۲۹۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بودجه ۹۵ و دخل و خرج خانوار

جوادغیاثی در پایگاه خبری - تحلیلی رصدنیوز نوشت: معمولا برنامه بودجه سالانه را با ارقام هزاران میلیارد تومانی و عبارات عجیب و غریب می شناسیم و کمتر می توانیم ارتباط آن را با دخل و خرج روزانه خود بیابیم. این در حالی است که بودجه، نقشه سالانه دخل و خرج دولت است و بخش های مختلف آن ارتباط مستقیمی با دخل و خرج ما دارد.

جوادغیاثی در پایگاه خبری - تحلیلی رصدنیوز نوشت: معمولا برنامه بودجه سالانه را با ارقام هزاران میلیارد تومانی و عبارات عجیب و غریب می شناسیم و کمتر می توانیم ارتباط آن را با دخل و خرج روزانه خود بیابیم. این در حالی است که بودجه، نقشه سالانه دخل و خرج دولت است و بخش های مختلف آن ارتباط مستقیمی با دخل و خرج ما دارد.

البته میزان این ارتباط برای اقشار مختلف متفاوت است. مثلا میزان دخل کارمندان و بازنشستگان دولت به طور مستقیم با برنامه دولت در ارتباط است در حالی که ممکن است برخی کشاورزان فقط از محل برنامه های دولت برای قبض آب و برق یا یارانه ها، تحت تاثیر قرار بگیرند.

۵۸ هزار تومان

سهم هر ایرانی از یارانه نان

در حالی که در سال ۹۴ اخبار ضد و نقیضی در خصوص آزادسازی قیمت نان مطرح شد و برخی از اقشار کم درآمد را نگران کرد، دولت برای سال ۹۵ مبلغ ۴٫۵ هزارمیلیارد تومان یارانه برای نان در نظر گرفته است که با وجود کاهش ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سال ۹۴ هر فرد به طور مستقیم بیش از ۵۷ هزار تومان یارانه نان دریافت خواهد کرد.

۲۰۰ میلیارد تومان یارانه شیر مدارس

اگرچه طی سال ۹۴ یارانه شیر خریداری شده از دامداران قطع شد و همین موضوع حاشیه های زیادی بین دولت، دامداران و صنایع لبنی ایجاد کرد اما نه تنها یارانه شیر مدارس حذف نشد بلکه برای سال ۹۵ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان بیشتر از سال ۹۴ به این موضوع اختصاص یافته است تا میزان و کیفیت برخورداری دانش آموزان از شیر در مدارس افزایش یابد.

۳ .۱ میلیون تومان حد نصاب معافیت مالیاتی

اگر کارمند دولت یا بخش خصوصی هستید حتما در فیش های حقوقی خود در بخش کسورات ردیفی تحت عنوان مالیات را دیده اید. در سال آینده اگر کمتر از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه حقوق دریافت کنید این ردیف در فیش حقوقی شما وجود نخواهد داشت اما هر مقدار بیش از ۱٫۳ میلیون تومان دریافت کنید باید ۱۰ درصد آن را به عنوان مالیات به دولت بدهید.

افزایش حقوق کارمندان ۱۲ درصد و افزایش حقوق بازنشستگان۱۲ تا ۲۰ درصد

کارمندان دولت که امسال افزایش ۱۴ درصد حقوق را تجربه کردند سال آینده نیز ۱۲ درصد بیشتر نسبت به امسال حقوق دریافت خواهند کرد. البته میزان افزایش حداقل مزد ( و متاثر از آن حقوق کارگران بخش غیردولتی) با رایزنی های سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت تا انتهای سال تعیین خواهد شد. افزایش حقوق از محل افزایش قدرت خرید کارگران می تواند باعث رونق کسب و کارهای خدماتی نیز بشود. حقوق بازنشستگان نیز در صورتی که دریافتی بیش از ۱٫۵ میلیون تومان داشته باشند، ۱۲ درصد و در صورت دریافت حقوق کمتر از ۱٫۵ میلیون تومان بیش از ۲۰ درصد افزایش می یابد.

۰۰۰ . ۴ میلیارد تومان یارانه برق و احتمال افزایش تعرفه

دولت برای سال ۹۵ هم مثل سال جاری فقط ۴ هزار میلیارد تومان یارانه انرژی تحت عنوان مابه التفاوت قیمت برق در نظر گرفته که با توجه به مصرف ۲۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور به هر کیلووات ساعت فقط ۲۰ تومان می رسد. این در حالی است که متوسط تعرفه هر کیلووات ساعت برق در حال حاضر ۵۰ تومان و قیمت تمام شده آن بین ۸۵ تا ۹۵ تومان است. بر این اساس و با توجه به مشکلات مالی وزارت نیرو و نیروگاه ها، برخی اخبار از پیگیری های وزارت نیرو برای افزایش قیمت برق و نهایی شدن افزایش تعرفه در شورای اقتصاد حکایت دارد.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل

دولت تاکنون در مورد قیمت بنزین و گازوئیل در سال آینده تصمیم گیری نکرده است و در پاسخ به سوال خبرنگاران فقط گفته شده است: دولت فعلا برنامه ای برای این موضوع ندارد. اما دولت ،در بخش درآمدهای دولت با افزودن ردیفی تحت عنوان «درآمد حاصل از افزایش ۲۰ درصد به قیمت هرلیتر نفت گاز »۱۱۵۴ میلیارد تومان برای خودش از این محل درآمد در نظر گرفته است. در مورد قیمت سایر حامل های انرژی مثل برق، گاز، بنزین و همچنین آب هنوز مشخص نیست. البته در مورد برق اخبار موثق تری وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم گرفتار

      لال از دنیا نری، بلند صلوات بفرست. خداحافظ توهم ثبات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج