جاباما
۲۹۲۳۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هندبال ایران در گرداب حاشیه‌ها

هندبال ایران تنها ٢ماه بعد از این‌که در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا با نمایشی قدرتمندانه به‌عنوان نایب قهرمانی رسید، در جام ملت‌های آسیا سقوط ٣ پله‌ای داشت و خیلی میلی‌متری به‌عنوان پنجمی دست پیدا کرد تا انتقادهای زیادی نسبت به عملکرد این تیم وارد شود.

روزنامه شهروند: هندبال ایران تنها ٢ماه بعد از این‌که در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا با نمایشی قدرتمندانه به‌عنوان نایب قهرمانی رسید، در جام ملت‌های آسیا سقوط ٣ پله‌ای داشت و خیلی میلی‌متری به‌عنوان پنجمی دست پیدا کرد تا انتقادهای زیادی نسبت به عملکرد این تیم وارد شود.

ایران امیدوار ماند

بعد از این‌که شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ نتوانستند در دور گروهی نمایش خوبی داشته باشند و با ٢ شکست مقابل عربستان و بحرین از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند، تنها امید ایران رسیدن به مقام پنجمی جام ملت‌های آسیا بود تا بتواند در مرحله پلی‌آف برای رسیدن به جام‌جهانی تلاش کند. دیدار پنجمی و ششمی میان ایران و کره‌جنوبی انجام شد و هندبالیست‌های ایران درنهایت با نتیجه ٢٩ بر ٢٨ از سد چشم بادامی‌ها گذشتند تا به‌عنوان پنجمی قاره کهن دست پیدا کنند. با این‌که مسئولان فدراسیون قبل از سفر به بحرین اعلام کرده بودند تیم پنجم این مسابقات نیز به صورت مستقیم به جام‌جهانی صعود می‌کند اما با اعلام کنفدراسیون آسیا ایران باید برای صعود به جام‌جهانی در مسابقات پلی‌آف‌ سال آینده شرکت کند. قطر، بحرین، ژاپن و عربستان نیز با انجام دیدارهای فینال و رده‌بندی به ترتیب به عنوان‌های اول تا چهارم آسیا دست پیدا کردند و مستقیما راهی جام‌جهانی شدند.

درخواست پول از تیم ملی؟

استارت حواشی هندبال بعد از انتخابی المپیک از تصمیم عجیب کادرفنی تیم‌ملی خورد که ٣ ستاره تیم‌ملی ازجمله مسائلی و رجبی را کنار گذاشت. در ادامه لجبازی مسئولان فدراسیون باعث عدم حضور برادران استکی در تیم‌ملی شد. الله‌کرم و سجاد که ستون‌های اصلی تیم‌ملی بودند،‌ با تیم به بحرین نرفتند، اگرچه سجاد برای چند بازی آخر به تیم اضافه شد. در این میان بحث‌هایی درباره درخواست پول ازسوی ملی‌پوشان نیز مطرح شده بود. مهدوی، رئیس فدراسیون هندبال دراین‌باره توضیح می‌دهد: «الله‌کرم استکی قانونا باید به تیم‌ملی اضافه می‌شد اما به نظر خودش علاقه‌ای نداشت. سجاد نیز به ما گفته بود مشکل دارد که ویزایش هم دیرتر آماده شد. درباره بحث درخواست پول من هم چیزهایی شنیده‌ام و سازمان تیم‌های ملی به من این موضوع را انتقال داد اما اسامی ٣ بازیکنی که چنین درخواستی کرده‌اند، را نمی‌دانم!»

ناری: معلوم نیست در فدراسیون چه می‌گذرد

نقی ناری، کارشناس هندبال درباره اتفاقاتی که برای ایران در جام‌ملت‌های آسیا رخ داد، به «شهروند» می‌گوید: «معلوم نیست بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک چه اتفاقی افتاد که تیم تکه‌تکه شد و چیزی از آن باقی نماند. درواقع اکثر بازیکنان شاخص و امتیازآور از تیم‌ملی کنار گذاشته شدند. البته من باعث تمام این اتفاقات را فدراسیون می‌دانم که با شعار مبارزه با بازیکن سالاری همه چیز را به هم ریخت. حتی اگر بازیکنان گستاخی کرده باشند،‌ مسئولان فدراسیون باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند. جالب اینجاست که درچند ماه اخیر رئیس فدراسیون دایما در سفرهای خارجی بوده و معلوم نیست چه کسی فدراسیون را اداره می‌کند.» وی همچنین می‌افزاید: «اصلا معلوم نیست در فدراسیون چه می‌گذرد چون حتی مسئولان نمی‌دانستند که تیم پنجم مستقیما به جام‌جهانی صعود نمی‌کند. کار به جایی رسیده که مقابل تیم درجه ٢ بحرین با اختلاف ١١ گل می‌بازیم. اگر جای مهدوی بودم، همین حالا استعفا می‌دادم چون ناکامی‌های او کامل شده است.»

هندبال در مسیر سقوط

درحالی که ‌سال قبل ایران توانست برای نخستین‌بار مجوز حضور در جام‌جهانی هندبال را به دست آورد اما تغییرات مدیریتی مکرر و همچنین عدم ثبات در کادرفنی باعث ایجاد حواشی عجیب در این رشته شده است. حالا هندبال ایران درشرایطی باید ٢ رقابت که در‌سال آینده برگزار می‌شود، برای رسیدن به المپیک و جام‌جهانی تلاش کند که هیچ نشانه‌ای از آرامش و امید در این رشته دیده نمی‌شود. بازیکنان، کادرفنی و فدراسیون در ٣ جبهه متفاوت قرار گرفتند و نیاز است تا وزارت ورزش برای ایجاد اتحاد در این رشته ورود کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج