جاباما
۲۹۴۵۵۱
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

بازار خودرو تحت تاثیر رویای پساتحریمی

اقتصاد نیوز نوشت: بازار خودرو ایران دو هفته پس از لغو تحریم ها همچنان بی میلی مشتریان را تجربه می کند و خرید و فروش در آن رونقی ندارد.

اقتصاد نیوز نوشت: بازار خودرو ایران دو هفته پس از لغو تحریم ها همچنان بی میلی مشتریان را تجربه می کند و خرید و فروش در آن رونقی ندارد.

در این شرایط، خودروهای داخلی روندی نزولی را در قیمت به خود گرفته و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش را طی این هفته به خود دیده اند.

آن طور که فعالان بازار عنوان می کنند، لغو تحریم ها و اخبار مربوط به حضور خودروسازان جهان در ایران، مشتریان را بیش از پیش به آینده امیدوار کرده و آنها به هوای اینکه اولا قیمت پایین می اید و دوما محصولات جدید روانه بازار کشور خواهند شد، فعلا میلی به خرید از خود نشان نمی دهند.

به عبارت بهتر، مشتریان خرید خودرو در مقطع زمانی فعلی را صحیح نداسته و انتظار ارزانی و خودروهای جدید را می کشند. این در حالی است که تا به امروز تنها یک قرارداد در خودروسازی ایران به امضا رسیده و طی آن، ایران خودرو و پژو شراکتی دوباره را از سر خواهند گرفت. نکته مهم تر اینجاست که چهار محصول موردنظر پژو برای بازار ایران، قیمتی بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهند داشت و با این حساب دست بخش بزرگی از مشتریان داخلی به این خودروها نخواهد رسید. از طرفی، سایر خودروسازان بزرگ نیز فعلا چندان برنامه دقیقی برای بازار ایران ارائه نداده اند و حتی رنو که گمان می رفت پس از لغو تحریم ها به سرعت فعالیت هایش در ایران را گسترش دهد، فعلا سکوت کرده و خبری از اعلام برنامه هایش نیست.

با این حساب، واقعیت های آینده بازار خودرو چندان با رویای مشتریان همخوانی ندارد و بعید به نظر می رسد پساتحریم بتواند انتظار آنها برای کاهش قیمت خودرو و عرضه محصولاتی ارزان و در عین حال با کیفیت را محقق کند.

اما چرخی در بازار خودرو بزنیم و ببینیم حال و احوال قیمت ها چگونه است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، کاهش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سبب شده این محصول هم اکنون ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش برسد.

همچنین مدل صندوقدار ۲۰۶ با نام V۸ نیز که مانند تیپ ۵ کاهش ۱۰۰ هزار تومانی را به خود دیده، در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از سوی دیگر پژو ۴۰۵ هم که ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته، ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. از بازار سمند هم خبر می رسد این خودرو با عقب نشینی ۳۰۰ هزار تومانی اش، ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

نمایشگاهداران خودرو پایتخت در مورد رانا نیز می گویند این محصول تثبیت قیمت را طی این هفته تجربه و بنابراین با همان قیمت ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خود خرید و فروش می شود. این در حالی است که دنا طی هفته جاری ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده و با این حساب هم اکنون با قیمتی برابر با ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در مورد تیبا نیز اما فعالان بازار از ثبات آن می گویند، به نحوی که در حال حاضر باید ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای خرید آن هزینه کرد. نگاهی هم به بازار پراید بیندازیم. در بین مدل های این خودرو، مدل ۱۳۱ ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت می کند. این در حالی است که مدل ۱۱۱ پکاهش قیمتی ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با ۹۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت.

اما فعالان بازار در مورد پارس تندر عنوان می کنند که این محصول ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و هم اکنون ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شوند. با این حال، تندر مدل E۲ بدون تغییر قیمتی خاص، با همان قیمت ۳۹ میلیون تومان خود خرید و فروش می شود. در مورد تندر-۹۰ اتومات نیز گفته می شود، این محصول در حال حاضر ۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد که این موضوع نشان می دهد خودرو موردنظر عقبگردی ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      ** خودرو نمی خریم **
      با این وضعیت اگر خودروهای نو هم به بازرا بیاید هیچ مشتری نخواهد داشت و بیش از پیش دچار سقوط و رکود خواهد شد
      تا وقتی در حق مردم اجحاف می کنید سزای شما همین است و بس
      پس اشتباه کردید که با پژو قرارداد بستید چون با این قیمت هایی که می خواهید بدهید هیچکس حاضر نیست خودروهای شما رو بخرد و دیگه کاملا به امید خدا مضمحل خواهید شد
      ان شائ الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج