۲۹۴
۴۳ نظر
۵۱۱۶
۴۳ نظر
۵۱۱۶
پ

راز تصميم كبري

۸ سانتي‌متر افزايش قد و ۱۲كيلوگرم كاهش وزن براي ۲خواهر

هر خانواده‌ يك خصوصيت ويژه براي‌خودش دارد كه در چند دقيقه اول معاشرت با اطرافيان بروز مي‌كند.خانواده جوادي صادق هم يك ويژگي بارز دارند كه حتي در نگاه اول هم به راحتي خود را نشان مي‌دهد: عزم و اراده. اراده‌اي كه به دو دختر نوجوان اين خانواده كمك كرد در طول يك‌سال قد، وزن و شرايط سلامت خود را متحول كنند.

8 سانتي‌متر افزايش قد و 12كيلوگرم كاهش وزن براي 2خواهر

من دكترضيالدين مظهري، متخصص تغذيه و رژيم درماني در اين شماره شما را با پرونده دو خواهر كه با رعايت دستورالعمل‌هاي من هم قد خود را افزايش داده و هم وزنشان را كاهش داده‌اند، آشنا مي‌كنم.

8 سانتي‌متر افزايش قد و 12كيلوگرم كاهش وزن براي 2خواهر

هر خانواده‌ يك خصوصيت ويژه براي‌خودش دارد كه در چند دقيقه اول معاشرت با اطرافيان بروز مي‌كند. اين ويژگي مي‌تواند رنگ مشترك چشم‌ها يا شكل استخوان‌بندي، چاقي و لاغري باشد. ممكن است اين ويژگي يك خصوصيت روحي مشترك باشد كه خانواده‌اي را از بقيه متمايز مي‌كند. خانواده جوادي صادق هم يك ويژگي بارز دارند كه حتي در نگاه اول هم به راحتي خود را نشان مي‌دهد: عزم و اراده. اراده‌اي كه به دو دختر نوجوان اين خانواده كمك كرد در طول يك‌سال قد، وزن و شرايط سلامت خود را متحول كنند. پادينا دختر ۱۰ساله خانواده جوادي صادق كه هم شاعر است و هم نقاش، رهبري اين تحول خانوادگي را به‌عهده گرفته است. او در ۹سالگي تصميم گرفت با چاقي و كوتاه قدي مبارزه كند و با اين كار خواهر ۱۷ سا‌له‌اش را هم بر سر غيرت آورد.


شروع غيرمنتظره

ماندانا جوادي صادق، خواهر بزرگ پادينا كه اكنون 18 ساله است مي‌گويد: «من قبل از عيد 89 احساس كردم ديگر از اضافه وزنم خسته شده‌ام و مي‌خواهم كاري در رابطه با آن انجام بدهم. آن زمان وزن من به 66 كيلوگرم رسيده بود. خواهر كوچكم، پادينا مدتي بود تحت نظر دكتر مظهري قرار داشت و نتيجه خيلي خوبي گرفته بود. پيش خودم گفتم چرا من اين كار را نكنم؟ پس براي گرفتن وقت، اقدام كردم و در همان مدت زماني كه منتظر وقت دكتر بودم حركات كششي و فعاليت زياد و رعايت غذايي را شروع كردم.» تلاش‌هاي خودجوش ماندانا كه با الهام از موفقيت خواهر كوچك‌ترش شكل گرفته بود باعث شد تا در يك ماه انتظار براي ملاقات با دكتر مظهري 2 كيلوگرم سبك‌بار‌تر شود.

8 سانتي‌متر افزايش قد و 12كيلوگرم كاهش وزن براي 2خواهر

عبور از مرز موفقيت

در طول يك‌سال گذشته با رعايت برنامه غذايي و ورزشي دكتر مظهري، ماندانا موفق شده تا نه تنها ۱۰ كيلوگرم از وزن اضافه خود را كم كند بلكه در ۱۸سالگي كار دشوار افزايش ۲ سانتي متر قدش را هم از ۱۵۸ به ۱۶۰ با موفقيت به انجام برساند. مادر ماندانا و پادينا، خانم جوادي صادق كه با مهرباني و صبوري در اين راه همراه دو دخترش بوده مي‌گويد: «دكتر مظهري با توجه به قد من و پدر ماندانا، قد ۱۵۹ را براي او تعيين كرده بود اما ماندانا موفق شده مرز تعيين شده را رد كند و ما اميدواريم تا ۱۶۵ سانتي متر هم قد بكشد.»



ديگر نمي‌توانم زياد بخورم

رژيم توصيه شده دكتر مظهري به ماندانا و پادينا يك رژيم متعادل و متنوع است كه به گفته ماندانا غير از حذف هله هوله‌ها و كنترل مقدار غذا، شما را مجبور به رعايت و انجام كار خاصي نمي‌كند. ماندانا مي‌گويد: «من با رژيمم خيلي راحت هستم. من و پادينا عادت داشتيم بعد از ظهرها با شير يا چاي يك تكه كيك يا شكلات بخوريم. اين عادت را به كل كنار گذاشته‌ايم و حالا در خانه ما غيراز تنقلات رژيمي چيزي پيدا نمي‌شود. ميزان غذاي ما هم مشخص است. من كه بيشتر از حد تعيين شده، نمي‌توانم بخورم و اگر در خوردن افراط كنم دل درد مي‌گيرم. در واقع بدنم به اين سيستم عادت كرده است.»


آرزوهاي دست يافتني

پادينا خيلي از وزن و قد جديدش راضي است و اعتقاد دارد موفقيتش را مديون رعايت كردن دقيق برنامه ورزشي و غذايي دكتر مظهري است. او دوست دارد كمي لاغر‌تر شود تا چربي‌هاي شكمش به‌طور كلي ناپديد شوند و البته دلش مي‌خواهد سير صعودي افزايش قدش كماكان ادامه داشته باشد. ماندانا هم كه امسال كنكوري است دوست دارد باز هم قد بكشد و بتواند وزن متناسبش را براي هميشه با ورزش و تغذيه درست حفظ كند. او مغز خود را براي كنكور با 15دقيقه ورزش اول صبح و يك 5/1 تا 2ساعت فعاليت بدني در روز آماده مي‌كند.


بستني هم مي‌خورم

پادينا خواهر ۱۰ ساله ماندانا كه در شروع رژيم و ورزش، الهام بخش خواهرش بوده دليل مراجعه به دكتر مظهري را مي‌گويد: «من در بين هم كلاسي‌هايم خيلي تپل‌تر بودم. اكثر بچه‌هاي كلاس لاغر بودند و من هم دلم مي‌خواست لاغر شوم و اين‌كه قد بكشم. وزن من ۴۴ كيلوگرم بوده و الان به ۳۹ كيلو رسيده است و قد من هم ۱۳۵ بوده كه الان ۱۴۱ شده است.» خانم جوادي‌صادق كه با افتخار به دخترانش نگاه مي‌كند، مي‌گويد: «خوبي بچه‌هاي من اين است كه ناخنك نمي‌زنند و دقيقا همان كاري را انجام مي‌دهند كه دكتر مظهري به آنها توصيه كرده است. امكان ندارد كه پادينا سر يخچال برود و چيزي بخورد. هر آنچه من براي او آماده بكنم مي‌خورد، همين. حتي با وجود اينكه پول هم هميشه در كيفش هست هيچ‌وقت بيرون خوراكي نمي‌خرد.»
از پادينا درباره وسوسه‌هاي بوفه مدرسه و چشم و هم چشمي در خريدن و خوردن خوراكي‌ها مي‌پرسم با خنده جواب مي‌دهد: «وقتي بوفه مدرسه چيزهاي جديدي مي‌آورد من هم دوست دارم بخرم. البته از مادرم اجازه مي‌گيرم ولي نمي‌دانم چرا هر بار كه خواستم هله هوله‌اي را امتحان كنم يا بوفه مدرسه آن را تمام كرده يا ديگر آن خوراكي را نمي‌آورد!»
تنها چيزي كه پادينا خيلي دوست دارد، بستني است كه البته از آن محروم هم نشده و هر چند وقت يك‌بار دكتر مظهري براي جايزه پيشرفتش اجازه مي‌دهد بستني بخورد.


حرف آخر

ماندانا و پادينا مايه افتخار پدر و مادرشان هستند. اراده آن‌ها باعث شده تا به الگوي خيلي از دوستان و آشنايان تبديل شوند. ماندانا مي‌گويد: «دكتر مظهري را خيلي دوست دارم. ايشان خيلي خوش اخلاق و مهربان هستند و دوست دارم در اينجا از ايشان براي همه زحمت‌هاي‌شان تشكر كنم.» خانم جوادي صادق هم كه از نتيجه برنامه‌هاي غذايي- ورزشي دخترانش خيلي راضي است از ما خواسته تا پيام قدراني‌شان را از اين طريق به گوش دكتر مظهري برسانيم. البته ديد پادينا نسبت به مسئله كاملا متفاوت است. او مي‌گويد: «دكتر خيلي مهربان است و هربار كه من خوب پيشرفت مي‌كنم به من بستني جايزه مي‌دهد!» جالب اينكه پادينا تصميم دارد براي دكتر مظهري يك نقاشي ويژه به همراه اشعارش هديه بدهد.


بازگشايي پرونده خواهران جوادي صادق

گاهي بين مراجعان خود به والديني بر مي‌خورم كه پر از احساس مسئوليت و علاقه‌مند به سرنوشت فرزندان خود بوده و براي تامين و تضمين سعادت، رفاه، سلامت و شادكامي فرزندان‌شان حتي فراتر از توان‌شان از بعد مادي و معنوي از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نكرده و تمام سختي‌ها را به جان مي‌خرند. شايد يكي از نمونه‌هاي قابل تقدير خانم جوادي صادق، مادر محترم دوشيزگان پاديناي ۱۰ ساله و مانداناي ۱۸ساله باشد كه بنا به توصيه جناب دكتر عامري به اينجانب مراجعه كرده بودند. آغاز آشنايي بنده با ايشان در تاريخ ۲۰/۸/۸۸ به‌علت دل نگراني‌هاي‌شان در ارتباط با خانم پادينا دختر ۱۰ ساله‌شان با وزن ۵/۴۳ كيلوگرم و قد ۱۳۵ سانتي‌متر بود كه با دارا بودن شاخص توده بدني BMI معادل ۸۶/۲۳ از جمله كودكان چاق بر شمرده مي‌شدند. ديگر موارد قابل توجه در قبال نامبرده با توجه به نتايج آزمايشگاهي عبارت بودند از كم خوني، ‌تناسب نداشتن ميزان كلسيم به فسفر و كاهش شديد ذخيره آهن.
از عادات غذايي نامبرده گرايش شديد به نوشيدن آبميوه، شربت و ميل كردن كيك و بيسكويت، بستني، كره و مربا و خامه با عسل بود. از 3 ماه قبل از مراجعه به اينجانب براي تعديل وزن خود مبادرت به حذف شام كرده بودند. در قبال تعديل وزن اضافي ايشان 2هدف را مد نظر قرار داده و برنامه‌هاي تغذيه‌اي و مكمل‌هاي مورد نياز را درنظر گرفته، در طول يك‌سال يعني از تاريخ 20/8/88 لغايت 29/8/89 با فاصله‌هاي 5/2 ماه جمعا 5برنامه تغذيه‌اي براي ايشان توصيه شد كه حاصل همكاري‌هاي به عمل آمده، افزايش 6 سانتي‌متر به قد زمان مراجعه و دستيابي به قد 141 سانتي‌متر بود. از وزن زمان مراجعه ايشان 5/43 كيلوگرم به ميزان 4 كيلو كاسته شده بود و شاخص توده بدني ايشان به ميزان86/19 تقليل پيدا كرده بود و از محدوده اضافه وزن و چاقي به محدوده طبيعي رسيده است. ولي در قبال خانم ماندانا جوادي صادق 18 ساله با قد 158 و وزن 64 كيلو با زمان بلوغ 13 سالگي- يعني 4سال قبل از زمان مراجعه- در تاريخ 12/12/88 وضعيت فرق مي‌كرد. ماندانا خانم تحت‌تاثير موفقيت خواهرشان در كاستن تدريجي وزن توام با افزايش قد با 2 هدف مشخص به جمع ما پيوسته بود: كاهش وزن و افزايش قد. در قبال كاهش اصولي و ماندگار وزن به ايشان قول مساعد داده شد ولي از آنجايي‌كه ظرفيت تعيين شده قد از انتقال مستقيم زمينه ارثي پدر و مادر او به 160 سانتي متر محدود مي‌شد و در مدت 4 سال گذشته بعد از آغاز نخستين سيكل ماهانه هيچ افزايشي در قد حاصل نشده بود انتظار افزايش قد وجود نداشت. در 4 سال گذشته ايشان مرتبا در حال وزن‌گيري بودند به‌طوري‌كه در تاريخ مراجعه با وزن 800/63 كيلوگرم نسبت به قدشان بالغ بر 12 كيلوگرم افزايش وزن را يدك مي‌كشيدند. به هر صورت مثل هر مراجعه‌كننده جديد اولويت اقدام ما علاوه بر تن‌سنجي، جمع‌آوري اطلاعات و دسته بندي و تحليل نقاط ضعف و قدرت بود كه در همان ابتدا انجام شده بود. از موارد قابل توجه در پرونده ايشان مشخص شد كه ايشان، نيز مبتلا به كم خوني بوده و سيكل نامرتبي دارند و از چند سال گذشته به اين طرف به چاقي‌هاي موضعي دچار شده‌اند. ضمن اينكه ناراحتي گوارش دارند و مرتبا از قرص‌هاي رانيتيدين و آرام بخش استفاده مي‌كنند، از خوردن شكلات لذت مي‌برند و برعكس از خوردن بادنجان به هر نحوي كه پخته شود بيزار هستند. شب‌ها دير مي‌خوابند و روزها به‌مدت يك‌ساعت استراحت مي‌كنند.
از ۲۱ ارديبهشت ماه تا ۲۰ مرداد و از ۲۰ مرداد تا ۲۹ آبان ۲ برنامه ديگر به ايشان داده و تاكيد شد با اجراي دقيق مقادير تعيين شده براي هر گروه از مواد‌غذايي هرگز از حذف وعده و ميان وعده‌هاي تعيين شده عدول نكرده و از تمام گروه‌هاي غذايي و از انواع مواد‌غذايي متنوع تشكيل‌دهنده يك گروه غذايي در طول روزها و هفته‌ها استفاده كنند. مسئله خواب به موقع شب و فعاليت بدني سبك روز را نيز از مد نظر دور ندارند.
دستاورد همكاري صميمانه و اجراي دقيق توصيه‌هاي به عمل آمده، افزايش قد به ميزان 2سانتي متر و كاهش وزن از 800/63 كيلوگرم به 56 كيلوگرم بود يعني با احتساب 2سانتي‌متر افزايش قد، به ميزان 800/9 كيلوگرم شد. اين موفقيت در كنار بهبود كامل ناراحتي معده و شادابي و حصول اعتماد به نفس بيشتر براي دستيابي به قد بلندتر حتي فراتر از ميزان به ارث رسيده و تثبيت و حفظ تناسب اندام تا آنجايي‌كه لازم است به دست آمد؛ اين در حالي است كه با توجه به زمينه‌هاي ژنتيك و سپري شدن سال‌هاي متمادي از آغاز بلوغ، امكان افزايش قد بعيد به‌نظر مي‌رسيد؛ مگر از ژن‌هاي شاخه پدري و مادري كه قد بلندتر از پدر و مادرشان به نامبرده ارث رسيده باشد. برنامه مناسب ديگري در تاريخ 27 بهمن ماه سال‌جاري به ايشان توصيه شد.


نكات در خور توجه خانواده‌ها

۱-نقش تغذيه در تعيين سرنوشت غنچه‌هاي زندگي‌تان از دوران حتي قبل از بارداري و وزن ورود به حاملگي و افزايش سيستماتيك وزن‌ دوران بارداري در تعيين قد و وزن تولد و برنامه‌ريزي‌هاي ريشه‌اي دوران جنيني از نظر علمي كاملا محرز و به اثبات رسيده است.
2-تغذيه دوران نوزادي، شيرخواري، كودكي، نوپايي سپس قبل از مدرسه و دوران مدرسه نيز در روند رشد هنجار و ناهنجاري‌هاي رفتارهاي تغذيه‌اي بسيار اثر‌گذار و دائمي است.
۳-دوران پيش بلوغ و بلوغ كه در دختر خانم‌ها بين ۹ تا ۱۳ سالگي و گاهي به ندرت در ۱۴سالگي و در پسران ۱۴ تا ۱۶ سالگي رخ مي‌دهد از ايام بسيار حساس و تاثيرگذار تلقي مي‌شود. دراين دوران به‌علت افزايش سرعت تقسيم سلولي جهش‌هاي چشمگيري در قد و وزن به وقوع پيوسته و نيازهاي عاطفي، روحي و تغذيه جسماني كودكان بسيار افزايش پيدا مي‌كند.

منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام دو ماه دیگر می روم در هجده سالگی قدم ۱۷۰ است و فقط قرص روی می خورم و والیبال هم هرروز یک ساعت نیم بازی میکنم با حرکات کششانی واگر هرروز این کارها را انجام دهم قدم آخرش چند سانتیمتر می شود

      پاسخ ها

      • سسسسسسس

        2

      • سیا

        اااااااااااووووووووو کوتاهی که داداش

    • malalai

      متشکرم سایت خیلی زیبای است لطفآ مطالب بیشتر برایم بفرستید

    • یکتا

      سلام
      من 19 ساله هستم قد 160 میخواستم بدونم میتونم بازم قد بکشم؟ از جه راهی

    • بدون نام

      سلام من پسری دارم با سن 10 ساله ووزن 60 کیلو او از ابتدای بچگی تپل بود وحالا بسیار برایش مشکلات زیادی رخ میدهد در مدرسه وجامعه . چندین بار مطب دکتر مظهری تماس گرفتم اما متاسفانه موفق نشدم لطفا کمکم کنید وراه مراجعه به اقای دکتر چیست با تشکر

    • شیرین

      لطفا راه مراجعه به دکتر را به من بگویید من اصلا موفق نمی شوم

    • احسان

      با سلام . دوست دارم قدم بلند بشه 16سالمه وزنم62 کیلو. قدم 173 سانتیمتر اگه میشه راهنمایی کنید و یک برنامه غذایی و چه ورزشی بکنم

    • مهدیا

      سلام من 25سالم هست یک دختر 6ساله دارم قدم 155هست واین موضوع سالیان هست من رو عذاب میده دیگر نمی تونم قدم را تحمل کنم خیلی افسرده شدم به نظر شما قدم بلند میشه وزنم 63کیلو هست ...چکار کنم کمک کنید ..ممنون

    • بدون نام

      سلام.خسته نباشین.من دختری 21ساله هستم.قدم هم 155 هست.میخواستم ببینم تو این سن دارویی یا راهی وجود داره که قدم بلند شه؟

    • مرجان

      من 91 کیلو هستم 22 سال سندارم میخواهم لاغر شوم چکار کنم چه ورزش انجام دهم و با چه رژیم غذایی

    • بدون نام

      لطفا شماره دکتر مظهری رابنویسید برای مراجعه

    • فافا

      سلام تورو خدا جوابمو بدید من یه دختر شونزده ساله ام وزنم 63 کیلو قدم 161 سانتی متر میشه دوباره بلند شم

    • زهره

      سلام میخواستم رژیم غذایی دکتر مظهری را دریافت کنم جگونه باید اقدام کنم در ضمن من مشهد ساکن هستم

    • محمدعلی

      س من15سالمه قدم 180هست اسپک هامو هیشکی دفاع نمیکنه ایا میشه تادوسه سال دیگه بااین حرکتاه20سانت دیگه بلندشم لطفاجواب بدین.

    • محمدعلی

      س من15سالمه قدم 180هست اسپک هامو هیشکی دفاع نمیکنه ایا میشه تادوسه سال دیگه بااین حرکتاه20سانت دیگه بلندشم لطفاجواب بدین.

    • نیلوفر خدادوست

      سلام خسته نباشید 20 سالمه 55 کیلو هستم قدمم 163 -2 سال قبل بعد از عمل جراحی بینی به طور چشم گیری کاهش قد و وزن داشتم آیا میتونم امیدی به تناسب اندام و قدم داشته باشم؟ با توجه به این که خانواده پدری و دایی هایم به جز مادرم قد بلند هستند. سوال دومم این هست که خواهرم 15 ساله است قدش 166 و وزنش هم 62 کیلو است امیدی به افزایش قدش هست؟.ممنون

    • بدون نام

      سلام من 18سالمه الان این سایت دکتر را خواندم. قدم خیلی کوتاه میخوام به مطب آقای دکتر مراجعه کنم.. تا ببینم چه دستوری برام صادر میکنن،

    • شیما

      عالی بود.سلام دکتر من دختری 14ساله هستم درمهر ماه15ساله می شوم قدم156وزنم42است ازتون خواهش میکنم به من کمک کنیدقدم بلند شه ازتون می خواهم یک ورزشی به من ایمیل کنید که واقعا تاثیر گذارباشه والیبال وبسکتبال وبارفیکس هم پدرم نمیزاره برم لطفا جواب بدید.

    • سحر

      عالی بود

    • شوکا

      با سلام....من دختری 17 ساله هستم که قدم 17 سانتی متر است....خیلی خیلی طالب این هستم که قدم افزایش پیدا کند....از این بابت که ممکن است قدم افزایش نیابد خیلی ناراحتم...لطفا اگر راهی وجود دارد راهنمایی ام کنید..

    • ایلین

      سلام خسته نباشید.من دختری 18 ساله هستم.قدم 167.میخواستم ببینم امکان افزایش قد برای من وجود داره یا خیر.اگر وجود داره حد اکثر چند ثانتی من است.

    • یسنا

      شماره مطب دکتر مظهری رو برا وقت گرفتن میخواستم

    • نگار

      با سلام
      من ساکن شهرستان هستم
      برای گرفتن وقت چه کار باید بکنم؟
      آیا تلفنی هم وقت میدید؟

    • pooria

      با عرض سلام....من 23ساله ام...با قد 170 یا 172 و وزن 65...میخواستم بدونم که از نظر قدی در چه وضعیتی قرار دارم؟ اصولا از چه قدی به پایین برای مرد کوتاه محسوب میشه؟آیا باتمرینات کششی میتوان قد را بعد از 18 سالگی هم افزایش داد؟
      با سپاس

    • زهرا

      سلام اقای دکتر من متولد 79 هستم یعنی چهارده سالمه قدم 164 هستش و وزنم 70 چیکار کنم تا قدم بلندتر شود مادرم 163 سانتی متره و پدرم180 هست حالا چه راه هایی هست که انجام دهم و قدم بلند شود راستی شنیدم بعد از چهارده سالگی امکان رشد دیگر وجود ندارد. واقعیت دارد؟

    • حسین

      لطفا شماره تلفن دکتر مظاهری را بدین

    • فاطمه

      سلام
      من 19 سالمه و 164 سانتیمتر قدم.خیلی دارم عذاب میکشم چون قدم نسبت به بقیه ی هم سن هام کوتاهه.
      چطوری میتونم قدم رو بلند کنم?

    • محمد

      من پسری دارم قد 170 ،17سالش تمام شده برای اضافه کردن قد باید از چه قرص هایی استفاده کند ببخشید من از یکی از شهرهای مرزی هستم خیلی برایم سخت است حضوری بیام پیش دکتر لطفا جواب من بدهید با تشکر

    • الهه

      سلام من 14سالمه بلوغم کامله قدم158میخوام به170برسم میشه کمک کنید

    • هانیه

      اگر قبل از20سالگی حجامت برای افزایش قدکنید می تونید تا10 سانت بلند تربشید

    • هانیه

      اگر قبل از20سالگی حجامت برای افزایش قدکنید می تونید تا10 سانت بلند تربشید

    • شیدا

      سلام خیلی عالی بود من ۱۶سالمه قدم ۱۴۸ووزنمم ۵۷کیلوست ایاراهی برابلند شدن قدم هست؟

    • پریا

      من سیزده سالمه ۸۱کیلو وزن دارم چه کنم

    • نفس

      سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۵۴ وزنم ۵۹ کیلو هس میخواستم بدونم امکان رشد قد دارم

    • پریا

      دخترم ۱۶سالشه قدش ۱۴۶ میخواستم بدونم چه راهی هست برای رشد قد ش اصلا امکان رشدش هست یا نه ؟

    • مهدی

      من ۱۳سال دارم می خوام در یک ماه اینده اندام بزرگ تری داشته باشم

    • بدون نام

      سلام من پسرم وقدم 174وزن60کیلواست می خواسم ببینم متوانم 180 شوم با روش دکتر مظاهری

    • بدون نام

      سلام من دخترم ۱۴سالش قد۱۵۲وزن۴۱میشه رهنمای کنی

    • بدون نام

      سلام من ۱۷ ساله هستم باوزن ۵۰ کیلوبا قد ۱۵۷ خیلی دوست دارم قدم بلندتر شود لطفا کمکم کنید تا به خواسته ام برسم.

    • بدون نام

      دختر من ۱۵۶اما وزنش 60کیلوگرم است چه کنیم با روش دکتر

    • بدون نام

      من ۲۸سالمه باقد۱۶۰ ایا راهی برای قدبلند شدن من دارید ممنون اک جواب بدید

    • بدون نام

      سلام من حامدم سه ماه دیگه ۱۹ ساله میشم قدم ۱۷۰ و وزنم ۵۷ هستم میخواستم میتونم قد ووزن بالا ببرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج