جاباما
۲۹۲۹۲۸
۴۱ نظر
۵۰۱۲
۴۱ نظر
۵۰۱۲
پ

با ۲.۵ میلیون‌ تومان همسر دوم بگیرید!

رضایت همسر اول تا دو سال قبل، تنها شرط ازدواج دوم آقایان محسوب می‌شد تا اینکه پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده در سال ۹۲ به تصویب رسید و بر اساس این قانون هیچ مردی اجازه ندارد بدون حکم دادگاه و حتی در صورت رضایت همسر اول، همسر دوم اختیار کند اما ظاهرا کسانی وجود دارند که این قانون را با پول دور می‌زنند.

خبرگزاری آنا: رضایت همسر اول تا دو سال قبل، تنها شرط ازدواج دوم آقایان محسوب می‌شد تا اینکه پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده در سال ۹۲ به تصویب رسید و بر اساس این قانون هیچ مردی اجازه ندارد بدون حکم دادگاه و حتی در صورت رضایت همسر اول، همسر دوم اختیار کند اما ظاهرا کسانی وجود دارند که این قانون را با پول دور می‌زنند.

بر اساس این قانون هیچ مردی اجازه ندارد بدون حکم دادگاه همسر دوم اختیار کند و حکم دادگاه هم به سادگی به هر فردی داده نمی‌شود.

در حالی که دو سال از تصویب این قانون می‌گذرد از گوش و کنار خبرهای خوبی شنیده نمی‌شود.

خبرهای در گوشی می‌گویند کافی است کمی پول داشته باشی تا به سادگی این قانون را نادیده بگیرند. با یک جست‌و‌جو در اینترنت به سادگی شماره دفاتر ازدواج و طلاق را پیدا می‌کنم. شماره اول متعلق به دفتری نزدیک خیابان سلسبیل است. دو بوق می‌خورد و پیرمردی تلفن را جواب می‌دهد. بدون اینکه خود را خبرنگار معرفی کنم، می‌پرسم: «می‌خواهم به عنوان همسر دوم با آقایی ازدواج کنم اما بدون حکم دادگاه راه حلی وجود دارد؟»

کمی تامل می‌کند و می‌گوید: «نه خانم جان راه حلی وجود ندارد. باید حتما حکم دادگاه داشته باشید.»

رضایت زن شرط نیست

اصرا می‌کنم شاید بتوانیم راه‌حلی پیدا کنیم اما پیرمرد جوابش «نه» است و تلفن را قطع می‌کند. شماره بعدی متعلق به دفتر خانه‌ای حول‌و‌حوش منطقه پونک است. تلفن را مرد میانسالی پاسخ می‌دهد. خواسته‌ام را که مطرح می‌کنم، مرد می‌گوید: «مردی که می‌خواهی با او ازدواج کنی باید به دادگاه مراجعه کند. ادله بیاورد، قاضی شرایط را می‌سنجد و اگر ادله مناسبی ارائه شده بود مثل عدم تکمین، ناتوانی در بارداری و مواردی از این دست آنگاه دادگاه شاید حکم به ازدواج دوم دهد. در ضمن حتی اگر زن اول هم راضی باشد اما حکم دادگاه وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم عقد را به صورت رسمی ثبت کنیم. اگر تنها رضایت زن شرط بود هر مردی می‌توانست به زور کتک از همسر اولش رضایت بگیرد.»

وضعیت مالی مناسب شرط اصلی کمک

بر خواسته‌ام اصرار می‌کنم که می‌پرسد: «شما طلاق گرفته‌ای؟» پاسخ می‌دهم: «بله» با کمی تامل می‌پرسد: «آن بنده خدایی که می‌خواهید با او ازدواج کنید وضعیت مالی مناسبی دارد؟» پاسخ مثبت که می‌دهم، می‌گوید: «مدارکتان را به همراه طلاق‌نامه و البته مردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید، بیاورید تا یک جلسه مشاوره با هم داشته باشیم تا اگر خدا بخواهد کاری برایتان انجام دهیم.»

دفترخانه بعدی در خیابان نازی آباد است. دختر جوانی تلفن را پاسخ می‌دهد: «راه حلی وجود ندارد جز اینکه صیغه شوید.» می‌گویم: «نمی‌خواهم صیغه شوم فقط عقد دائم. کسی را نمی‌شناسی که به من کمک کند؟»

چند دقیقه سکوت می‌کند و بعد می‌گوید «تنها آقای «م» می‌تواند به شما کمک کند» این را می‌گوید و شماره‌اش را در اختیارم قرار می‌دهد.

با آقای «م» تماس می‌گیرم و تمام شرایط و خواسته‌ام را برایش توضیح می‌دهم که می‌گوید: «چند دفترخانه هستند که این کار را انجام ‌می‌دهند اما نزدیک دو و نیم میلیون تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پول می‌‌گیرند. یکی را چند روز پیش برای این کار معرفی کردم که به من گفت همین حول‌وحوش ازش پول گرفتند.»

سند ازدواج هم ‌می‌دهیم

می‌گویم: «عقدنامه معتبر هم می‌دهید؟» پاسخ می‌دهد: «در شناسنامه آقا اسم شما را ثبت نمی‌کنند تا مبادا چشم همسر اولش به اسم شما نیفتد اما سند ازدواج به شما داده می‌شود و اسم آقا هم در شناسنامه شما وارد می‌شود. با این شرایط نه مشکلی برای شما به وجود می‌آید و نه برای آقا.»

آدرس دفترخانه‌ای که این کار را انجام می‌دهم، می‌پرسم که پاسخ می‌دهد: «به شما جواب نمی‌دهد خانم. اگر خواسته‌ات حتمی است من با دفترخانه صحبت می‌کنم. شما هم یک عکس و شناسنامه بیاورید تا برایتان معرفی نامه بنویسیم تا به آزمایشگاه بروید و روز عقد هم شما با من تماس می‌گیری و من هماهنگی آخر را انجام می‌دهم.»

حبس یک ساله در انتظار تخطی‌گران

در همین راستا ابراهیم یوسفی محله، حقوقدان به خبرنگار آنا می‌گوید: «بر اساس قانون مجازات اسلامی مرد نمی‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند مگر اینکه با اجازه دادگاه باشد و دادن این مجوز از سوی دادگاه در صورت وجود شرایطی است. چنانچه همسر اول مرد رضایت به ازدواج مجدد شوهرش داشته باشد یا از ایفای وظایف زناشویی خودداری کند و زندگی خانوادگی را ترک کند، دادگاه به مرد اجازه ازدواج مجدد را می‌دهد.»

او ادامه می‌دهد: «مرد برای تجدید فراش باید دادخواستی به طرفیت همسر اول خود تنظیم و در آن خطاب به دادگاه دلایل و علل تقاضای خود را بیان کند. دادگاه نیز با تعیین وقت رسیدگی یک نسخه از دادخواست را برای همسر اول ارسال می‌کند تا به آن پاسخ دهد یا برای جلسه دادگاه خود را آماده کند، پس از آن دادگاه با انجام اقدامات ضروری و تحقیق از زن اول و پس از احراز توانایی مالی مرد و اجرای عدالت بین همسران به شوهر اجازه ازدواج مجدد می‌دهد و چنانچه مرد شرایط و اوضاع مالی مساعدی نداشته باشد و زن نیز حاضر به تمکین و ایفای وظایف زناشویی باشد با درخواست او مخالفت خواهد کرد. دفاتر ازدواج حق ندارند، بدون اجازه دادگاه، ازدواج مجدد را به ثبت برسانند و اگر شوهر بدون اجازه دادگاه ازدواج مجدد کند و از طرفی آن را به ثبت نرساند، به دلیل عدم ثبت واقعه ازدواج، مجرم محسوب می‌شود و به حبس تا یکسال محکوم خواهد شد.»

این وکیل دادگستری با اشاره به ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده اضافه می‌کند:« هر سردفتر رسمی که بدون اخذ گواهی، بدون اخذ اجازه نامه یا حکم صادرشده درمورد تجویز ازدواج مجدد یا برخلاف مقررات به ثبت ازدواج اقدام کند یا بدون حکم دادگاه یا گواهی عدم امکان سازش یا گواهی این قانون یا حکم تنفیذ راجع به احکام خارجی به ثبت هریک از موجبات انحلال نکاح یا اعلام بطلان نکاح یا طلاق مبادرت کند، به محرومیت و مجازات اسلامی از اشتغال به سردفتری محکوم می شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هستی

      عجب............!!!!!!!!

    • rembo

      دس از این مسخره بازیا وردارین...انقد دنبال حوا و حوس نرین...خدا یکی زنم یکی ...مثل مرد بشینین زندگی کنین..اون دختر با هزار و یک امید اومده تو زندگیمون...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هوا و هوس

    • بدون نام

      خدا خدا گفته مرد اگر شرایط مالی و عاطفی رو داشته باشه و بتونه بین همسرانش به عدالت تقسیم کنه تا چهار زن می تواند اختیار کند ولی الان اجازه دادگاه و غیره می خواد و بهش میگن خدا یعنی چی حتی اگر همسر رضایت بده دادگاه اجازه نمیده اجازشو خدا داده شرایطش رو هم توضیح داده

      پاسخ ها

      • سارا

        ببخشیدا- یه سوال دارم همه گفته های خدا رو گوش دادید؟ فقط همین یکی مونده؟

      • بدون نام

        لایک برای سارا

    • انسان

      چه اشکالی داره اگه دو نفر خانم خودشون بخوان با یه مرد ازدواج کنن چرا یه قانونایی میذارین که بعد بیست سال بگید اشتباه کردیم مگه همین الان تعداد زنان مجرد بیشتر از مردان مجرد نیست کی گفته این کارها هوس بازیه جرا کاری میکنید که یه عده از خانم ها تا آخر عمر فرصت ازدواج ازشون گرفته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم یه خانمم ،هیچ وقت دو تا خانم نمیخان با یه مرد ازدواج کنن. همونطور که دوتا مرد نمیتونن با یه خانم باشن،

      • بدون نام

        انسان جان تو نمیخواد نگران خانمها باشی!

      • user

        من یه دخترم و ترجیح میدم اگر لازم باشه تا آخر عمر مجرد بمونم تا اینکه برم زن یه مرد زن دار بشم و زندگی یک زن بیچاره رو خراب کنم .چطور عواطف و شرایط مرد برای ازدواج مجدد در نظر گرفته میشه و هیچ کس نگاه نمی کنه به عواطف یک زن که هیچ چیزی براش عذاب آورتر از این نیست که مردش به دنبال زن دیگه ای باشه

      • بهار

        انسان جان نمی خواد شما نگران فرصت ازدواج خانم ها باشی، دستت درد نکنه !!!!!!

      • مرضیه

        خیر. شما سخت در اشتباهید. درایران طبق آخرین سرشماری در برابر هر 102 مرد ما 100 زن داریم. من واقعا روم نمیشه حرف شما را با استناد به این آمار برعکس کنم....

    • علی

      صد جا زنگ زده یکی گفته بیا با پول ببینم چی میشه. اونوقت این چه تیتریه ؟
      مرد بیچاره فقط باید مهریه بده و نفقه بده و هیچ غلطی هم نمیتونه بکنه . همسر دوم آخه میخواد چیکار مرد بیچاره....

    • بدون نام

      حالا که فعلا همتون توی همون یکیشم موندید.:)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین کامنت.

    • بدون نام

      وقتی میشه بدون دردسر صیغه کرد چرا عقد دائم؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوج فهم و درک از مفهوم زندگی و عشق.

    • بدون نام

      من که متنو نخوندم!ولی کو! کجا ! لطفا آدرس !

    • بدون نام

      ایشالا یه روز شرایط برعکس میشه ببینیم شما مردا چی میگین ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثه پیرزنا نفرین نکن - قوی باش.

    • ایرانی

      این قانونباید برداشته بشه!
      مردم باید بتونه هر تعداد زن رو که میتونه به عقد دایم خودش در بیاره

      پاسخ ها

      • user

        واقعا...!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        میتونی خرجشونو بدی بسم الله

    • بدون نام

      وقتی نظرات آقایون رو میخونم حالم از هر چی مرده به هم میخوره!!

    • بدون نام

      این کارها را کردین که :
      اولا زنها این همه پر رو شدن
      دوما سبب شدین تا مردم مرتکب گناه بشن

    • دادا

      همين قانونا باعث فساد ميشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداشمون نگران فساده.:)

    • user

      آقايون محترم اگر زن ها هم اجازه ازدواج دوم با وجود شوهر را داشتند باز هم همين حرفو مي زديد ؟؟؟؟

    • سعید

      والا من یکی ز اینا رو دارم ک همون یکی دیوانه ام کرده واز خانه فراری هستم.ویک اپارتمان هم به نامش کرده ام.نه از ترس فقط برای اینکه بعد از من وراث با یک ساک لباس بیرونش نکنند و سر پناهی برای خود داشته باشد.چون جدیدا تصمیم به ازدواج مجدد گرفته ام می گوید یک اپارتمان دیگر به نامم بکن تا از نظر قانوتی رضایت بدهم.حالا من مانده ام تا ببینم او بعد از این درد سر در زندگی بعدی من درست می کند یا نه

    • بدون نام

      ب نظر من حالا چ درست چ غلط مردی ک بیش از یک زن داشته باشه هوس بازه
      اینکه بگه میخواسته کارخیرکنه واینکه میخواسته خرجیشو بده الکیه وکلاه شرعیه وگرنه مردا اگ بخوان کارخیر کنن واجب نیست ک طرف حتما زنشون باشه تو ک میخوای خرجشو بدی همینجوری بده

    • بدون نام

      اگه مرد مرد باشه عاشق زنشه حتی اگه زنش هر مشکلی ام داشت پی این کارا نمیره من خودم مردم ازدواجم هنوز نکردم ولی حاضرم تا آخر عمرم ازدواج نکنم ولی با احساسات یه انسان دیگه بازی نکنم چون اگه مرد واسه خودش این حق فرار بده پس یعنی حقوق یه زن یعنی کشک اینو واسه بنده خدایی گفتم که گفته نظر آقایون حالمو بهم میزنه منم مردم.

      پاسخ ها

      • user

        اون بنده خدا هم نظر آقایونی رو گفته که دفاع کردند

    • بدون نام

      ازمن که دوتازن دارم یکی داعمی ویکی صیغه داعمی وازهردوتاشون هم بچه دارم اگربپرسیددوتازن خوب است یابدمن میگم بسیاتابسیاربداست اگرانسان زن خوب وخوش اخلاق داشته باشه ظلم میکنه بره زن دیگری بگیره من هیچ ناراحتی ندارم وبچه هایم روبسیاردوست دارم ولی وجدانم ناراحته چون زن اولم مظلوم است خداانشاالانگهش بدارد.اگرزن اول توای برادرم خوب وسربراه هست ظلم میکنی زن دوم بگیری وجدانت توراراحت نمیگذارد.مکن مکن پشیمان میشی

      پاسخ ها

      • user

        اگه زن اولتون خوی هست و مظلوم پس چرا رفتین و زن دوم گرفتین این واقعا زیاده خواهی و ظلم به زن هست هم به اولی و هم به دومی ولی خوبه خودتون میدونین اشتباه کردین و دیگران رو تشویق به این کار نمی کنین

      • سارا

        ینی من مردم از خنده وقتی این کامنتو خوندم - صداقت موج میزنه ها!

    • بدون نام

      باز صحبت این چیزا شد آب از لب و لوچه ی مردان ِ خدا جاری شد.خخخخخخخخ

    • جواد

      من به عنوان یک مرد میگم اگه شوهر زور نگه بارضایت همسر اول مناسبتره

    • بدون نام

      خب اون زنی هم که سرپرست نداره حق داره زنه کسی بشه که آیندش رو تامین کنه،جوون مجرد که معمولا این شرایط رو نداره،چه اشکالی داره که مردی که این شرایط رو داره ،اونو به عقد خودش در بیاره،،من که موافقم

    • اشکان تورک

      ما که یکی شو پیدا نکردیم چه برسه به دو سه تا مگه میخواییم مرغ بخریم شوخی که نیس زندگیه

    • ناشناس

      آقا 2/5 میلیون کم نیست؟

    • بدون نام

      کسیکه معنای عشق را نفهمه زن دوم میگیره خوب در زن دوم هم نمیفهمه چون اساسا نفهمه امارها نشون میدن کسیکه به فیزیک همسرش توجه میکنه زن دوم میگیره نه به شعورش و این موضوع همسر را بشدت آزار میدهد دیدید کفتم نفهمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج