جاباما
۲۹۲۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

از کدام بانک چه وامی بگیریم؟

آنچه که باید بدانید این است که كدام بانك، چه ميزان تسهيلات و با چه شرايطى اعطا می كند و اساسا تسهیلات درخواستی او یا طرحی که میخواهد برای اجرای آن از بانک وام بگیرد، در حوزه کدام بانک است.

از کدام بانک چه وامی بگیریم؟
هفت صبح: یکی از نکات مهمی که هر کسی قبل از اینکه راهی یکی از شعبه های بانکها برای دریافت تسهیلات در هر سطحی شود باید بداند این است که كدام بانك، چه ميزان تسهيلات و با چه شرايطى اعطا میكند و اساسا تسهیلات درخواستی او یا طرحی که میخواهد برای اجرای آن از بانک وام بگیرد، در حوزه کدام بانک است.

خیلیها فکر میکنند بانک با بانک فرقی نمیکند اگر شما هم جرو این دسته از آدمها هستید از همین امروز این فکر را از ذهنتان بیرون کنید و قبل از فکر کردن به ضامن و طرح و... بانکی را که باید به آن مراجعه کنید درست انتخاب کنید.

قرض الحسنه تنها نقطه مشترک

وام قرض الحسنه که البته دریافت آن این روزها از بانکها بیشتر شبیه رویا است تنها تسهیلاتی است که همه بانکهای کشور موظف هستند بر اساس میزان اعتباری که دولت به آنها ابلاغ کرده است با شرایط یکسان در اختیار متقاضیان قرار دهند.

دریافت این نوع از تسهیلات هم به همین سادگی نیست. خصوصا در سالهای اخیر بانکها خیلی رغبتی به اعطای آن ندارند و این در حالی است که بیشترین تقاضای وام در کشور از این نوع است. البته در کنار بانکهای دولتی بانک قرضالحسنه مهر ایرانیان هم این نوع تسهیلات را با شرایط خاص عرضه میکند.

برخى از انواع تسهيلات هم با معرفى نهادهاى غيربانكى ولى توسط بانكها ارائه مىشود. در اين موارد بانكها شرايط لازم را براى دريافت وام به شما مىگويند. به عنوان مثال اغلب وامهاى بانك كشاورزى به معرفى سازمانهاى كشاورزى احتياج دارد و معرفى نمايندگان مجلس، مىتواند نقش تسريع و تسهيلكننده در اعطاى وام داشته باشد.

وام مسکن

دیگر این روزها همه میدانند برای دریافت وام خرید و ساخت مسکن باید یکراست به یکی از شعب بانک مسکن بروند . وامهاى بانك مسكن بر اساس دوره سپردهگذارى و با محدوديتهايى در زمينه مسکن خريداري، احداث يا تعمير شده پرداخت می شود.

كاركنان دولت برای دریافت تسهیلات از این بانک از امتياز ويژهاى در دريافت وام مسكن برخوردارند. اين وامها به افرادى كه صاحب حساب در بانك مسكن هستند پرداخت مىشود ولى قابل انتقال به بستگان درجه يك است.

زمان بازپرداخت وام مسكن ۶تا ۱۸ سال است كه به دوره سرمايهگذارى فرد در بانك ارتباط دارد. البته بانك مسكن آنقدر شرايط و آئيننامههاى پيچيده و محدودكنندهاى دارد كه پيشنهاد مىشود قبل از اقدام به افتتاح حساب در اين بانك براى دريافت وام با يك كارشناس حقوقى خبره مشورت كنيد.

بانك مسكن يك نوع وام مخصوص با عنوان حساب پسانداز مسكن جوانان هم دارد. شما مىتوانيد از هماكنون براى كودكان خود در اين بانك حساب باز كنيد تا در آينده به آنها وام پرداخت شود.

وام های کشاورزی

اگر سررشته و امکانات کشاورزی دارید یا در این رشته فارغالتحصیل شدهاید بهتر است بدانيد اولويت در واگذارى تسهيلات اعتبارى بانك كشاورزى با فارغالتحصيلان رشتههاى كشاورزى است كه شغل دولتى يا غيردولتى ندارند.

اين بانك تا ۸۰ درصد سرمايهگذارى ثابت پروژههاى كشاورزى را با نرخ سود پايين تامين مىكند.اين بانك وامهاى مختلفى پرداخت مىكند كه تبصره ۲۹، تبصره ۳، اعتبارات غيرتبصرهاى و طرح طوبى از جمله آنهاست. اگر كمى از مسائل كشاورزى سررشته داشته يا به اين موضوع علاقهمند هستيد، مىتوانيد به راحتى از وامهاى اين بانك استفاده کنید البته داشتن معرفینامه از وزارت کشاورزی هم در سرعت دادن به دریافت این تسهیلات مفید است.

وام های صنعتی

برای دریافت وامهای صنعتی بهترین گزینه بانک صنعت و معدن است. اين بانك به طرحهاى معدنى و صنعتى وام مىدهد و گاه تا ۸۵ درصد هزينهها را به صورت تسهيلات تامين مىكند. وامهاى ارزى اين بانك هم كه از صندوق توسعه ملی پرداخت مىشود، نرخ سود مناسبى دارد. نكته جالب توجه آن است كه گاهى اين بانك، وامها را به صورت اقساط پرداخت مىكند ولى به صورت يكجا نسبت به دريافت آن اقدام مىكند.

دریافت وام با تشریفات اداری کمتر

اگر حوصله طی تشریفات اداری زیاد را ندارید بهترین انتخاب شما بانکهای خصوصی هستند . این بانکها با تشريفات ادارى كمترى وام مىدهند ولى نرخ سود بالاتر دریافت میکنند براى خريد اتومبيل، لوازم خانگى و... مىتوانيد به اين بانك مراجعه كرده و وامهاى ۱۰ ميليون تومانى و بالاتر دريافت كنيد.

وام های مضاربه ای

مضاربه بازرگانى داخلي، صادرات، واردات، مشاركت مدنى بازرگاني، توليدي، صادراتي، مسكن و ساختمان، فروش اقساطى مواد اوليه، ماشينآلات، مسكن، سلف، اجاره به شرط تمليك، قرضالحسنه ازدواج، تعمير و تامين مسكن، كمكهزينه درمان، كمكهزينه تحصيلى و جعاله، عنوان وامهایی است که در بانک سپه پرداخت میشود اما بیشتر مشتریان این بانک که قدیمیترین بانک کشور هم هست آن را با وامهای مضاربهای میشناسند.

وام مسکن بدون سرمایه گذاری

وام مسکن برای برخی بانکهای خصوصی جذابیت پیدا کرده و به نوعی این بانکها پا در کفش بانک مسکن کردهاند. اين بانكها تسهيلاتى در زمينه خريد مسكن و محل كار با سپردهگذارى و بدون سپردهگذارى پرداخت میکنند كه اقساط آن به ازاى هر يكميليون تومان بين ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان در ماه است.

براى دريافت وام برخلاف بانك مسكن، نيازى به خريد خانه نو نيست. بانک ملی ایران هم که بزرگترین بانک دولتی کشور است وامهای مختلفی پرداخت میکند. اين بانك همچنين وامهايى براى تعمير واحدهاى مسكونى نيز پرداخت مىكند. براى خريد مسكن مىتوانيد از وامهاى اجاره به شرط تمليك بانك ملى نيز استفاده كنيد.

اين بانك همچنين با برخى توليدكنندگان قرارداد مىبندد تا امكان خريد اقساطى محصولات آنها را فراهم كند. بانك ملى وامهاى قرضالحسنه متنوعى هم دارد كه ايجاد كار يا شركتهاى تعاونى از جمله موارد آن هستند. همچنين دارندگان حسابهاى سپرده قرضالحسنه در استفاده از قرضالحسنه اعطايى از اولويت برخوردار هستند. تسهيلات اعطايى مسكن انفرادى يكى ديگر از تسهيلات بانك ملى است كه فقط به خانوادههاى فاقد مسكن تعلق مىگيرد.

قرض الحسنه اعطایی

بانك رفاه كارگران كه اخيرا به بانك رفاه تغيير نام داده است، وامهاى مختلفى پرداخت مىكند كه قرضالحسنه اعطايى يكى از آنهاست.در آئيننامه اين بانك ذكر شده است كه قرضالحسنه اعطايى فاقد سود بوده و صرفا كارمزد خدمات براى آن در نظر گرفته شده است.

با اين حال سود دو رقمى از اين تسهيلات دريافت مىشود.این چند بانک و چند نوع وام مهمترین تسهیلات تخصصی طراحی شده هستند. بانکهای دیگر هم تقریبا این وامها را پرداخت میکنند اما بهتر است اگر نوع تسهیلات درخواستی شما یکی از این نوع وامهاست به بانک تخصصی که قرار است آن را ارائه دهد مراجعه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج