۲۹۴۸۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قرارداد فروش نفت به توتال امضا شد

وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت با توتال از امضای قرارداد مشابه با انی ایتالیا تا چند روز آینده خبر دادوگفت: بدهی اینوک امارات ( ۵.۳ میلیارد دلار) در چند روز آینده وصول می‌شود.

خبرگزاری مهر: وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت با توتال از امضای قرارداد مشابه با انی ایتالیا تا چند روز آینده خبر دادوگفت: بدهی اینوک امارات ( ۵.۳ میلیارد دلار) در چند روز آینده وصول می‌شود.

بیژن زنگنه با اشاره به اینکه قرارداد فروش ١٦٠ هزار بشکه نفت خام ایران به شرکت فرانسوی توتال ١٦ فوریه (سه شنبه، ٢٧ بهمن ماه) اجرایی می شود، اظهار کرد: براساس قرارداد امضا شده میان شرکت ملی نفت ایران و توتال، این شرکت فرانسوی روزانه ١٦٠ هزار بشکه نفت خام ایران را راهی قاره سبز می‌کند.

وزیر نفت با تایید این موضوع که آیا افزون بر قرارداد فروش نفت شرکت ملی نفت ایران و توتال، درباره زمینه حضور این شرکت فرانسوی در پروژه‌های نفتی نیز توافقی حاصل شده است، گفت: توتال برای حضور در میدان نفتی آزادگان جنوبی و ایران ال ان جی اظهار علاقه کرده و قرار است ایران اطلاعات لازم را برای مطالعه در اختیار این شرکت فرانسوی قرار دهد تا آنان پیشنهادهای خود را ارائه دهند؛ بدان معنا که ما در این باره توافق نکرده ایم که کار به آنها واگذار شود بلکه توافق برای انجام مطالعه از سوی توتال انجام شده است.

زنگنه خبر تکذیب شده مهر را بالاخره تایید کرد

در همین حال، هفته گذشته سیدمحمود مرعشی مجری توسعه میدان آزادگان در شرکت مهندسی و توسعه نفتی ایران در گفتگویی با مهر با اشاره به انجام مذاکراتی با شرکت توتال فرانسه به منظور توسعه فاز دوم میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی، گفته بود: براساس برآوردهای انجام شده، هزینه سرمایه گذاری فاز دوم آزادگان جنوبی کمتر از ۵ میلیارد دلار بوده که البته این رقم قطعی نیست.

این در حالی است که سایت خبری وزارت نفت در واکنش به خبر خبرگزاری مهر، هرگونه مذاکره بین ایران و شرکت توتال فرانسه برای توسعه آزادگان جنوبی را کذب محض خوانده بود!

مدیران انی برای خرید نفت به تهران می‌آیند

وزیر نفت درباره اینکه آیا در سفر اخیر به ایتالیا با شرکت ایتالیایی انی قراردادی امضا شده است، اظهار کرد: در سفر به رم با انی قراردادی امضا نشد اما مقام‌های این شرکت قرار است به زودی به تهران بیایند تا یک قرارداد خرید نفت از ایران را امضا کنند، ضمن اینکه این شرکت برای مشارکت در توسعه یکی از میدان‌های ایران ابراز علاقه کرده است که در این باره نیز مانند توتال، تفاهم خواهیم کرد.

زنگنه مقدار درخواست انی برای خرید نفت خام از ایران را روزانه ١٠٠ هزار بشکه عنوان کرد و یادآور شد: افزون بر این شرکت، پالایشگر ایتالیایی ساراس خواستار خرید روزانه ٦٠ تا ٧٠ هزار بشکه نفت خام از ایران است.

وی با اشاره به اینکه انی و ساراس هر دو پیش از لغو تحریم‌ها از مشتریان اروپایی نفت خام ایران بودند، اظهارداشت: تنها مقصد اروپایی نفت خام ایران در دوران تحریم، ترکیه بود که روزانه ١٠٠ هزار بشکه نفت از ایران می‌خرید که با قراردادهای کنونی به این میزان بیش از ٣٠٠ هزار بشکه در روز اضافه خواهد شد.

وصول بدهی امارات تا چند روز آینده

وزیرنفت درباره دریافت بدهی نفتی ایران با بیان اینکه هم اکنون فرآیند بازکردن حساب برای پرداخت مطالبات ایران در حال انجام است و آنها مشکلی برای پرداخت بدهی ندارند، تصریح کرد: همه شرکت‌های معتبری که از آنها طلب داریم، حتی شرکت اینوک امارات ( ۵.۳ میلیارد دلار) منتظر باز شدن فرآیند حساب‌هاست که چند روزی طول می‌کشد تا بدهی آنها پرداخت شود.

آخرین وضعیت تسویه بدهی نفتی یونانی‌ها

وی درباره پرداخت بدهی یونان نیز با بیان اینکه این کشور به دلیل ورشکستگی برای بازپرداخت بدهی، اندکی مشکل دارد، تصریح کرد: این کشور قرار است براساس یک برنامه زمان بندی بدهی خود را پرداخت کنند که هنوز تفاهم با آنها نهایی نشده است.

زنگنه با بیان اینکه شرکت هلنیک پترولیوم یونان بحثی درباره بازپرداخت بدهی ندارد، به سفر آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان به تهران در هفته جاری اشاره کرد و افزود: همزمان با این سفر بحث‌های در این زمینه انجام خواهد شد، ضمن این که بازپرداخت این پول با بهره حقوقی اندکی به ایران پرداخت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج