحمدالله که همه تون قانونمند و واردهستین ! که با رد کردن حداقل لیست بیمه ، عیدی ها رو هم با حداقل حقوق میدین که خدای نکرده مبادابه قول خودتون ضررکنین !!!تازه اگر اون رو هم بخوایین پرداخت کنین !

    • نا سناس

      بنام خدا یه کار گر هستم820 هزار تومان در یافتی حقوقم هست برجی650000 هزار تومان وام پرداخت می کنم 3 ملیون تومان بدهکار شخصی دارم خدا کند عیدی کامل بدهند تا بتوانم بدهی شخصیم پرداخت کنم

    • حسین

      سلام
      خدمت کارگران زحمت کش و کارمندان آبرومند که هر دو قشر با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند
      و اف بر این مدیران نالایق که فقط به فکر خودشان و آشنایانشان هستند اگر مدیر بودند که اینقد پول این مملکت بی ارزش نمی شد نمیدونم چه جور تو اون دنیا میخوان جواب بدهند از اون بزرگشون تا این ته تغاریشون لعت بر مدیران بی لیاقت و پر ادعا...!!!؟؟؟

    • محمد

      هشت سال توی شرکتی کار کردم ولی یک ریال عیدی پرداخت نکرد از ترس بیکاری نتونستیم حرف بزنیم ویاقرارداد ببندیم هرماه ورقه ای رو امضا میکردیم که جای حقوق خالی بود .دوسال پیش با رکود اقتصادی 5نفر بامن اخراج شدیم وبا یکبرگه لیسانس بدست دوساله دنبال کار میگردم .من و5خانواده دم عید فقط دعا میکنم این کارفرمایانی که حق کارگر رانمیدهند خدا تو همین دنیا جوابش را بهد .متاسفانه تعدادشون در ایران خیلی زیاد هست وهیچ نظارتی هم نیست!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج