جاباما
۲۹۳۴۴۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

۱۲ پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده

وقتي صحبت از چيدن وسايل در اتاق نشيمن به ميان مي‌آيد، نهايت دكوري كه به ذهن اعضاي خانواده مي‌رسد دو تا سه شكل مختلف است. بعد از امتحان كردن چند مورد آنها روي هم رفته فكر مي‌كنند كه به دكوراسيون دلخواه‌شان رسيده‌اند.

مجله منزل - ليدا هادي: وقتي صحبت از چيدن وسايل در اتاق نشيمن به ميان مي‌آيد، نهايت دكوري كه به ذهن اعضاي خانواده مي‌رسد دو تا سه شكل مختلف است. بعد از امتحان كردن چند مورد آنها روي هم رفته فكر مي‌كنند كه به دكوراسيون دلخواه‌شان رسيده‌اند. مسئله اينجاست كه در خيلي از مواقع انتخاب همان مورد آخر است. مي‌دانيد چرا؟ براي اينكه هر كسي ممكن است خيلي زود خسته شود و در نهايت به مدلي كه دست آخر چيده رضايت دهد.

براي اينكه شما گرفتار اين خستگي و سردرگمي نشويد، راهكاري خاص براي‌تان داريم. كافي است فقط چند وسيله تهيه كنيد؛ مثلا يك برگه و يك قلم. ما به شما مي‌گوييم چطور مي‌توانيد در يك اتاق ساده وسايل‌تان را به ۱۲ مدل مختلف بچينيد. فقط كافي است قبل از كشيدن مبل‌ها به هر طرف اتاق با قلم روي كاغذ طرح‌هاي مختلف را امتحان كنيد؛ همين!

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده

يادتان باشد:

۱. اتاقي كه در اين مورد براي نشان دادن طرح‌هاي مختلف دكوراسيون انتخاب كرده‌ايم روي هر ديوار پنجره دارد؛ يعني ديوارهاي پشت و جلو هر دو با پنجره محصور شده‌اند. دو ورودي در اتاق تعبيه شده كه هر دو در قسمت چپ اتاق قرار دارند و يك ديوار بلند ساده كه در ضلع سمت راست قرار گرفته است؛ طوري كه وقتي از در وارد مي‌شويد نگاه‌تان به آن مي‌افتد؛ بدون هيچ‌گونه جزييات معماري خاص يا حداكثر فقط يك شومينه كه مي‌تواند سمت راست يا چپ قرار بگیرد. اين اتاق را روي كاغذ بكشيد و سعي كنيد نمونه چنين طرحي را هم از اتاق نشيمن خودتان درآوريد؛ فقط باهمين جزييات؛ نه بيشتر و نه كمتر!

۲. اولين كاري كه قبل از چيدن وسايل اتاق بايد انجام دهيد تعيين نقطه كانوني است. درواقع ساده‌ترين راه براي رسيدن به يك دكوراسيون اصولي هم انتخاب درست نقطه كانوني خانه است. اگر اتاق را با شومينه فرض كرده باشيم آن وقت شومينه مي‌تواند بهترين نقطه كانوني در اتاق به حساب بيايد. شومينه نقطه مركزي مي‌شود و آن وقت وسایل خانه با اصول خاص خودشان در اطراف آن قرار مي‌گيرند. اگر هم شومينه را ناديده بگيريم و فرض كنيم كه اتاق شومينه‌اي ندارد آن وقت بايد به فكر درست كردن نقطه كانوني باشيم.

اين‌جور مواقع اولين جايي كه چشم به محض ورود به آن خيره مي‌شود، يك نقطه كانوني مناسب است. مانند اين اتاق كه در آن ديوار بزرگ سمت راست به عنوان نقطه كانوني انتخاب مي‌شود؛ چرا كه به محض ورود از هر كدام از ورودي‌ها فقط ديوار بزرگ است كه به چشم مي‌آيد. در بيشتر مواقع بزرگ‌ترين ديوار اتاق نقطه كانوني موثر خواهد بود؛ جايي كه مي‌توان به‌راحتي كاناپه را پشت به آن قرار داد و فكري براي باقي وسايل كرد. به نظر كارشناسان اگر به محض ورود به خانه اولين چيزي كه به چشم مي‌آيد كاناپه‌اي نرم و راحت باشد، آن وقت خانه گرم‌تر و صميمي‌تر به نظر مي‌رسد. اين يعني دعوت به آرامش در خانه!

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده

۳. در خانه‌هاي امروزي بيشتر از آنچه وسايل خانه بار دكوراسيون محيط را به دوش بكشند، وسايل صوتي و تصويري اين وظيفه را بر عهده دارند. تلويزيون‌هاي بالاي ۵۰ اينچ امروزي با سينماهاي خانگي اين روزها از وسايلي هستند كه در خانه‌هاي مدرن حتما وجود دارند و به نحوي در ديد قرار دارند كه ديگر هيچ‌كدام از وسايل خانه به چشم نيايند؛ پس به جاي اينكه خودتان را خسته كنيد مي‌توانيد با اين وسايل صوتي و تصويري شروع كنيد؛ يعني اگر خانه شومينه يا فضاي معماري خاصي ندارد مي‌توان با قرار دادن وسايل تصويري در مركز ديد اتاق تكليف را معلوم كرد. تلويزيون و وسايل سرگرمي مي‌شوند نقطه كانوني و باقي وسايل هم دورتا دورشان قرار مي‌گيرند. در تصويرسازي‌هاي زير مي‌توانيد به جاي شومينه وسايل صوتي و تصويري خانه را قرار دهيد.

۴. هميشه ابتدا لي‌اوت دكوراسيوني كه دوست داريد در اتاق‌تان پياده كنيد را روي كاغذ بكشيد و بعد سراغ خريد لوازم برويد. گاهي لوازمي زيادتر از نياز به خانه مي‌آوريد يا قد و قواره آنها را طوري انتخاب مي‌كنيد كه با دكوري كه مد نظرتان بوده اصلا همخواني ندارد. بهتر است قبل از خريد لوازم درباره اندازه وسايل با فروشنده حسابي صحبت كنيد. بهترين روش براي داشتن برآوردي دقيق از فضا استفاده از كاغذ روزنامه است. با روزنامه نوارهاي بلند درست كنيد و هنگام خريد لوازم مورد نظرتان آن را به اندازه‌اي كه فروشنده گفت درآوريد. قرار دادن نوارهاي روزنامه روي زمين اتاق مي‌تواند برآوردي درست از اندازه مبل‌هاي دلخواه‌تان به شما بدهد.

۵. قبل از ديدن طرح‌هاي زير يادتان باشد كه هيچ كسي نمي‌تواند غير از سليقه شما در چيدمان خانه حرف اول و آخر را بزند. پس اين ۱۲ طرح اگر به ۱۲۰۰ طرح هم برسد نبايد خودتان را گيج كنيد. اول به داشته‌هاي‌تان در خانه توجه كرده و بعد به سليقه‌تان رجوع کنید. باقي‌اش حل است!


یك كاناپه كه درست در روبه‌روي شومينه و پشت به ديوار اصلي قرار گرفته است. اين ديوار نقطه كانوني خانه است. دو مبل راحتي كه در اطراف شومينه و كاناپه چيده شده‌اند. براي داشتن فضاي نشستن بيشتر مي‌توان از صندلي‌هايي شبيه صندلي‌هاي غذاخوري استفاده كرد. اين صندلي‌ها به‌راحتي در هر فضايي جابه‌جا مي‌شوند. به اين طرح دقت كنيد. مبل و صندلي‌هاي سمت راست با شومينه و صندلي‌هاي سمت چپ كاملا در توازن هستند؛ اين همان چيزي است كه طراحي داخلي به آن مي‌گويد حفظ توازن!

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


در اينجا براي چيدمان از دو كاناپه سه نفره استفاده شده كه همراه دو مبل راحتي در اطراف شومينه نقطه كانوني درست كرده‌اند. دقت كنيد توازن در اين حالت را صندلي‌هاي بدون دسته‌اي كه كنار گنجه بالايي قرار گرفته‌اند، ايجاد مي‌كنند. رمز اين اتاق در توازن صندلي‌ها با كاناپه بزرگ روبه‌روي‌شان است.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده

وسايل همان هستند فقط يك صندلي عثماني يا يك صندلي روكش‌دار زيرپايي به جمع‌شان اضافه شده است. اضافه كردن اين صندلي بي‌دسته و بدون پشتي با اين مشخصات خاص هم خودش دليلي دارد. اين صندلي مي‌تواند توازن نشستن در دو گروه كاناپه اتاق را فراهم كند.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


طراحي اتاق در اين حالت كمي عجيب اما به روز و مدرن است؛ اينكه دو كاناپه سه نفره پشت به پشت هم قرار بگيرند. برخلاف هميشه كه كاناپه‌ها روبه‌روي هم قرار داشتند، اين طراحي بيشتر به درد اتاق‌هاي بزرگ مي‌خورد تا دو فضاي مختلف در اختيار صاحبخانه قرار دهد.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


در اين حالت يك كاناپه سه نفره جايش را به مبل‌هاي راحتي مي‌دهد. چهار مبل راحتي همراه يك ميز ساده كوچك در گوشه اتاق توازن لازم را با كاناپه و وسايل دور آن ايجاد كرده‌اند. اين طرح شلوغ اما كاربردي است.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


دو كاناپه در دو ضلع بالا و پايين اتاق قرار دارند و چهار صندلي در وسط اتاق براي خودشان در برابر شومينه حريمي خاص درست كرده‌اند. اگر چهار صندلي سبك باشند، مي‌توان آنها را به‌راحتي هر وقت كه لازم بود به جمع باقي كاناپه‌ها اضافه كرد.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


يك ميز جلو مبلي نسبتا بزرگ كه براي از بين بردن بلندي بيش از اندازه اتاق در اين حالت مورد استفاده قرار گرفته مي‌تواند در اين دكوراسيون كارساز باشد. صندلي‌هاي اطراف ميز مي‌توانند از نوع سبكي باشند كه به‌راحتي در اتاق به حركت درآیند.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


مي‌توان ميز ناهارخوري را به‌راحتي وارد اين اتاق كرد. يك ميز غذاخوري هشت نفره كه دو تا از صندلي‌هاي آن در اتاق به عنوان يار كمكي براي نشستن در كنار مبل‌ها به كار گرفته مي‌شوند.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


هم فضايي براي نشستن و هم جايي براي غذا خوردن؛ مانند اينكه در اتاقي بزرگ فضاي نشيمن و غذاخوري را از هم جدا كرده باشند. يكي از صندلي‌هاي ميز ناهارخوري براي نشستن كنار مبل‌ها قرار دارد و آن يكي براي حفظ توزان محيط در گوشه اتاق.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


در اين حالت از يك مبل ال براي دكوراسيون اين اتاق استفاده شده است؛ البته همراه يك ميز ناهارخوري هشت نفره. طبق معمول يكي، دو تا از صندلي‌ها هم براي توازن محيط يا استفاده در فضاي نشستن به کار برده شده است؛ يكي گوشه اتاق و آن يكي در كنار شومينه.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


در اين حالت صندلي‌هاي كناري گنجه و صندلي‌هاي ديوار روبه‌رويي بار توازن اتاق را بر دوش مي‌کشند؛ در حالي كه براي يكنواخت نبودن محيط در يك طرف اتاق به جاي گنجه دوم از يك ميز نيم دايره‌اي كوچك استفاده شده است.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده


در اين حالت شومينه رسما به عنوان نقطه كانوني خانه انتخاب شده و همه وسايل در اطراف آن قرار گرفته است. اين دكوراسيون كلاسيك و البته كاربردي زماني كامل شده كه صاحبخانه نيمكت‌هاي روكش‌دار عثماني را وارد فضای خانه كرده است. حضور آنها توازن شومينه با لوازم روبه‌رويی آن را حفظ می‌کند.

12 پیشنهاد ساده، برای دکور کردن یک اتاق ساده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج