۲۹۵
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

هر چه مي‌خواهيد از دكتر مظهري بپرسيد

چگونه شكمي صاف داشته باشم؟

پرسش و پاسخ

چگونه شكمي صاف داشته باشم؟

با سلام. من ۲۰ ساله هستم؛ ۱۶۴ سانتي متر قد و ۶۰ كيلو وزن دارم. اما شكمم بسيار بزرگ شده و اين باعث خجالت و ناراحتي من است. هم مي‌‌خواهم وزن كم كنم هم شكمم را آب و سفت كنم. لطفا مرا راهنمايي كنيد.

خانم محترم اضافه وزن شما ۲ و نيم تا ۳ كيلوگرم بيشتر نيست ولي با وجود اين ميزان اضافه وزن براي كوچك كردن ناحيه شكم از مصرف مواد قندي تصفيه شده و فرآورده‌هاي حاوي قند، چربي، سوسيس، كالباس، انواع شيريني، شكلات و هله هوله‌ها خودداري كرده و از ميزان غذاي فعلي خود به مقدار كمي كاسته و به فعاليت‌هاي بدني در قالب پياده روي مرتب، انجام ورزش‌هاي كششي در ناحيه شكم و انقباض و انبساط مرتب عضله شكم حتي حين كار و راه رفتن اقدام كنيد. به‌طور قطع به تدريج به نتيجه مطلوب دست خواهيد يافت.


من خانمي ۲۷ ساله هستم با قد ۱۶۵ و وزن ۶۶ كيلوگرم. البته ۷۲ كيلوگرم بودم و با رژيم گرفتن به وزن فعلي رسيده‌ام. اصلا غلات نمي‌خورم. الان هم در اين وزن مانده‌ام در ضمن سردرد عصبي هم دارم. لطفا مرا راهنمايي كنيد.


البته مبادرت به موقع به كاستن از وزن اضافي از طريق بهره‌گيري از رژيم‌هاي مناسب و متعادل براي هر انساني كه علاقه‌مند به حفظ تناسب اندام توام با حفظ سلامت و سرزندگي است، قويا توصيه مي‌شود. ولي حذف اين يا آن ماده غذايي يا كاهش شديد ميزان انرژي دريافتي به‌طور صاعقه‌آسا، روش مناسبي از نظر دانش تغذيه تلقي نمي‌شود. از طريق هر گروه غذايي هرم غذايي نيازهاي ميلياردها سلول بدن به اين مواد مغذي يا تركيبات مفيد و مؤثر خاصي تامين مي‌شود چه بسا سردردهاي عصبي شما به‌دليل حذف كامل غلات باشد كه از جمله مواد تامين‌كننده بسيار ارزشمندي از بعد انرژي، پروتئين، مواد معدني و ويتامين‌هاي خاص هستند كه اين مواد در قاعده مواد‌غذايي قرار دارند و بالاترين ميزان انرژي و پروتئين از اين گروه مواد‌غذايي تامين مي‌شود.
البته خاطرنشان مي‌شوم چاقي و لاغري را ميزان كل انرژي دريافتي كه از طريق مصرف انواع خورد و خوراك و نسبت مصرف آن در ارتباط با سن، جنس، ميزان فعاليت و محيط زندگي و زمينه‌هاي ژنتيك و حالت فيزيولوژيكي موجب مي‌‌شود نه نوع مواد يا گروه خاصي از مواد‌غذايي.
ضمنا در رابطه با سردردهاي عصبي شما، اگر احتمال ميگرن در خانواده داده شود، استرس‌ها، كم خوابي‌ها، نشستن طولاني مدت مقابل كامپيوتر و تلويزيون و استفاده از لامپ‌هايي كه روشن و خاموش مي‌شوند، از عوامل تحريك بروز سردرد تلقي مي‌شوند.


هدف رژيم گيرنده‌هاي علاقه‌مند به تناسب اندام و سلامت، كاستن از وزن خود نيست بلكه حفظ طولاني مدت موفقيت‌هاي به دست آمده بدون بروز بيماري‌هاي ناشي از نبود تعادل، تنوع و تناسب دوران اجراي برنامه‌هاي رژيم و ورزش است كه در هر صورت به‌تدريج با برگشت اجتناب ناپذير وزن كاسته شده برطرف خواهد شد


من ۲۶ ساله هستم با قد ۱۶۳ و وزن ۷۷ كيلوگرم. به چه صورت مي‌توانم به اندام زيبايي برسم؟

«مشكلي نيست كه آسان نشود، مرد آنست هراسان نشود» اضافه وزن زمان حال شما، حاصل بيش دريافت انرژي مازاد بر نيازتان در طول ماه‌ها و سال‌هاي گذشته‌تان است. به همان نسبت كه به‌تدريج چاق شده‌ايد اگر خواهان بدني سالم، ذهني پويا، شاد و سالم هستيد با كاهش ۳۰۰ تا ۵۰۰ كيلو كالري از ميزان مصرف غذاي فعلي‌تان در روز مخصوصا از طريق كاهش مصرف تنقلات و هله هوله‌ها و افزايش تدريجي فعاليت بدني به‌مدت يك ساعت در روز در قالب پياده‌روي، شنا و دوچرخه‌سواري نه تنها مي‌توانيد وزن اضافي خود را كاهش دهيد بلكه به هيچ‌يك از عوارض حاصل از اجراي برنامه‌هاي جانبي و من درآوردي كه اكثرا جنبه تجارتي و تبليغاتي دارند دچار نخواهيد شد. براي دستيابي به هدف خود، كارتان را از همين امروز آغاز كنيد چرا كه فردا خيلي دير است و چه بسيار فردا‌ها كه نيامدني هستند و هر روز امروز را به فردا و فردا را به پس فردا خواهيد افكند.

چگونه شكمي صاف داشته باشم؟

۲۴ سال دارم با قد ۱۶۸ و وزن ۵۵ كيلوگرم. در عرض ۷ ماه با رژيم، ورزش و كوهنوردي وزنم را از ۸۰ به ۵۵ رسانده‌ام. از اندامم فوق‌العاده راضي هستم اما دچار شل شدگي پوست شده‌ام. بايد چه كنم؟


بانوي محترم، علت شل شدن پوست و وارفتگي‌هاي ايجاد شده در اندام شما كاهش سريع 25 كيلوگرم از وزن‌تان در كوتاه مدت است كه فرصت لازم و كافي به پوست خود نداده‌ايد كه جمع و جور شود و خود را با وضعيت جديد وفق دهد. متأسفانه چون حضرتعالي قادر به ادامه و حفظ رژيم غذايي برگزيده‌تان توام با حفظ ميزان ورزش و كوهنوردي به ميزان فعلي براي مدت زماني طولاني‌تر نخواهيد بود، متاسفانه موفقيت ظاهري فعلي شما به‌تدريج و به‌طور خزنده‌اي از دست خواهد رفت. هدف رژيم گيرنده‌هاي علاقه‌مند به تناسب اندام و سلامت، كاستن از وزن خود نيست بلكه حفظ طولاني مدت موفقيت‌هاي به دست آمده بدون بروز بيماري‌هاي ناشي از نبود تعادل، تنوع و تناسب دوران اجراي برنامه‌هاي رژيم و ورزش است كه در هر صورت به‌تدريج با برگشت اجتناب ناپذير وزن كاسته شده برطرف خواهد شد به شرط اين‌كه تنوعي در تناول غذا و تعديل و انجام فعاليت‌هاي بدني‌تان ايجاد كرده و تداوم بخشيده و با صلاح‌ديد متخصصين مورد اعتمادتان با جايگزيني مواد حياتي كاهش يافته از طريق مصرف مكمل‌هاي ويتاميني و مواد معدني اقدام كنيد. «رهرو آن نيست كه گهي تند و گهي خسته رود/ رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود»

منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      من 26 سالم قد 160و وزنم 50هستم يك كمي معده دارم و كم كاري تيروئيد هم دارم چه رزيم براي كوچك معده و شكم بگيرم

    • hasti

      سلام
      من دختري 9 1ساله هستم با وزن 100 و قد 167 چگونه به وزن دلخواهم يعني 60 كيلو برسم كمك !!!!

    • ندا

      سلام من دختری 21 ساله با قدی 178 هستم هر طور ک شده میخوام شکم نداشته باشم لطفا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ديگه درست نميشي توپولا با نمك ترن

    • ابي

      توپولي بمون بهتره خودتو عذاب نده

    • ایدا

      سلام من 13سالمه باقد165ووزن 60من بایداندام نرمالی داشته باششم ولی نمیدوم این شکم چیه من دارم؟؟؟؟

    • مريم

      سلام من 28 سال دارم ووزنم 75 هستش بايد چکار کنم لاغر شم ممنون ميشم

    • پری

      من 20 سالمه با قد 168 و وزن 60 کیلو
      شکم دارم
      بازو بزرگ دارم
      پا بزرگ دارم
      تنها چیزی که ندارم خوش شانسی
      can you help me?
      please

    • ainaz

      سلام من دختري ١٩ ساله هستم با وزن ٧٤ و قد ١٦٠ شكمم و رونام خيلي گندس،چطور ميتونم لاغرشون كنم

    • نرگس

      من بابت اندامم ازخداوندخیلی ممنونم قدم 160 و وزنم 55 است ولی دوست دارم 40 یا42 کیلوشوم چیکارکنم سن من14 ساله لطفا جوابموبدید

    • كيانا

      سلام ...من 14 سالمه و قدم 159 و وزنمم 46 ......ميشه راهنماييم كنين كه چيكار كنم حداقل دو كيلو لاغر كنم حالا نميخوام پنج يا چهار كيلو كم كنما همين دو كيلو هم كم كنم كلامو ميندازم هوا ...لطفا بگيد متشكرم

    • سپی

      سلام مندختری ۱۳ساله هستم وزنم۴۹کیلووقدم۱۵۰است پهلودارم ورونام بزرگن چیکارکنم وزنم کم بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج