۲۹۴۴۸۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بزرگ ترین هتل سمنان افتتاح شد

بزرگ‌ترین هتل استان سمنان و مجموعه پارک آبی شهرستان سمنان تحت عنوان «گوت که مال» در آیینی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری ایسنا: بزرگ‌ترین هتل استان سمنان و مجموعه پارک آبی شهرستان سمنان تحت عنوان «گوت که مال» در آیینی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

مسعود سلطانی‌فر طی سخنانی در آیین افتتاح بزرگ‌ترین و تنها هتل پنج ستاره سمنان که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است، تصریح کرد: استان سمنان با ظرفیت‌های متنوع و متعددی که در حوزه گردشگری دارد می‌تواند از یک معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: گردشگری در ایران یک گنج پنهان است که تاکنون بهره‌برداری درستی از آن نشده است و دولت تدبیر و امید مصمم است که از این ظرفیت کم‌نظیر استفاده بیشتری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ایران یک موزه بزرگ است، گفت: تعدد آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تنها محدود به چند استان نظیر: اصفهان، شیراز، لرستان، تهران، سمنان و تبریز نیست بلکه هر کجای این کشور را که می‌بینید داری آثار متعدد تاریخی و سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی ارزشمندی است که بسیاری از آنها هنوز ناشناخته مانده است.

سلطانی‌فر ،با بیان اینکه ایران سابقه تاریخی ۱۰هزار ساله دارد،افزود: استان سمنان نیز از جمله استان‌هایی است که ظرفیت بسیار زیادی دارد.

وی به تنوع اقلیمی این استان اشاره کرد و گفت: استان سمنان هم از کویر پررمز و راز و هم از طبیعت کوهستانی و جنگلی برخوردار است و همین تنوع اقلیمی ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران است.

معاون رئیس‌جمهور،با بیان اینکه استان سمنان هم در گردشگری تاریخی و هم در حوزه طبیعت گردی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، خواستار راه‌اندازی تورهای بوم‌گردی در این استان شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،ادامه داد: سمنان اگر می‌خواهد از یک معبر به مقصد گردشگران تبدیل شود باید برای جذب گردشگران برنامه‌ریزی کرده و تورهای سمنان‌گردی ایجاد کند.

ایران با لغو تحریم ها آماده یک جهش بزرگ در صنعت گردشگری است

وی با بیان اینکه تا پیش از تحریم‌ها گردشگری با موانع زیادی روبرو بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با لغو تحریم‌ها این موانع برداشته شده و کشور آماده یک جهش بزرگ در صنعت گردشگری است.

ایجاد تسهیلات ویژه برای گردشگران

وی عدم امکان ارتباطات بین بانکی را از مشکلات گردشگران خارجی برشمرد واضافه کرد: به همین دلیل گردشگران ناچار بودند با خود پول نقد بیاورند و همین سبب می‌شد که خرید زیادی نداشته باشند. ضمن اینکه موانعی هم در اخذ ویزا برای گردشگران وجود داشت.

معاون رئیس جمهور از رفع این موانع خبر داد و گفت: هم‌اکنون این امکان در ۱۹۰ کشور دنیا وجود دارد که از طریق فرودگاه ویزای ۳۰ روزه ایران را گرفته و امکان تمدید ۱۵ روزه آن نیز وجود دارد. به عبارتی امروز گردشگر از داخل منزل خود می‌تواند تقاضای اخذ ویزا کرده و آن را در فرودگاه تحویل بگیرد.

وی عدم توسعه حمل و نقل هوایی را از دیگر مشکلات گردشگری برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور به فرانسه امکان توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل بوجود آمد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه تا پیش از این حدود ۲۵۰ هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود داشت که یک سوم آنها به علت تحریم‌ها زمین‌گیر بوده و عملا از رده خارج شده بودند،افزود: مابقی هواپیماها عمر متوسط ۲۷ داشته و لی در سفر اخیر دکتر روحانی گام های خوبی برای رفع این مشکل برداشته شد.

وجود ۱۱۰۰ هتل و ۶۰۰ هتل‌ آپارتمان در ایران، افزایش هتل‌های ۴و ۵ ستاره کشور به ۴۰۰ هتل

این مقام مسئول از وجود ۱۱۰۰ هتل و ۶۰۰ هتل‌آپارتمان در ایران خبر داد و گفت: از این تعداد هتل تنها ۱۳۰ هتل ۴و ۵ ستاره بودند.

وی با اشاره به اهداف برنامه چشم‌انداز در حوزه گردشگری،گفت: قرار است از پنج میلیون گردشگر به سالانه ۲۰ میلیون گردشگر در پایان ۱۴۰۴ برسیم لذا برای تحقق این مهم باید شمار هتل‌های ۴و ۵ ستاره کشور به ۴۰۰ هتل برسد.

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام گردشگری در حال ساخت در ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،از تخصیص ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه به پروژه‌های نیمه تمام حوزه گردشگری خبر داد و گفت: با اعطای این تسهیلات به ۳۱ پروژه نیمه‌کاره این بخش ظرف یک تا دو سال آینده ۳۱ هتل دیگر به هتل‌های ۴و ۵ ستاره کشور افزوده می شود.

وی از وجود ۹۰۰ پروژه نیمه تمام در حال ساخت در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پروژه ها بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که توسط بخش خصوصی در حال ساخت هستند.

دو رویداد مهم و یگانه تاریخ ایران در دو قرن اخیر

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از پیروزی در مذاکرات با ۵+۱ و پیروزی در دفاع مقدس به عنوان دو رویداد مهم و یگانه تاریخ ایران در دو قرن اخیر یاد کرد و اضافه کرد: دوران دفاع مقدس از آن جهت یگانه است که ایران همواره در بسیاری از جنگ‌هایی که با بیگانگان داشته بخش عمده ای از خاک خود را از دست داده همچنان که در ۲۰۰ سال اخیر ۴۰ درصد خاک کشورمان را در جنگ ها از دست داده‌ایم اما در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما در جنگ با ۳۷ کشور دنیا توانستند به پیروزی برسند و وجبی از این خاک را از دست ندهند.

سلطانی فر، پیروزی دولت تدبیر و امید در مذاکرات را دومین رویداد بزرگ دو قرن اخیر نامید و افزود: دیپلمات‌های ما در این مذاکرات تاریخی با هدایت‌ و مدیریت رئیس جمهور و عنایت‌های ویژه مقام معظم رهبری به دو هدف بزرگ رسیدند نخست حقانیت ایران را به اثبات رسانده و دنیا را وادار به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران کردند و دوم توانستند با عزت تمام تحریم‌ها را لغو کنند.

وی، با اشاره به تغییر نگاه کشورهای دنیا به ایران اسلامی اظهار کرد: در سفر اخیر به فرانسه و ایتالیا تشریفات و استقبالی در تراز و شان رئیس‌جمهور یک کشور قدرتمند و بزرگ دنیا از دکتر روحانی به عمل آوردند و این مهم نتیجه پیروزی بزرگ در مذاکرات بود.

کاغذپاره‌هایی که ۷۰ میلیارد دلار تنها به بخش صنعت زیان وارد کرد

وی با اشاره به وعده دکتر روحانی که عزت پاسپورت ایرانی را باید برگردانیم، خاطرنشان کرد: دولت در این راستا قدم های بزرگی برداشته است.

وی به نتایج یک پژوهش اشاره کرد و گفت: تحریم‌هایی که از منظر برخی کاغذپاره بودند روزانه ۱۹۰ میلیون دلار و سالانه ۷۰ میلیارد دلار تنها به بخش صنعت زیان وارد کردند و البته کم و بیش همین زیان‌ها در بخش‌های دیگر هم وجود داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج