۲۹۴۷۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گام بلند نخبگان براي سارا عبدالملکی

راه‌اندازی کمپین مردمی برای نجات سارا عبدالملکی فضای جامعه را به‌طورکل تحت‌تأثیر قرار داده است.

روزنامه شرق: راه‌اندازی کمپین مردمی برای نجات سارا عبدالملکی فضای جامعه را به‌طورکل تحت‌تأثیر قرار داده است. به‌طوری‌که هرروز به کمک‌های مردمی اضافه می‌شود تا این دختر جوان ٢٢ساله بتواند دوباره روی پاهای خود بایستد. جراحات وارده به عضو سابق تیم ملی راگبی بانوان ایران در سانحه رانندگی آن‌قدر شدید بود که پزشکان احتمال قطع‌نخاع‌شدن او را می‌دادند اما سارا حالا بیشتر از قبل امید به زندگی دارد چراکه کمک‌های کوچک و بزرگ مردم دارد هزینه‌های سرسام‌آور عمل‌های جراحی متعدد او را تأمین می‌کند.

گام بلند نخبگان براي سارا عبدالملکی

اولین جرقه‌ها را روزنامه‌ها و سایت‌های خبری زدند که از تصادف مرگبار عبدالملکی خبر دادند.

در شرایطی که مدیریت ورزش از این اتفاق اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند اما به‌یک‌باره با موجی که هنرمندان، خواننده‌ها و ورزشکاران در فضای مجازی به راه انداختند در کمتر از ۲۴ ساعت، ۲۵‌میلیون‌تومان کمک به حساب مادر سارا واریز شد.

این در حالی بود که تا هفته گذشته، خانواده عبدالملکی از کل مبلغ ٤٠‌ میلیون‌تومانی که باید به حساب بیمارستان آسیا واریز می‌کردند تنها ٣٠‌‌میلیون آن را پرداخت کردند که آن‌هم به‌سختی و با قرض از دیگران تأمین کرده بودند.

مهراب قاسم‌خانی، نویسنده مطرح سینما و تلویزیون، مهم‌ترین چهره‌ای بود که در روزهای گذشته بعد از مطلع‌شدن از اتفاق تلخ برای این دختر ورزشکار دست‌به‌کار شد و با راه‌اندازی کمپین خیریه در اینستاگرام شخصی خود شادی را به خانواده این ورزشکار بازگرداند. او سه‌شنبه‌شب در این شبکه حادثه‌ای را که برای سارا افتاده بود اطلاع‌رسانی کرد و صبح روز چهارشنبه خبر داد که ٢٥‌ میلیون‌تومان کمک برای او جمع کرده است. قاسم‌خانی در شرایطی طی روزهای گذشته به طور پیاپی آمار کمک‌های مردمی به سارا را اعلام می‌کرد که روز گذشته در آخرین پیغام خود نوشت: «بدون حمایت از هیچ نهاد و ارگانی تا به این لحظه بیش از ٣٠٠ ‌میلیون‌ برای هزینه‌های درمانی سارا جمع شده است».

پرویز پرستویی، آرش برهانی، رامبد جوان و... از دیگر چهره‌هایی بودند که در این اقدام خیرخواهانه قدم‌های خوبی برداشتند. اما اتفاق جالب‌تر اینجا بود که دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، روز پنجشنبه به عیادت سارا عبدالملکی رفت و از هرگونه کمک و پشتیبانی برای بازگشت دوباره این ورزشکار به میادین ورزشی خبر داد. هاشمی در ملاقات با سارا گفت: «قهرمان‌های ملی باعث افتخار ما هستند و بسیار متأسفم از اتفاقی که برای این ورزشکار جوان افتاده است اما با توکل به خدای مهربان و صبوری و امید می‌توان از این مرحله سخت عبور کرد. البته دولت و وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، ارشاد و رفاه باید حمایت کنند تا هنرمندان و ورزشکاران بیمه کامل داشته باشند».

وزیر بهداشت از سارا خواست با تحمل و استقامت این دوران را سپری کند و اصلا نگران هزینه درمان خود نباشد. دکتر هاشمی به محض اطلاع از تصادف ناگوار سارا عبدالملکی در شرایطی به عیادت او رفت که محمود گودرزی، وزیر ورزش، تاکنون حالی از این دختر جوان نپرسیده است. البته رباب شهریان، معاون بانوان این وزارتخانه، نیز روز پنجشنبه به‌همراه محمد علیپور، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و نایب‌رئیس بانوان انجمن راگبی، به عیادت این ملی‌پوش سابق رفتند. شهریان از قول گودرزی متعهد شد که تمام هزینه‌های درمانی عبدالملکی را این وزارتخانه پرداخت خواهد کرد. ضمن اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی هم پیگیر مراحل درمانی او خواهد بود.

سارا عبدالملکی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی است که سه‌شنبه‌شب، ٢٩ دی‌ماه، از کرمانشاه به تهران می‌آمد که با خودرو شخصی‌اش واژگون شد.

مهم‌ترین عنوانی که سارا دارد، عضویت در تیم ملی راگبی است و بارها به اردوی تیم ملی دعوت شده و برای این تیم بازی کرده است. او همچنین مربی هندبال است و بازیکن و داور این رشته نیز هست. او برای یک مأموریت کاری به کرمانشاه رفته بود که در مسیر برگشت دچار این سانحه شد.

مهر‌ه‌های کمر او دچار شکستگی شدید شده و در نخاع فرو رفته است و خطر قطعی نخاع او را تهدید می‌کند. البته او از ناحیه دست و پا هم شکستگی دارد و دچار عفونت ریه هم شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج