۲۹۴۶۸۶
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

پیش بینی بازار مسکن در پسابرجام

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به ثبت نام ۳۷ هزار نفر در وام مسکن یکم، پیش بینی کرد از نیمه دوم سال ۹۵ بازار مسکن با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا وارد فاز خروج از رکود خواهد شد. حامد مظاهریان معاون وزیرراه‌وشهرسازی گفت: مسکن کالای بومی است و لغو تحریم‌ها تاثیر کوتاه‌مدت در این بخش ندارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به ثبت نام ۳۷ هزار نفر در وام مسکن یکم، پیش بینی کرد از نیمه دوم سال ۹۵ بازار مسکن با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا وارد فاز خروج از رکود خواهد شد. حامد مظاهریان معاون وزیرراه‌وشهرسازی گفت: مسکن کالای بومی است و لغو تحریم‌ها تاثیر کوتاه‌مدت در این بخش ندارد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: تولید مسکن متکی به مسائل مستقیم تحریم نبوده است، اما با کاهش هزینه‌ها، مبادلات کاهش پیدا می‌کند و‌ فناورهای مدرن وارد می‌شود که در دراز‌مدت در بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود. مظاهریان درباره تحولات بازار مسکن اظهار کرد: تا پایان سال هیچ‌گونه اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهیم داشت و سال آینده نیز تغییرات چندانی در بازار اتفاق نمی افتد؛ اما از نیمه دوم سال ۹۵ بخش مسکن خیز خروج از رکود را آغاز خواهد کرد.

او تاکید کرد: سال آینده قیمت مسکن نسبت به نرخ تورم افزایش خواهد داشت. او افزود: به دلیل ورود وام‌ها از نیمه سال ۹۵ مردم برای خرید اقدام می‌کنند و با افزایش تقاضا و عرضه مسکن شاهد تعادل در بازار خواهیم بود. مظاهریان تصریح کرد: تاکنون ۳۷ هزار نفر در وام مسکن یکم با سود ۱۴درصدی ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی ما بیشتر از این تعداد بوده؛ اما میزان تقاضا قابل قبول است و در این شرایط اقتصادی به صورت نسبی موفق ارزیابی می‌شود. او افزود:‌ وام‌ها برای قشر متوسط جامعه تعیین شده و بازپرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی ۱۴ سال است و قشر متوسط توانایی پرداخت آن را دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      بیخود به مردم دروغ نگویید
      بازار مسکن در ایران سقوط کرده و در رکود ابدی به سر می برد و با حرف های غیر واقع نیز نمی توانید مردم را گول بزنید
      مردم نون ندارند شکمشان را سیر کنند چه برسد به اینکه مسکن بخرند

    • صمد از تبریز

      نیاز مردم به مسکن سالانه بین 800 تا یک میلیون واحد است و 37 هزار ثبت نام هم نمی تواند کاری از پیش ببرد استقبال اندک از وام مسکن نشان میدهد که درآمد مردم پایین است و توانایی بازپرداخت قسط های وام 80 میلیونی را ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج